Forum > PC related Forum

Ableton Live 4

(70 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-10-2004 17:21
Beste mensen, ik heb zoveel over Ableton gelezen en wat het allemaal kan, dat ik ook vandaag maar heb besloten de demo te downen. Er zijn al enkele bekende dj's die de tt's en de cd-spelers ervoor dizzen dus moest het hele Ableton wel wat zijn.

Nou, dat klopt ook, het is heel wat. Voor de mensen die niet weten wat het is, het is een soort dj/sequencing programma. De wereld van de dj en van producer komen dus in 1 hoek te staan met dit programma.

Om puur vanuit dj oogpunt te praten (en daar doe je het programma eigenlijk te kort mee) moet het niet gezien worden als een conventioneel dj programma met twee virtuele decks en mixer ertussen. De setup is als volgt, een soort van uitgebreid mengpaneel/sequencer achtige layout. Hier kun je een .wav per kanaal in stoppen (het programma kan nog geen mp3's aan, misschien leuk voor de nieuwe versie), vervolgens kun je op zeer nauwkeurige wijze meetpunten aangeven en de bpm laten berekenen. Als je vervolgens een kanaal activeert en op play drukt, kan het programma exact in de maat geluiden door elkaar heen laten lopen met uitgebreide effecten per spoor, eq en noem maar op. Op deze manier kun je live en voor thuis fantastische mixen maken en editten. Daarnaast kun je in een mix ook je eigen geluiden toevoegen. Het is dus niet meer gelijkzetten maar op zeer hoog niveau muziek maken en mixen.

Ik heb er nog maar kort mee gestoeid maar ben er echt helemaal weg van en hoop dat mijn enthousiasme ook op de mede new-line forummers kan overslaan wink ;)

Voor de mensen die een muis en keyboard prutserig vinden zijn er ook controllers te koop, 1 ervan is deze: www.evolution.co.uk/products/evo_xsession.htm

Ik denk dat dit programma een hele nieuwe dimensie geeft aan dj'en, zowel live in een club als thuis.

Ik hoop dat hier reacties op komen wink ;) Verder kunnen we misschien hier vragen over het programma posten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
21-10-2004 17:48
ZEKER MOOI!!

Heb het hier ook draaien, sinds vorige week en ben van plan om een van de faderfoxen [ www.faderfox.de ] te kopen (die ene met die toetsknopjes), als midi controller voor Live. Daarnaast misschien nog de UC33e van evolution of een behringer midi controller.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-10-2004 19:41
leuk man, nooit echt op gelet dat micromodul ook spullen voor ableton maakte, ziet er ook netjes uit, zie bijna iedereen met die m-audio x-session lopen die met ableton werkt, maar het lijkt mij toch wel lekker om wat faders ipv rotaries te hebben. Ben ook wel benieuwd naar de faderbox, leuk om traktor mee te bedienen, heeft iemand kennis van de faderbox? Hij lijkt me qua faders nl niet echt super lekker als je een dateq gewend bent wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
21-10-2004 20:13
Ik heb het programma sinds een week in bezit, maar heb hem helaas nog niet kunnen uitproberen wegens tijdgebrek.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
21-10-2004 22:00

DJ Tim schreef:

leuk man, nooit echt op gelet dat micromodul ook spullen voor ableton maakte, ziet er ook netjes uit, zie bijna iedereen met die m-audio x-session lopen die met ableton werkt, maar het lijkt mij toch wel lekker om wat faders ipv rotaries te hebben. Ben ook wel benieuwd naar de faderbox, leuk om traktor mee te bedienen, heeft iemand kennis van de faderbox? Hij lijkt me qua faders nl niet echt super lekker als je een dateq gewend bent wink ;)
Faderfox ;), tja op syntforum zijn er geloof ik die hem hebben. Hij is wel HEEL klein, daarom nee mik uc33e voor faders en de faderfox alleen voor de start/stop knopjes e.d.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-10-2004 22:38
Hier al aan gedacht?

www.kentonuk.com/homepage/index.shtml

Je kunt ervan uitgaan dat Kenton controllers heel lang meegaan. Geen plastieken brol hier, behuizing is metaal. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Of hieraan?

www.doepfer.de/home_e.htm

(tweede kopje)

Of hieraan?

www.ucapps.de/

(voor de doe het zelvers onder ons, diverse zelfbouw projecten uitvoerig uitgelegd waaronder een hoop midi-controllers)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-10-2004 23:42
Tis idd faderfox, denk dat ik teveel aan het lezen ben, wordt dyslectisch wink ;) Thanx voor de url's Snake, zitten erg mooie tussen, maar denk zelf dat ik (als ik straks wat verder ben in Ableton) een evolution x-session ga halen. En denk dat ik ook graag een dedicated hardware controller voor traktor wil zien. Eentje zonder faders, poeier ik mijn externe mixer ertussen, gewoon een soort van XP-10 interface met groter jogwheel en wat zelf in te stellen buttons voor mapping met bijv. de filters in Traktor. Als dat er is en het zou goed werken sneaky :V Aan de andere kant is een soort van faderfox, maar dan zonder het mengpaneelachtige erop al erg mooi voor Traktor denk ik. Ik kan zelfs met mijn muis zonder sync te gebruiken Traktor al perfect pitchen voordat ik zelfs al de bpm heb gezien.

Als ik nou wat technischer was geweest had ik er zelf wel een gemaakt sad :(
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
22-10-2004 10:45
zelfbouw heb ik ook al aangedacht.. Maar ik vind steeds maar geen mooie druktoetsen :P
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
22-10-2004 15:06
Tim, misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik vind geen linkje naar de demo?! Ik zou het namelijk ook wel eens willen proberen!
Maar dat is MIJN mening...
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
22-10-2004 17:56
www.ableton.com --> live --> download demo [of bij downloads ergens ;)]

Bij demo kan je alles behalve de crossfader gebruiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)