Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-11-2004 13:28

petertyuh schreef:

(alleen jammer van dat element).
Hoezo hadden ze er nightclubs op moeten zetten en ze voor dezelfde prijs weg moeten doen?

De 505 is inderdaad geen wereld element als je hem vergelijkt met de elementen zoals de Nightclub, DJ, M44-7 e.d

Maar vergeet niet dat het een budget element is, staat ook op de site van Stanton en de 505 is niets anders als een 500 met een stuggere ophanging.
En je krijgt ze er notabene zo'n beetje gratis bij......... wat je erbij krijgt daar zeur je niet over ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-11-2004 17:22

Reind schreef:

petertyuh schreef:

(alleen jammer van dat element).
Hoezo hadden ze er nightclubs op moeten zetten en ze voor dezelfde prijs weg moeten doen?

De 505 is inderdaad geen wereld element als je hem vergelijkt met de elementen zoals de Nightclub, DJ, M44-7 e.d

Maar vergeet niet dat het een budget element is, staat ook op de site van Stanton en de 505 is niets anders als een 500 met een stuggere ophanging.
En je krijgt ze er notabene zo'n beetje gratis bij......... wat je erbij krijgt daar zeur je niet over ;)
idd, dat element verdwijnt zo snel mogelijk van de tafel als ik geld heb.
Het is wel 1 van de dedene dat ik voor de synQ's heb gekozen, ik heb hier namelijk nog een erg oude tafel staan.
Ik heb gisteren geprobeerd het element er af te halen en dat lukte, en de tafel heeft warempel ook nog eens de zelfde element ingang (of hoe je dat ook zegt).
En ik heb er ook naalddruk afstelling op gevonden razz :p , het is wel een ouderwetse manier, maar het zal wel lukken hoop ik wink ;) .
Ik schroef dus gewoon een dj E op die nieuwe synQ en zet die stanton op de oude tafel.
*Quukske*
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-11-2004 18:06
Ben nu net gebeld door m'n leverancier, de mixer staat bij hem. Als ik de oude mixer op stuur, en hij heeft hem binnen, dan krijg ik de nieuwe mixer razz :p .
Dit is pas echte service! Heb trouwens het idee dat die SynQ helemaal ontregeld is bij mij, hij begint nu al weer rare dingen te vertonen, net deed de koptelefoon uitgang het helemaal niet, uitgezet en hij was weer ok.shocked 8O
[edit] en nu net 5 min geleden springt de linkerkant met het signaal weer helemaal bij shocked 8O , dit is echt te vaag voor woorden...
Ze zullen bij SynQ ook wel opkijken, nu doet de rechterkant het ineens weer wel:S.
Het dus maar wel goed, je zou toch ineens tijdens een live show hebben dat bijna je gehele linkerkant uit valt:S wink ;)
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-11-2004 20:18
Het zal ongetwijveld een heel lullig iets zijn wat af en toe sluiting maakt of iets dergelijks.

Is altijd zo met die vage problemen, je ziet het eerst 10 keer over het hoofd om vervolgens heel hard te gaan schelden dat je dat ooit over het hoofd hebt kunnen zien wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-11-2004 21:51

Reind schreef:

Het zal ongetwijveld een heel lullig iets zijn wat af en toe sluiting maakt of iets dergelijks.

Is altijd zo met die vage problemen, je ziet het eerst 10 keer over het hoofd om vervolgens heel hard te gaan schelden dat je dat ooit over het hoofd hebt kunnen zien wink ;)
Gelukkig dat ik nu dan eindelijk van dat gekl**t af ben wink ;) , ik heb net de mixer ingepakt (word er toch wel triest van, zow'n laatste blik sad :( ).

Ik ondekte laatst iets, het is eigelijk meer een vraag:
Is het mogelijk om een effect dat je op de mic toevoegt eerst voor te beluisteren, zonder dat je hem gelijk hoorbaar maakt (dus door de koptelefoon)?
*Quukske*
BOFHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
Berichten: 49
23-11-2004 22:10
- Mic kanaal selecteren op effectengedeelte
- Eventuele cue van mic kanaal uitschakelen (channel 4 => mic 3)
- Knopje "Effects cue" inschakelen
- Tadaaa

Natuurlijk wel zorgen dat je microfoon kanalen dicht staan laugh :D
:wq
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
25-3-2005 19:59
Helaas moet ik dit topic weer gaan kicken...

Het volgende is nu gaande:

Er komt en kraak uit de koptelefoon uitgang (en niet zo'n beetje ook). Het is alleen aan de rechterkant als de pug er helemaal in zit. Zit de plug er zegmaar half in dan geeft de rechterkant een kraak (vaag).
Het eerste idee dat in me opkwam dat het an de koptelefoon zou liggen (stanton dj2000), maar dit bleek niet het geval te zijn. (heb verschillende andere koptelefoons geprobeerd, en ook nog m'n oordopjes) maar dat allemaal vergeefs. Het 2e dat in me opkwam: het zou iets met aarde temaken kunnen hebben (omdat ik wel eens iets gelezen over aarding i.v.m flightcase, omdat ik hem ook pas net een week geflightcased heb staan) dus ik heb hem uit de flightcase gehaald, maar geen resultaat. Vervolgens ben ik naar beneden gegaan en hem daar op een geaard stopcontact aangesloten. Daar leek het eerst beter te gaan, maar na een kleine 30 sec kwam de ruis weer terug. toen heb ik de koptelefoon er uit gehaald en even flink in de koptelefoonuitgang geblazen (klinkt stom, maar je weet maar nooit). Dat had zoals ik al gedacht had geen effect. Vervolgens kwam m'n broer met de opmerking dat sommige apparaten (vooral versterkers) wel eens problemen met aarding hebben ofzoiets (percies weet ik het niet meer) maar hij had gelezen dat het mogelijk verholpen zou kunnen worden door de stekker om te draaien (i.v.m. de de 0 ofzoiets((vraag het niet aan mij))). Dit hiep de eerste 3 min, vervolgens> weer gekloot. Toen als laaste mogelijkheid heb ik de mixer eens een klein stukje laten vallen (wel in flightcase) met gevolg dat de kraak wel veranderd en minder word, en soms is hij helemaal weg en komt (zonder ook maar enige beweging te maken) weer terug.

Kan iemand mij a.u.b. uit deze sh*tzooi verlossen?
*Quukske*
TimTroyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2004
Laatste: 27-3-2005
Berichten: 11
26-3-2005 14:46
Waarschijnlijk een soldering van de connector afgekraakt. Gebeurt wel meer bij een koptelefoon uitgang.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-3-2005 16:39

TimTroy schreef:

Waarschijnlijk een soldering van de connector afgekraakt. Gebeurt wel meer bij een koptelefoon uitgang.
sh*t, wat kan ik hier zelf aan doen (zonder dat de garantie vervalt?)
*Quukske*
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
26-3-2005 16:47
Je kunt toch wel even een connector solderen aan het aansluitpunt. Dat heb je geleerd bij techniek op de middelbare school. Maar ik zou niet even snel actie ondernemen, want ik denk dat als het misgaat (je druppelt allemaal tin op gevoelige elektronica) de garantie vervalt.

Dus je kunt het beste denk ik even met je leverancier praten of anders gewoon even kijken en als het inderdaad een afgekraakte connector is even aan solderen, als je het tenminste aandurft. Doe wel voorzichtig sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)