Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 57 van 345)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 25-9-2024
Berichten: 998
7-1-2005 16:37
Ik snap er inderdaad ook helemaal niks van. Als je het hebt over dat je een chassisdeel op een schotel kunt poppen of erachter, waarbij er dus niks meer uitsteekt dan heb je niks nieuws uitgevonden. Of bedoel je toch wat anders?
Dance the night away!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-1-2005 16:55
lijkt me van wel. hij zal niet ineens het chassisdeel andersom in het gat steken. hij heeft ook geen wereldontdekking gedaan, het wordt vaak zat gebruikt. nadeel van het chassisdeel van achter op de schotel zetten is dat een krom geboord gat niet aansluit op de rand. dat blijf je dus zien.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
7-1-2005 16:59

Imcowelter schreef:

Ik snap er inderdaad ook helemaal niks van. Als je het hebt over dat je een chassisdeel op een schotel kunt poppen of erachter, waarbij er dus niks meer uitsteekt dan heb je niks nieuws uitgevonden. Of bedoel je toch wat anders?
Ik denk idd dat dat bedoelt wordt, maar dat het voor de persoon in kwestie nieuw is en niet voor de rest razz :p

martijn schreef:

nadeel van het chassisdeel van achter op de schotel zetten is dat een krom geboord gat niet aansluit op de rand. dat blijf je dus zien.
Idd, maar bij voorgeboorde D-holes vind ik het dan weer wel mooier.

martijn schreef:

hij
Voorals nog ben ik nog geen mannelijke fleur tegen gekome, maar t kan aan mij liggen wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
7-1-2005 17:15

Imcowelter schreef:

Ik snap er inderdaad ook helemaal niks van. Als je het hebt over dat je een chassisdeel op een schotel kunt poppen of erachter, waarbij er dus niks meer uitsteekt dan heb je niks nieuws uitgevonden. Of bedoel je toch wat anders?
jah, dit bedoel ik. ik weet het, het is erg onduidelijk, maar voor mij was het heel nieuw.

big bang schreef:

martijn schreef:

hij
Voorals nog ben ik nog geen mannelijke fleur tegen gekome, maar t kan aan mij liggen wink ;)
toch is het zo... sneaky :V
 
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
7-1-2005 21:22
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 7-1-2005 21:28

dj fleur schreef:

toch is het zo... sneaky :V
Oeps! ashamed :$ Ik ken alleen een vrouwelijke fleur razz :p sorry ashamed :$
[edit]: tnx, dat verklaart een hoop ... back on topic?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
7-1-2005 21:23
eigelijk heet ik ook Floris
 
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
7-1-2005 21:48
Ik ga morgen beginnen met het bouwen van een nieuw drive-in meubel, en ga morgen het hout halen...

Ik zal morgen foto's maken

Groet
alsof iemand erop let
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
8-1-2005 18:52
Om even terug te komen op de post van DJJD:
Ik heb net zelf even m'n afbeelding (Foto) afgedrukt en als je op de juiste schaal (dus 100%) afdrukt, komt het perfect overeen met de ware grootte.

Ik heb dan ook meteen even de gaatjes nagemeten (zowel van de print als een echt chassisdeel) en de "vastmaak"-gaatjes zijn 3mm groot (dit is de grootte van het eigenlijke gat, rondom het gaat is er ook nog wat weggefreesd, zodat een eventueel kop van een vijs/bout/popnagel/... mooi verwerkt zit). Het middelste gat is 24mm groot.
wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
8-1-2005 21:05

Dj Noiz schreef:

Om even terug te komen op de post van DJJD:
Ik heb net zelf even m'n afbeelding (Foto) afgedrukt en als je op de juiste schaal (dus 100%) afdrukt, komt het perfect overeen met de ware grootte.

Ik heb dan ook meteen even de gaatjes nagemeten (zowel van de print als een echt chassisdeel) en de "vastmaak"-gaatjes zijn 3mm groot (dit is de grootte van het eigenlijke gat, rondom het gaat is er ook nog wat weggefreesd, zodat een eventueel kop van een vijs/bout/popnagel/... mooi verwerkt zit). Het middelste gat is 24mm groot.
wink ;)
oké bedankthappy :)
maar toen ik hem uitprintte was hij iets te klein.

Ik ben nu trouwens de sluitprofielen aan het zagen, maar ik moet dus nu nog 7 van die kleine rotstukjes met een ijzerzaag en verstekbak zagen shocked 8O, is er niet een snellere (electrische) manier?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-1-2005 16:23
je kan een electrische afkortzaag met geschikt zaagblad pakken. zorg wel dat je je vingers een beetje uit de buurt houdt van het zaagblad, zou toch zonde zijn...

sluitprofielen met een verstekbakje zagen werkt slecht. doordat er zo veel speling op zit (brede sleuven en een dun zaagblad van de ijzerzaag) krijg je nooit een strakke 45 graden hoek. een fatsoenlijke afkortzaag werkt daarvoor dan weer wel uitstekend.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)