Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 55 van 80)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
7-10-2006 20:01
Het ergste is nog, is dat de set is opgebouwd en afgebroken door mensen van mijn kant. Die weten wel hoe de set werkt en wat ze wel en niet moeten doen, die redden zich er wel mee en bij twijfel bellen ze mij wel, ik hoef daar niet achteraan om te zorgen dat die set werkt.

Dus de fout ligt puur bij de klant, en dat is die (tech van de) band dus. Die zal iets omgeprikt hebben of gewoon zó tyfushard uitgestuurd hebben dat alles eruit geklapt is. Er komt nog wel geluid uit, maar het klinkt naar het geluid van een poepende koe..

En dat dus aan 1 complete kant, dus wat die gozer ermee gedaan heeft mag Joost weten, maar ik heb hele gekke dingen gedaan met die set en het is mij nooit gelukt om het kapot te spelen.

Verder zijn de jongens die de set gebouwd en gebroken hebben niks opgevallen achteraf, toen zij aankwamen stond de set al uit (incl. versterkers wat tegen afspraak in is), en dat een half uur voor contracttijd. Zij hebben de set gewoon zoals normaal afgebroken en teruggebracht naar het magazijn. Tussendoor zijn ze er niet bij geweest omdat ze door moesten naar een andere klus, en ik zat zelf niet in de regio anders was er 1 op locatie gebleven.

Beetje jammer dit allemaal, brengt een hoop tijd, geld en gezeik met zich mee...
Vergeet niet te lachen
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
7-10-2006 23:05
bij jullie ook al te druk om een set te testen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
8-10-2006 06:08
Geen limiter gebruikt?
brabantse nachten zijn lang
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
8-10-2006 18:49
Meestal als we geen tijd hebben om op locatie te blijven, zorgen we dat we een half uur voor contracttijd terug zijn, zo kan je de set nog even horen voordat je hem afbreekt. In dit geval stond alles al uit (zal dus al wat gebeurd zijn) en hebben ze de set niet kunnen horen spelen. We hadden 'm vrijdag wel kunnen testen maar ik ga er niet vanuit dat er mankementen aan zijn.

In dit geval dus wel..

Limiter hebben we er niet tussen nee, al zit ik er wel aan te denken om er nu een tussen te zetten.
Vergeet niet te lachen
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
8-10-2006 23:28

Melo-G schreef:

Meestal als we geen tijd hebben om op locatie te blijven, zorgen we dat we een half uur voor contracttijd terug zijn...
Moet je me toch eens vertellen hoe je dat gaat doen met afhaal verhuur... razz :p
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
9-10-2006 16:13
Hoeveel moeite is het om in de hal even te testen of het nog werkt? Ik zou dat half uurtje eerder op locatie zijn er niet voor over hebben.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-10-2006 16:58
Ligt er helemaal aan wat voor spul het is. Een speakertje steek je op de werkplaats wel even snel in een amp. Maar als je hele sets moet uitpakken en aansluiten ben je wel even bezig.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-10-2006 17:09
Met afhaal verhuur wordt het wel getest zogauw het terug komt, tevens staat er in het verhuurcontract een regel dat de set in goede conditie het magazijn verlaat (en dan is het aan ons de eerlijkheid om te zeggen of er eventueel al mankementen bekend zijn, stel dat..) en ook zo terug hoort te komen. Dat wordt prima nageleefd tot nu toe.

Niek kent de betreffende GAE set, deze is niet groot (enkel 18" en enkel 15/1,5" per kant) maar je moet er wel ff de tijd voor nemen deze te testen. Dat is vrijdag dus niet gebeurd. Was de bedoeling dat ze een half uur voor afsluit terug zouden zijn, alleen toen stond de set al uit. Dat is op zich merkwaardig te noemen, en voortaan gaan we in dat soort situaties ook eerst op locatie nog even testen, omdat de set dan nog opgesteld staat.

Bij grotere PA-sets gaat er standaard een mannetje mee die het geheel in de gaten houd.

Ook merkwaardig dat de cliplimiters van de versterkers uit stonden (kleine drukknopjes achterop de versterkers), en niemand weet hoe ze uit gegaan zijn.. sneaky :V
Vergeet niet te lachen
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-10-2006 17:30
Maar dan nog? Hoe groot is de moeite om even de stroom er terug op te zetten en even een stukje muziek te laten spelen? Lijkt me dat je dan toch vrij snel hoort dat je drivers aan één kant gaar zijn.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
9-10-2006 17:33
veel succes, maar je hebt geen poot om op te staan... is jouw woord tegen het hunne en bewijs jij maar eens dat die limiters aan stonden shut up :X

Terug naar forum Reageer (zonder quote)