Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 54 van 289)
Moderator(s): Dré
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
19-7-2004 16:45
klopt happy :)
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
19-7-2004 18:19

DonJerone schreef:

sinuz schreef:

Roytje schreef:

Je moet natuurlijk ook kijken, hoeveel vraag is er nu naar iemand die alleen wat lichten heeft. Mij lijkt het logischer als je je alles bij hetzelfde bedrijf huurt! Dat bepaalt de prijs natuurlijk ook voor een groot deel!
Ik heb vaste afspraken met 2 kleine drive-ins die alleen geluid hebben, maar heb geen zin zelf aan GELUID te doen.
Parren ben ik voor aan t sparen trouwens.
Ik neem aan dat je licht bedoelt...
Ow haha laugh :D ik vatte je zin zo op : Ik heb vaste afspraken met 2 kleine drive-ins die alleen geluid hebben, maar hebBEN geen zin zelf aan ... te doen
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
19-7-2004 18:37
Ik vraag mij wel eens af of ik teveel/te weinig vraag.
ik vraag voor 4 uurtjes 120 euro. elk extra uurtje kost nog eens 20 euro erbij...
dan krijg je van ons:
DJ/LJ:
2 LJ's met 1.5 jaar ervaring (een van de twee gaat mee soms wel 2 maar dat word dan niet verrekent.))
3 (kies je style) DJ's met 1 tot 5 jaar ervaring. (gaat altijd maar 1tje mee (soms 2 maar dat word dan niet verrekent.))

Licht:
8 par 36
8 par 56 (huren wij)
2 mushroom's
1 moonflower 150 W
3 zwenkspots van 300W pst

Geluid Word (nog) gehuurt):
2 AD1 speaker's 300W rms pst
1 bijhorende versterker
2 draaitafels
1 mengpaneel (doet er niet toe welke. klant merkt geen verschil als ik met een XTC of een gemini aan kom.)

Overig:
1 rookmachine 700W
2 truss delen van 1,5 M (ja skypech ding)
2 statiefjes voor bij de truss
2 statiefjes voor de speakers.

eventueel extra erbij te huren:
4 lichtslangen,
2 extra subs.

vinden jullie dit te veel of te weinig?? wat raden jullie mij anders aan te vragen voor deze set?

[edit]
jullie zullen al denken hoe in godsnaam al dat licht op 3 M truss proppen. nou die par 36jes die hangen gewoon aan de truss. ALS er par 56ers bij komen dan staan die nog los erbij op 2 extra statiefjes.
[/edit]
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
19-7-2004 21:01
Ik heb 3 setjes:

De Kleine,Middel & Grote:

Kosten

De Kleine Show: (Voor feesten t/m 50 man)

* 600 Watt RMS Geluidsset
* 2 Lichteffecten
* 4 Parren (DMX Gestuurd)
* 2 Statieven
* DJ Meubel
* DJ & LJ

Kosten: 50,-

De Middel Show: (Voor feesten t/m 100 man)

* 1000 Watt RMS (deels Gehuurt)
* 4 Lichteffecten
* 8 Parren (DMX Gestuurd, t/m volgende week deels gehuurt)
* 3 Statieven
* DJ Meubel
* DJ & LJ

Kosten: 100,-

De Grote Show: (Voor feesten t/m 200 man)

* 1400 Watt RMS (Deels Gehuurt)
* 2 Lichteffecten
* 2 Scanners (DMX Gestuurd)
* 8 Parren (DMX Gestuurd, t/m volgende week deels gehuurt)
* 4 Statieven of Truss (Truss = Extra Kosten)
* DJ Meubel
* DJ & LJ

Kosten: 250,-
alsof iemand erop let
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
19-7-2004 21:14

Chuckie schreef:

Ik vraag mij wel eens af of ik teveel/te weinig vraag.
ik vraag voor 4 uurtjes 120 euro. elk extra uurtje kost nog eens 20 euro erbij...
dan krijg je van ons:
DJ/LJ:
2 LJ's met 1.5 jaar ervaring (een van de twee gaat mee soms wel 2 maar dat word dan niet verrekent.))
3 (kies je style) DJ's met 1 tot 5 jaar ervaring. (gaat altijd maar 1tje mee (soms 2 maar dat word dan niet verrekent.))

Licht:
8 par 36
8 par 56 (huren wij)
2 mushroom's
1 moonflower 150 W
3 zwenkspots van 300W pst

Geluid Word (nog) gehuurt):
2 AD1 speaker's 300W rms pst
1 bijhorende versterker
2 draaitafels
1 mengpaneel (doet er niet toe welke. klant merkt geen verschil als ik met een XTC of een gemini aan kom.)

Overig:
1 rookmachine 700W
2 truss delen van 1,5 M (ja skypech ding)
2 statiefjes voor bij de truss
2 statiefjes voor de speakers.

eventueel extra erbij te huren:
4 lichtslangen,
2 extra subs.

vinden jullie dit te veel of te weinig?? wat raden jullie mij anders aan te vragen voor deze set?

[edit schreef:

jullie zullen al denken hoe in godsnaam al dat licht op 3 M truss proppen. nou die par 36jes die hangen gewoon aan de truss. ALS er par 56ers bij komen dan staan die nog los erbij op 2 extra statiefjes.
[/edit]
Als die 120 E per 4 uur incl. huren is (dus dat je je kosten niet direct doorberekend) Dan is 120 E voor een complete show wel erg weing (ervaring even buiten beschouwing gelaten) Want trek van die 120E de afschrijvingen af en mogelijke reserves voor uitbreidingen en vervoerkosten en je houdt zo weinig over dat je per uur bij de AH netto meer verdient.
Als het excl. de extra huur kosten is vind ik de prijs enigzins laag maar niet extreem. Maar tja dat is mijn mening... Ik weet natuurlijk niet hoe het met de concurentie in de buurt is...

Ik zou voor de gehele set (dus met bv die parren) Zeker richting 175 a 200 gaan denken. Zeker als je een dj moet betalen met toch 5 jaar ervaring (of hij goed is kan ik natuurlijk niet beoordelen)

Maar al het bovengenoemde is hoe ik redeneer... en wat ik dus zou vragen. Bedenk je wel dat je mischien nu prima van die 120E al je uitbreidingen kan betalen maar denk ook eens aan wat er gebeurt als over 3 a 5 jaar de eerste dingen de geest gaan geven en je ze moet vervangen.
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
19-7-2004 21:23

DJ Chris schreef:

Ik heb 3 setjes:

De Kleine,Middel & Grote:

Kosten

De Kleine Show: (Voor feesten t/m 50 man)

* 600 Watt RMS Geluidsset
* 2 Lichteffecten
* 4 Parren (DMX Gestuurd)
* 2 Statieven
* DJ Meubel
* DJ & LJ

Kosten: 50,-

De Middel Show: (Voor feesten t/m 100 man)

* 1000 Watt RMS (deels Gehuurt)
* 4 Lichteffecten
* 8 Parren (DMX Gestuurd, t/m volgende week deels gehuurt)
* 3 Statieven
* DJ Meubel
* DJ & LJ

Kosten: 100,-

De Grote Show: (Voor feesten t/m 200 man)

* 1400 Watt RMS (Deels Gehuurt)
* 2 Lichteffecten
* 2 Scanners (DMX Gestuurd)
* 8 Parren (DMX Gestuurd, t/m volgende week deels gehuurt)
* 4 Statieven of Truss (Truss = Extra Kosten)
* DJ Meubel
* DJ & LJ

Kosten: 250,-
Bij al de shows die jullie aanbieden valt mij op dat de kosten per bezoeker 1E zijn. (grote set 1.25) In mijjn ogen enigzins laag. Zeker als je voor dit geld ook nog geluid erbij moet huren. Wij vragen bv voor de kleinste set die we wegzetten 250E (excl. bijkomende vergoedingen) en daarmee gaan wij normaal niet verder dan 100 man. (zou mischien wel kunnen maar ok...) Dit is du 2.5E per bezoeker wat een redelijke prijs is (in mijn ogen)

Je hebt een heel mooi setje en ik zou dan zeker alle prijzen ( feesten tot 50 man zal iets lastig zijn) wel wat verhogen. Zeker als je in de toekomst nog verder wil groeien en wat reserves wil opbouwen (je amp. zal maar eens in een drukke periode de geest geven)

PS / Wel grappig jullie Grote show is (bijna) identiek aan een formaat show daat wij ook aanbieden, zowel in prijs als app. / razz :p
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
19-7-2004 21:36

DonJerone schreef:

Chuckie schreef:

*knip*
*knip*
alles bijelkaar wat wij huren kost ons per show 65 euro. dat is dus zonder extra subs...
we hebben met elkaar afgesproken door het geld wat we eraan te verdienen door 2en te delen. daarom zijn er ook altijd 2 mensen mee. ene helft voor DJ andere helft voor LJ. als er 1 extra LJ mee gaat dan word het ff bekijken of ie ook echt wat gaat doen die avond ipv wat fototjes schieten en drinken halen voor ons wink ;) . als ie dus ook echt als LJ mee werkt dan word het verdiensten wat voor de LJ bedoeld is door 2en weer gedeeld. dit is vrij zelden dat het gebeurt.
als er meer mensen vinden dat wij te weinig vragen dan zal ik eens overleggen met de groep over het verhogen van de prijs.
wat betreft de concurrentie betreft valt het denk wel mee. dit omdat ik zelf weinig drive in show's ken hier in leeuwarden maar 1tje die zit hier ook op et forum. maar die is aardig groter nog wel dan wij...
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
19-7-2004 21:50

Chuckie schreef:

DonJerone schreef:

Chuckie schreef:

*knip*
*knip*
*knip
Dus als ik het goed begrijp gaat van de 120E per avond 65 op aan het huren?! Dit betekend dat je per avond (120-65)/2= 27.5 E de man overhoud??? (evt vervoer nog buiten beschouwing gelaten) En eventuele uitbreidingen betaalt ieder voor zich? (dus de LJ de lampen en de DJ zijn app.) Met deze prijzen moet de dj 25 avondjes draaien voor een redelijke nieuwe amp. en de LJ 10 avondjes voor een nieuwe scanner! Ik zou in dat geval meteen de prijs van het huren direct gaan doorberekenen. Want met 27.5 E per avond moet jezelf zo veel bij gaan leggen...
Zeker als julie de enige zijn voor het budget segment. I.i.g dan zou ik m'n prijzen wel omhoog gooien. Wees niet bang dat te doen. En evt. zeurende klanten (BTW erg hoog genoteerd in de DJ-ergenis top 10) gewoon rustig bovenstaand rekensommetje voorleggen o.i.d. Dan hebben ze zeker wel begrip (of het zijn gewoon eikels razz :p )
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
19-7-2004 21:53

DonJerone schreef:

Chuckie schreef:

DonJerone schreef:

Chuckie schreef:

*knip*
*knip*
*knip
Dus als ik het goed begrijp gaat van de 120E per avond 65 op aan het huren?! Dit betekend dat je per avond (120-65)/2= 27.5 E de man overhoud??? (evt vervoer nog buiten beschouwing gelaten) En eventuele uitbreidingen betaalt ieder voor zich? (dus de LJ de lampen en de DJ zijn app.) Met deze prijzen moet de dj 25 avondjes draaien voor een redelijke nieuwe amp. en de LJ 10 avondjes voor een nieuwe scanner! Ik zou in dat geval meteen de prijs van het huren direct gaan doorberekenen. Want met 27.5 E per avond moet jezelf zo veel bij gaan leggen...
Zeker als julie de enige zijn voor het budget segment. I.i.g dan zou ik m'n prijzen wel omhoog gooien. Wees niet bang dat te doen. En evt. zeurende klanten (BTW erg hoog genoteerd in de DJ-ergenis top 10) gewoon rustig bovenstaand rekensommetje voorleggen o.i.d. Dan hebben ze zeker wel begrip (of het zijn gewoon eikels razz :p )
wat jij zegt dat klopt. ik zal het eens even voorleggen aan de Qrew.
iedereen betaald ook zen eigen spul. LJ de lampen en DJ de DJ equipment.
zou 180 euro voor dit setje goed zijn?
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
19-7-2004 21:58

Chuckie schreef:

DonJerone schreef:

Chuckie schreef:

DonJerone schreef:

Chuckie schreef:

*knip*
*knip*
*knip
*knip*
wat jij zegt dat klopt. ik zal het eens even voorleggen aan de Qrew.
iedereen betaald ook zen eigen spul. LJ de lampen en DJ de DJ equipment.
zou 180 euro voor dit setje goed zijn?
Hmm... opnieuw mijn rekensommetje: 180 - 65 = 115 (excl. vervoer) dus dat betekend 55E de man de avond. Vergeet niet dat de DJ ook zn cd's hiervan moet kopen, wat een hele grote kostenpost is. Met 50E de avond hoeft de DJ nog "maar" 10 Avondjes te draaien voor zijn nieuwe amp. wink ;)
Maar het zou zeker een stap in de goede richting zijn en ik zou zeker proberen deze verhoging (dan wel consequent) door te voeren. En de crew zal toch zeker niet gaan protesteren tegen een hoger salaris laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)