Forum > Licht

Trussberekening

(600 reacties. Pagina 52 van 61)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-12-2009 19:16

big bang schreef:

Watt-Xtra schreef:

https://www.toolworld.nl/Cms/CmsData/Images/Products/10154_0_a2dd4de4-5fd4-41fc-9351-2ffefc00f4cf_500_500.jpg
Deze klemmen vallen tenminste over de 50mm buis heen, (juiste maat nemen) zitten vast en kunnen niet direct uit zichzelf losraken. Daarnaast, mochten ze toch vallen en bij iemand op het dak vallen, dan doet dat een stuk minder AUW! shut up :X
Ik vind je reactie een beetje (boel) voorbarig om eerlijk te zijn. Het geval wil namelijk dat niet alleen dit soort dingen als lijmklem worden aangeduid, in verscheidene bouwmarkten worden namelijk ook de groot uitgevallen wasknijpers waar jij naar linkt lijmklem genoemd! Verder zie ik geen relatie tussen de bevestigingsmethode en de brandveiligheid?
Die relatie maak ik ook niet, echter wanneer er op het ene front wordt geprutst, dan speelt dit zich vaak door in ook andere facetten. Betreft de lijmklemmen heb ik dus gelijk en wordt er aangegeven dat het idd de metalen (lichtere) lijmklemmen betreft die men vastdraait tegen een object.

Het betreft hele dure stof uit een ver land, kan mij dus heel goed indenken dat zoiets niet geimpregneerd is, ik heb ook niet gezegt dat het wel of niet is geimpregneerd, maar laat blijken dat er wel aandacht moet worden besteedt aan de veiligheid.

Ja ik ben hier erg strak op, we zitten weer in de tijd van het jaar dat van alles moet, er geen budget is maar de klant is koning. En tja de afgelopen weken ook alweer een hoop zaken gezien waar ik niet blij van wordt. En helaas maar waar, elk jaar gaat het weer goed, tot het weer een keer goed mis gaat en vervolgens de regels nog banaler worden.

Laat ook maar zitten, als de posts worden bijgewerkt
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
17-12-2009 21:40
Ik had me trouwens vergist, de aluminium versie had ik bij de Gamma gezien, ik heb de plastic versie gekocht bij de action, zie deze foto. Ze noemen dit dus blijkbaar een lijmklem, maar ik snap nu waarom jij zo uit je plaat ging, omdat je dacht dat ik zo'n zware metalen bankschroef erop ging zetten.

Verder ben ik het met je eens dat veiligheid belangrijk is. Deze klemmen wegen niets en er staat ook niemand onder. Het doek is verder wel geimpregneerd, dus dat zit ook goed. Verder is het zeker geen prutswerk, maar ik zocht gewoon een manier om het doek goed op te hangen zonder het te beschadigen. Na wat tips te hebben gekregen heb ik nu een goede oplossing, dus iedereen bedankt! :).
I will not comply.
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
24-12-2009 15:25
Iedereen bedankt voor de tips, het is helemaal goed gekomen! Klik voor een sfeerfoto.
I will not comply.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
24-12-2009 16:01
Ik vind het toch maar een vreemd idee om de ene kant apex-down te hebben, en de andere kant apex-left. Hoekje verkeerd gemonteerd? :)
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
24-12-2009 16:03

DJefke schreef:

Ik vind het toch maar een vreemd idee om de ene kant apex-down te hebben, en de andere kant apex-left. Hoekje verkeerd gemonteerd? :)
Dat vond ik ook al vreemd ja.. Maar het hoekje kon maar op 1 manier vast, want anders kon ik de baseplate niet vastkoppelen. Ik had waarschijnlijk de corner de andere kant op moeten hebben..

Edit: nu ik nog even goed de foto bestudeer, heb ik het hoekje inderdaad niet goed gemonteerd. De linkerbalk zit aan het stuk wat naar beneden moest volgens mij.. Aandachtspuntje voor de volgende keer. ;). Het was overigens Prolyte X30D truss.
I will not comply.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
2-4-2010 12:08
https://link.marktplaats.nl/335309029

wie kan er voor mij bereken hoeveel gewicht deze peavey top speaker mag dragen? :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
2-4-2010 14:09
Kompleet afhankelijk van het gebruikte (stalen?) km luidspreker statief. wink ;)

Mits dit statief dubbel geborgd is, 75% van de door de fabrikant opgegeven waarde, minus het gewicht van die speaker, speaker kabel en truss frame.

Wedden dat die speaker niet de zwakste schakel is sneaky :V

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
2-4-2010 22:49

watje schreef:

hoeveel gewicht deze peavey top speaker mag dragen?
Niets. Zelfbouw, ongekeurd, dus zou ik niet gebruiken. Bij ongelukken is er geen verzekering die wil dokken. Tenzij je een hele goede constructeur bent en dit hele geval kan doorrekenen.
Lichtje erbij?
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
3-4-2010 20:50
Even hoor, maar dit is toch te stompzinnig voor woorden shocked 8O Een speaker is geen statief! Speaker op speaker oke, maar een luidspreker is gewoon NIET gemaakt om een (deel van een) truss te dragen.
Dit laat je toch uit je hoofd?
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
4-4-2010 08:32
eh bij mij stond er een :p acher, wou hem ff met jullie delen:p
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)