Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 50 van 63)
Moderator(s): Dré
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
3-3-2006 00:39
maargoed, dat zou dan het enige plus-punt zijn. Ik wacht even af, mischien wil ik helemaal geen effecten gebruiken. Want daar zie ik mijzelf ook goed voor aan.
wat een onzin in dit vak
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-3-2006 03:05
Mwah de Ecler heeft wel meer pluspuntjes hoor. Wat dacht je van een eternal x fader om lekker mee te raggen, een real life te customizen effecten unit (moet je geen mac hebben want daar werkt edi:lab niet op) en zo kan ik nog wel 50 redenen verzinnen waarom de Ecler een leukere mixer is om mee te werken als al het andere wat er nu te koop is.

Ecler Nuo5 moet alleen een beetje bij je passen, als je een trance of techno dj bent die ellenlange overgangen maakt (wat ik oersaai vind overigens) zou ik geen Nuo5 pakken..... voor het subtiele mixwerk pak je een Xone. Maar ik ben geen subtiele mix dj (althans al een jaar of 2 niet meer) en rag de ene plaat in de ander en dan is de Nuo gewoon DE must have mixer naar mijn idee.

Alleen ben ik bang dat de Nuo5 dat must have plekje kwijt gaat raken aan de DJM800 maar ach die kost hetzelfde als een Xone:92 en 1500€ voor een mixer neer tellen word mij toch echt iets teveel van het goede want ik ga er A) nou niet echt zuinig mee om (mixer en headphone zijn gebruiks voorwerpen en ook de stukjes gear die bij mij echt te lijden hebben) en B) Ik denk dat ik helemaal in de war raak van wat de DJM allemaal kan.... teveel knopjes en Reind snapt er geen hol meer van en gaat geheid op verkeerde knopjes drukken. En C) ik kan niet zo maar ff 1500€ op tafel neer leggen want behalve dat ik ze niet heb zijn er andere dingen die hoger op de prioriteiten lijst staan ;-)

Voorlopig gaat ie de deur dus nog niet uit..... het is eigenlijk het laatste stukje gear waarover ik uberhaupt na zou denken het te vervangen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-3-2006 08:29
Toch is er nog een veel mooiere: deze mixer met de effectenbak van de Nuo5, de Sclat 200VS. En dan heb je een volledig modulaire mixer mét effecten. Dré heeft hem niet in de shop staan, maar hier is 'ie te bewonderen.

Toch maar weer sparen, Reind... wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
3-3-2006 11:02
Vergeet dat maar rustig

Ik heb deze combinatie een paar maanden geleden besteld voor een klant. De manier waarop de effectunit in de mixer is gefrot is vergelijkbaar met een peuter die tussen de lijntjes moet tekenen. Totaal van de pot gerukt absurd waardeloos shit! M'n bek viel open toen ik deze combinatie testte (toen hij binnen kwam). Klant direct gebeld met de melding dat ik zo'n gedrocht combinatie NIET aan hem wil verkopen!!! Klant heeft daarna een Nuo 5 genomen.

Begrijp me niet verkeerd. De SCLAT reeks is een ERG mooie reeks. Maar de manier waarop ze hebben geprobeerd een effect unit in deze mixer te frotten is zo knullig dat de persoon die het bedacht heeft wat mij betreft niet eens meer in de buurt mag komen van een soldeerbout...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
3-3-2006 13:44
Ik ben meer iemand van de overgangen. niet echt raggen dus wink ;) Ik denk ook dat ik voor mij een goede keus heb gemaakt.
dikke kans dat die effecten bak nooit komt :)
wat een onzin in dit vak
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-3-2006 14:03

Victor schreef:

Toch maar weer sparen, Reind... wink ;)
Nee ding is te lomp, past niet in mijn UDG cd tas en heeft veeeeeel te lange faders om te kunnen raggen. En volgens mij heeft ie ook geen eternal fader ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-3-2006 17:50
Hmmm... op mijn scherm zag het er mooi uit. Weer wat geleerd!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LassyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-10-2009
Berichten: 18
3-3-2006 22:01

Reind schreef:

Ecler Nuo5 moet alleen een beetje bij je passen, als je een trance of techno dj bent die ellenlange overgangen maakt (wat ik oersaai vind overigens) zou ik geen Nuo5 pakken..... voor het subtiele mixwerk pak je een Xone.
Nou, ik als progressive/trance Dj mag toch zeker niet klagen over de Nuo5! Ook die lange (saaie) overgangen lukken met dit apparaat wink ;)
Het is al heel wat als je kunt fietsen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
4-3-2006 10:43
Wat had je dan verwacht dat de faders automatisch na 30 seconden zouden sluiten laugh :D
Met elke mixer kun je lange of korte mixen maken. Alleen hele snelle bewegingen (meer dan 2x open/dicht in 1 tel) zijn met bepaalde mixers niet te doen. Langzaam mixen is eigenlijk nooit een probleem, het is alleen minder prettig als de curve van de fader zo gemaakt is dat het volume ineens sterk toeneemt over een klein stukje schuiven, of als je een EQ heb die op een aan/uit schakelaar lijkt. De EQ op de Nuo5 is prima maar de linefaders hadden van mij nog wel wat vlakkere curve mogen hebben. Er zijn 45mm faders die een stuk rustiger verlopen als je kijkt over hoeveel mm de laatste 6dB is verdeeld.
NijssieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2004
Laatste: 28-4-2006
Berichten: 1
6-3-2006 15:54
Heb dus zelf al zon 3/4 jaar een nuo 5, nu merk ik het probleem dat mn knoppen lastig doen, soms valt geluid gedeeltelijk weg, zijn er meer mensen die hier last van hebben, stuur hem vanmiddag op naar de winkel waar ik hem gekocht heb, hoop dat het kostenloos gefixt kan worden. ook lekt mijn kanaal 1 naar kanaal 2 heel irritant allemaal, hoop dat dit aan mijn mixer ligt en niet aan ecler!

groet
Hoezo kiezen tussen muziek alles is goed, al shet maar techno/tech-house/club/electro/jaren 70&80 of electro is :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)