Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 50 van 146)
Moderator(s): Dré
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 387
15-4-2008 15:53
Sta ik even mijn verstekerrack te testen met nieuwe limiter. Sta ik met de schuiven van mijn mengpaneel naar boven te doen en telkens valt het geluid maar weg. Mengpaneel kapot? alweer? O nee, het is mijn nieuw limiter die de boel dichtknijpt. Oke, dat was mijn eerst ervaring met een limiter laugh :D
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
15-4-2008 17:00

Wesley vd H schreef:

Ik zou het persoonlijk niet doen. D12's zijn een stuk lichter, beter uitwisselbaar voor eventueel andere D&B kastjes, optie om los te verhuren, en UITERAARD het geweldige PONG dat op de D12's zit laugh :D
Die voordelen wegen voor mij niet op tegen een extra EQ'tje in je rack. Want mischien heb je nu die power niet nodig, maar weet jij veel wanneer wel of als je de set aan iemand verhuurt. Het scheelt best een bak heb ik ervaren.
Mag ik vragen van welk bedrijf je dit setje hebt gekocht? of was hij gewoon nieuw en komt hij van audio-pro?
Bij Audiopro gekocht inderdaad. Ik zal trouwens nooit meer gaan verhuren, veel te slechte ervaringen mee. En het is meer dat ik toch weer wat geld bespaar als ik voor een setje P1200's ga. Ik twijfel nog, maar wat je zegt, mocht ik ooit nog willen uitbreiden/overstappen zijn de D12's toch handiger.
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
17-4-2008 13:20
@ DJ Krissie:
Welke limiter heb je?
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 387
17-4-2008 13:53
Heb ereentje van mijn baas mee kunnen krijgen.

Omnitronic cl 66.

geen verkeerd ding, je moet hem alleen goed afstellen.

kristian
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
25-4-2008 23:29
heftrucks in Belgie.

Laatst was ik in Belgenland op een heftruck aan het werk,
hier let jij op de heftruck. In belgie heb ik bijna iemand aangereden.

Probeer eens een 3.5T heftruck met vorken van 2,75m te besturen op een veel te klein oppervlak.
Als er heftrucks, hoogwerkers enz aan het werk zijn heeft de machine voorrang.

Het was dat mijn collega mij over de porto waarschuwde.
Anders was er nu een Belg kebab geweest.

Het is geensinds mijn bedoeling om iemand te kwetsen ik constateer alleen feiten.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
26-4-2008 15:41
Dit is ook best wel een akelige foto:
https://www.imgdumper.com/file/img/2008/apr/26/thumb/63umi57af5b1rfdre9npw79sn.jpg

Ik denk niet dat ik wil weten wat iemand met dit ding gedaan heeft...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
3-5-2008 13:33
Een tijdje geleden had ik een showmaster gehuurd voor de aansturing van een aantal rijen led-tubes. Voor elke rij had ik een apparte tube-controller doorgelust...

Het werkte alleen niet. Hè toch, balen!! Een paar minuten gezoek later begon het te stinken naar smeulend plastic. Dus als een malle de stroom ontkoppeld. Wat bleek: de tube-controllers zaten doorgelust op een 12V uitgang ipv. de DMX out van de showmaster wink ;) .

Verder heb ik ook wel eens in een café een CD dóór het binnenwerk van een cdj800 heen geduwd. Ik was namelijk lekker snel aan het mixen, maar het ejecten gaat soms nog een fractie van een seconde door, terwijl je de CD er al uit kan pakken. Mijn bevinding was dat je er dan geen CD in kan doen. Tuurlijk... logisch. Maar toen ging het by accidentashamed :$ .
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
3-5-2008 13:40
Haha nog een!

In het begin, denk ook een jaartje of 14/ 15, moest ik draaien op een locatie waar een geluidsset reeds aanwezig was. Ik dacht: mooi, uurtje van te voren erheen, dj setje inprikken en klaar. Maar na wat vertraging had ik uiteindelijk nog zo'n 25 minuten om de set te installeren...

Maar hé! Waarom is die zaal zo leeg?
Meneer de uitbater: "Daar achter de wand liggen de speakers, moet je even aansluiten." Nikswetend en een van mijn eerste feestjes loop ik op mijn gemakje achter een wandje door. Nou, het leek er wel de opslagplaats van marktplaats! Niet normaal!!

Uiteindelijk was alles goedgekomen. Welliswaar iets naar tijd. En nu voor zo'n 5 jaar word deze gebeurtenis altijd door mijn vader gebruikt om aan te tonen hoe rustig en nuchter ik kan blijven. Was het toch nog ergens goed voor wink ;).
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2008 21:29
In zo'n geval hebben ze wat mij betreft vette pech hoor. Als ik moet inprikken verwacht ik dat er een vaste geluidsinstallatie is, niet dat ik het nog zelf moet opbouwen (heb ik ook nog nooit meegemaakt). Als dat niet zo is en men verwacht dat ik het wel even opbouw kan het zijn dat ik dat in een goede bui wel wil doen (misschien ook niet, of allee tegen extra betaling) maar als het dan niet op tijd klaar is.. tja.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
28-5-2008 17:25
ik stond pas voor een publiek van, laat zeggen 600-800 man op een tentfeest.
maar ik was het weekend mn stem al kwijt ashamed :$

dus heel veel verzoekjes om harstyle gehad, ik t plaatje van korsakoff erin: masters symphony.
microfoon in me hand: en roepen waar zijn die poteee?!!

komt er een groepje naar me toe; moeten we van het podium?? shocked 8O

Terug naar forum Reageer (zonder quote)