Forum > Newbie Forum

Wattage

(45 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
29-5-2004 01:10
Huisgenoten heb ik eigelijk nog nooit aan gedacht.
Lost in Music
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-5-2004 10:32
Ik heb een jaar of twee in een studentenhuis gewoond met 15 kamers en ongeveer 20 bewoners (dakloze liefjes van huisgenoten trokken nogal eens in). In dit huis stonden zes koelkasten, twee wasmachines, een wasdroger (en drie fornuizen, maarja da's op gas).

Wij deden nogal eens een feestje, maar aangezien iedere bewoner een beetje z'n eigen huishoudentje heeft, en omdat er standaard een zak of 4 in de wachtrij stond voor de wasmachine, viel het echt niet mee om iedereen zover te krijgen die machines uit te laten gedurende de nacht. Met uitvallende geluidsinstallaties, lichten en doorslaande stoppen tot gevolg.

Natuurlijk is die niet hoe het zou moeten, maar wel hoe het in de praktijk gaat in veel studentenhuizen. (Het valt mij nog mee dat er niet vaker huizen in brand vliegen.)
Hardcore 4 everStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2004
Laatste: 10-7-2004
Berichten: 21
29-5-2004 11:48
wattage berekenen is denk ik niet eens nodig, hang 1 mushroom ofzo op en je hebt een hele huiskamer vol licht, dus neem een dap setje mee en 3 effectjes en een strobo en je hebt meer als zat
hardcore will survive
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
29-5-2004 12:42

sylvia schreef:

Wij deden nogal eens een feestje, maar aangezien iedere bewoner een beetje z'n eigen huishoudentje heeft, en omdat er standaard een zak of 4 in de wachtrij stond voor de wasmachine, viel het echt niet mee om iedereen zover te krijgen die machines uit te laten gedurende de nacht. Met uitvallende geluidsinstallaties, lichten en doorslaande stoppen tot gevolg.
Slik shocked 8O
Dan staat me nog wat te wachten.
Ik verhuis volgende week zaterdag naar een studentenhuis.
Lost in Music
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 1344
29-5-2004 13:04
Dan staat me nog wat te wachten. Ik verhuis volgende week zaterdag naar een studentenhuis.
Er zijn gelukkig ook studentenhuizen waar alles strak geregeld is. Heb ik gehoord, want bij mij was het minstens zo erg als bij Sylvia.

En als de huur inclusief gas en licht is, reken er in de winter dan ook nog een stuk of zes elektrische kacheltjes (2000 Watt-stuk) bij.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-5-2004 13:25
Hahaha, die kacheltjes ja. Wat een ondingen.

Het hangt er maar net vanaf wie de eigenaar van het pand is. Is het een particulier die niks uitvoert aan onderhoud en alleen eens per maand langskomt om cash de huur op te halen, dan is de kans groter dat de stroomvoorziening één groot web van doorgetrokken vertakkingen is, dan wanneer een pand eigendom is van een fatsoenlijke woingbouwvereniging. Deze laatsten zijn meer en meer gebonden aan regels en moeten controles uitvoeren om de (brand)veiligheid te garanderen. (Dat moet een particulere verhuurder natuurlijk ook, maarja, als de gemeente de moeite niet neemt om deze mensen op te sporen, dan valt er ook niks te controleren.)

Hou dus met een feestje in dit soort huizen ook rekening met de veiligheid. Vaak is het al beroerd gesteld met vluchtwegen, en een ongelukkig opgestelde licht- en geluidsinstallatie maakt dat er niet beter op.

Een blik in de stoppenkast kan ook geen kwaad, ik ben nogal eens een propje aluminiumfolie tegengekomen op plaatsen waar een zekering hoorde te zitten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)