Forum > Licht

Casus, regen.

(56 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
11-3-2011 20:09
Het is maar voor een middag/avondje (16:00 ~ 02:00),
Een jaarlijkse beachparty, ik heb mijn eigen podiumwagen voor de draaiset en kleine lichtshow, maar we willen aankomende keer graag een carré in het midden van het terrein / aansluitend op de podiumwagen.
Foto's vorig jaar

Als er echt regen voorspelt is gaan er geen koppen de lucht in maar gewoon parren.
Maar goed, je weet het nooit in Nederland, er kunnen zomaar wat druppels vallen.

dimi_v schreef:

roystraver schreef:

Een cement kuip met een aan de bovenkant een gat voor de haken lijkt me best haalbaar.
Dan zit je alleen met dat gat, maar die kun je gemakkelijk afdichten met wat plastic.
Afkitten met goede siliconenkit en er komt geen druppel meer doorheen lijkt me.
Is dat spul dan sneldrogend en weer makkelijk te verwijderen?
JeroenstapStandaard Lid
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
12-3-2011 02:02
Een dikke stortbui moet je er niet overheen hebben, maar een vuilniszak om de voet van de movinghead heen doet al wonderen. De kop zelf bevat een warme lamp en niet veel meer dan motoren en de plastic behuizing zal daar niet al te veel water doorlaten. Dat kleine beetje verdampt nog wel. De voet is gevaarlijker, omdat daar via de ventilatie water naar binnen kan komen, met alle nare gevolgen van dien.
Dat neemt niet weg dat een movinghead het gewoon niet fijn vindt in de regen. Stel voor jezelf duidelijk de grens en zorg voor en plan mocht het ineens keihard gaan regenen.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
12-3-2011 07:33

Jeroenstap schreef:

Een dikke stortbui moet je er niet overheen hebben, maar een vuilniszak om de voet van de movinghead heen doet al wonderen. De kop zelf bevat een warme lamp en niet veel meer dan motoren en de plastic behuizing zal daar niet al te veel water doorlaten. Dat kleine beetje verdampt nog wel. De voet is gevaarlijker, omdat daar via de ventilatie water naar binnen kan komen, met alle nare gevolgen van dien.
Dat neemt niet weg dat een movinghead het gewoon niet fijn vindt in de regen. Stel voor jezelf duidelijk de grens en zorg voor en plan mocht het ineens keihard gaan regenen.
Hou je er ook rekening mee dat er met regelmaat in de yoke (arm) aan de zijkant een PCB zit?
Light Image
Dimi_vStandaard Lid
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
12-3-2011 07:52

roystraver schreef:

Is dat spul dan sneldrogend en weer makkelijk te verwijderen?
Ik heb hier in de badkamer iets van volens mij Bison gebruikt dat na 1 of 2 uur droog is (as seen on TV laugh :D ). Kit kun je wel weer verwijderen en de restjes schoonmaken met terpentine. Of anders speciale kitverwijderaar (maar dat zal wel niet heel veel ander spul zijn denk ik zo). Nog nooit geklust thuis? razz :p

Het gaat toch of het waterdicht maken van de ruimte (gaten in de kuip) om de haken waar je de MH mee ophangt? Ik heb er niet echt een beeld bij, maar kun je desnoods niet die haken gewoon vervangen als die zooi er niet netjes af te krijgen is?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
12-3-2011 09:48

Jeroenstap schreef:

De kop zelf bevat een warme lamp en niet veel meer dan motoren en de plastic behuizing zal daar niet al te veel water doorlaten.
De meeste serieuze koppen die ik ken hebben ook een of twee ventilatoren in de kop, het water word vanzelf naar binnen gezogen of geblazen als die nat word.
En ook in een kop, vooral in de vork-armen, kan nog heel wat elektronica zitten.

Wat betreft in een kuip hangen.
Gewoon alleen het bevestigings-gat waar de bouten voor de haken aan de MH moeten komen doorboren, en dan de haken buiten en de MH binnen in de kuip, en dan hoef je verder niets af te dichten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
12-3-2011 09:53

Tom schreef:

Gewoon alleen het bevestigings-gat waar de bouten voor de haken aan de MH moeten komen doorboren, en dan de haken buiten en de MH binnen in de kuip, en dan hoef je verder niets af te dichten.
Leg daar nog een rubber O ringetje tussen en je bent echt waterdicht!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DriveinteamStandaard Lid
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
12-3-2011 19:41
Kijk hier eens Klik werkt perfect. En is niet duur om in te huren.
RoystraverStandaard Lid
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
12-3-2011 19:44
Bedankt voor alle reacties, ik moet me er nog eens flink in gaan verdiepen.

driveinteam schreef:

Kijk hier eens Klik werkt perfect. En is niet duur om in te huren.
Toch net de duur.
Dan kun je denken, dan ook geen movingheads, maar op een vriendschappelijk feest probeer je toch wat te doen voor weinig geld.
Dj pacificStandaard Lid
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
12-3-2011 20:29
Hoe zit het eigenlijk met de warmte afvoer van die kappen? Voor gebruik van 600 watt lampen komt er toch een behoorlijke hitte vrij.

Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
12-3-2011 20:35

Dj pacific schreef:

Hoe zit het eigenlijk met de warmte afvoer van die kappen?
Je bent buiten......denk frisse lucht 's avonds denk wind.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)