Forum > Licht

probleem: Firestorm vreet lampjes.

(70 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
20-4-2004 17:55

SP-Audio schreef:

Maar wat zouden jullie nou doen? goedkope showtec's kopen voor 7.50 of dure philips voor 22,- die bijna even lang meegaan?
Staan die in de webshop?!? [edit]Ow, al gevonden[/edit]Ik denk dat ik dan maar gewoon 2 van die showtecjes ga bestellen, dan doe ik meteen die meting. Maar stel dat er nou meer dan 24V over staat... valt daar iets simpels tussen te solderen?
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
21-4-2004 19:01
Als een lampje wit uitslaat van buiten terwijl het glas niet gebarsten is dan zou ik wellicht mezelf (of de verkoper) even een tik voor het hoofd geven. Kans is dan namelijk HEEL erg groot dat er toch viezigheid op de lamp gezeten heeft. Je mag NOOIT met je jatten aan de lamp komen. Altijd een keukenpapiertje o.i.d. gebruiken. Voor de zekerheid kun je er zelfs voor kiezen een nieuwe lamp ALTIJD even schoon te maken (met een heel klein beetje alcohol op een keukenpapiertje). Wie weet heeft iemand anders namelijk met z'n jatten aan de lamp gezeten -> Poef binnen uren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
21-4-2004 19:17
als je lampje niet is zit hij in zown mooi schuimzakje kanje kan je ook heel goed gebruiken om hem even erin te steken .. (niet vergeten zakje eraf te halen laugh :D )
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
21-4-2004 19:23

Dré schreef:

Als een lampje wit uitslaat van buiten terwijl het glas niet gebarsten is dan zou ik wellicht mezelf (of de verkoper) even een tik voor het hoofd geven. Kans is dan namelijk HEEL erg groot dat er toch viezigheid op de lamp gezeten heeft. Je mag NOOIT met je jatten aan de lamp komen. Altijd een keukenpapiertje o.i.d. gebruiken. Voor de zekerheid kun je er zelfs voor kiezen een nieuwe lamp ALTIJD even schoon te maken (met een heel klein beetje alcohol op een keukenpapiertje).
Dat is precies wat ik gedaan heb, netjes met mn poten er vanaf gebleven (handschoen) en daarna voor de zekerheid met 95% alcohol het lampje nog eens gepoetst. En toch gaan de lampjes erdoor alsof ik een geldplantage heb.
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
25-4-2004 22:41
Ok, vandaag heb ik samen met peter de scans doorgemeten met de multimeter. Belast en onbelast zijn er geen waarden boven de 24V. Dat is dus niet de oorzaak van het doorbranden van al die lampjes.

Wel bleken er in het gips (wat eigenlijk geen gips is) van de lampvoet van het doorgebrande lampje toch barstjes te zitten.

Dus nu denk ik dat het aan de koeling moet liggen. De fan blaast nu lucht het apparaat IN, eerst langs het lampje ,dan langs de spoel en alle andere electronica. Dit leek mij niet logisch. Graag jullie meningen/suggesties hierover.
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
25-4-2004 22:58
maak eens een goede foto van de voet
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
26-4-2004 22:28

Tom schreef:

maak eens een goede foto van de voet
Als het goed is komt de foto eraan (toch peter?)

Tevens een nieuwe theorie: De scans zaten op een verdeelblok op het net aangesloten... Stel dat een van die apparaten veel stroom trok, en als deze ingeschakeld werd een piekstroom veroorzaakte?
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
26-4-2004 22:38
dat mag toch geen probleem zijn, ik heb bij mij de scanners vaak ook op een groep zitten. Nooit eerder problemen mee gehad.
(maximaal 120 tekens)
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
26-4-2004 23:15
sorrie voor mijn onduidelijkhied, ik bedoel dat er meer apparaten op het blok zaten, niet alleen scans dus.
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
27-4-2004 00:57
Nee, ik denk niet dat het aan een piekspanning van het net ligt. Ik denk dat het ook gewoon met warmte te maken heeft. De leidinkjes in de hals van de lamp zetten uit als de lamp warm is. Als de lamp na een tijdje dan weer uitgeschakeld word dan krimpen die leidinkjes weer en daardoor kunnen scheurtjes of barstjes ontstaan, en dan geeft de lamp geen volledige kring meer en dus ook geen licht meer. Terwijl de gloeidraad er wel nog goed uit ziet.
(maximaal 120 tekens)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)