Forum > Geluid

Vergelijk topmodellen cd-spelers Denon-Pioneer-Technics

(100 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-5-2004 09:36
Het kan met een betere DJ draaitafel (SL heeft dan natuurlijk wel de voorkeur, Super OEM bak komt op een goede 2e plaats) MAAR als je er een draaitafel voor aan moet schaffen, haal dan maar een goede Thorens van de rommelmarkt (want dan heb je voor 50 euro een draaitafel die, mits in goede staat, geluidstechnisch beter speelt dan de SL).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
7-5-2004 10:48

Frisbee schreef:

sylvia schreef:

Je kunt vinyl ook digitaliseren.
ok, daar had ik ff niet aan gedacht, dat is idd een optie. Ik doe het zelf ook wel eens met platen waar ik heel zuinig op ben. Maarja hoeveel procent van de mensen met een CDJ zullen dat doen... Volgens mij zijn dat alleen de profi dj's die geen zin hebben om ieder weekend die bak met platen mee te slepen.

Iemand die thuis een paar CDJ's heeft staan gaat echt niet ieder weekend naar de platenzaak om platen te kopen. En ik denk toch dan 90% van de CDJ's in Nederland op de slaapkamer staan.

Met 1 plaat/4 nummers opnemen ben je al een half uur bezig. Dan nog branden... Als ik nu al mn platen op cd zou moeten zetten ben ik 5 weken 40 uur per dag bezig laugh :D En dan heb ik nog maar een paar honderd platen. Mensen die dat serieus doen, Michel de Hey en Laidback Luke bijvoorbeeld hebben daar waarschijnlijk wel personeel voor. Anders ben je daar maanden/jaren mee bezig.
digitaliseren is zeker een optie, maar lees dan dit verhaal maar eens goed door.....laidback luke is er al door in de problemen gekomen:

www.extrema.nl/2003/news_body.rxml?id=305
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-5-2004 11:19
Ach dat risico wil ik dan nog wel lopen.

En ik wil de eerste rechter nog wel is mee maken die jou er op zal veroordelen terwijl je de orginelen gewoon in je bezit hebt en niets illegaals doet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
7-5-2004 12:28
vooral die laatste opmerking is tricky Reind, want je doet volgens de wet dus wel wat illegaals. Neemt niet weg dat het een behoorlijk kromme wet is.......... angry
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
7-5-2004 12:48
Eik, moeten alle dj's samen een petitie, voor GRONDIGE revisie vd auteurswet, indienen... Kijken of die pennenlikkers in den haag het dan wel snappen...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-5-2004 14:59

braz schreef:

vooral die laatste opmerking is tricky Reind, want je doet volgens de wet dus wel wat illegaals. Neemt niet weg dat het een behoorlijk kromme wet is.......... angry
Nou, Reind doet volgens de BUMA-interpretatie van de wet iets illegaals. Wat een rechter daarvan vindt, is nog steeds niet bekend.

QuincMan schreef:

Eik, moeten alle dj's samen een petitie, voor GRONDIGE revisie vd auteurswet, indienen... Kijken of die pennenlikkers in den haag het dan wel snappen...
Er is een nieuwe wet in de maak, waarin wel rekening wordt gehouden met de huidige mogelijkheden, zoals CDR/CDRW/MP3/draaien vanaf pc etc. etc. etc. Hoe lang het gaat duren voordat deze ook echt doorgevoerd zal worden, was volgens de BUMA medewerker die ik een tijdje terug aan de lijn had nog onduidelijk.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-5-2004 20:23

Reind schreef:

Het word tijd dat je je muziek gewoon fatsoenlijk op internet kan bestellen (alle nieuwe releases dus) met een behoorlijke kwaliteit.
Weet je dat ik er zelf weleens aan heb zitten denken om zoiets op te richten? Niettemin denk ik gewoon niet dat het te behappen is voor een simpele jongen zoals ik.
Als die dag komt trap ik alle draaitafels er uit hier in huis en neem ik 3 cd spelers en kom ik alleen nog maar in de platenzaak om koffie te drinken.
Vaste prik op zaterdag, koffie leuten in de platenshop (naast een tikje vinyl verslaving is het gewoon gezellig) Daarnaast wil ik gewoon zoveel mogelijk legaal bezig zijn en dat maakt dat ik zoveel mogelijk goed vinyl in huis haal, maar eigenlijk verklaar ik mezelf af- en toe nog voor gek dat ik het doe, ik kan zoveel spul voor niks krijgen...
Platen zijn zwaar - slijtage gevoelig - lomp - en je kan er minder mee als met de huidige generatie CD spelers. Kun je nagaan wat er in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn.
klopt, ik vond het af- en toe nog wel is leuk om met vinyl te draaien maar toen ik serieus weer een feestje deed op koninginnedag had ik nogal het gevoel dat ik wat miste en er een boel ellende voor terug kreeg (krom vinyl door de warmte, naalden die niet lekker bleven plakken, een tas die je moet meenemen etc. etc.)
En als ik een kraakje wil in de muziek -> Dan koop ik wel een rotte mixer met krakende faders -> Kraakt ook razz :p
Nee dan beginnen mensen over het gevoel nou het enige gevoel wat ik heb bij vinyl is pijn in me rug van het sjouwen met die loodzware koffers.
Het is allemaal zo ovetrokken het vinyl gevoel, we leven in een tijdperk waar techniek zich met reuzenstappen ontwikkeld en waar betere oplossingen mogelijk zijn dan vinyl, zoals John "oo" Flemming al zo mooi zei: "It's time you should get to the program!"
Ow en by the way -> Digitaliseren is inderdaad een k*t werk maar je moet er gewoon zoals Dre zei een keer mee beginnen en dan is het op zich best te doen.
Is ook zo, er zijn sommige platen van mij niet meer draaibaar, teveel kraken, kromgetrokken etc. etc. Als ik deze nou meteen had gedigitaliseerd was er niks aan de hand geweest. Ik kan echt iedereen aanraden te digitaliseren en als je even betaald digitaal iets kan verkrijgen het meteen te doen, hoe minder vinyl er wordt aangeschaft des te meer vinyl persers zullen gaan beseffen dat er geen markt meer voor is.

Bovendien mogen ze me voor de rechter slepen als ze me zouden aanhouden mbt draaien met cd's, mijn moeder is advocaat en ik wil wel met een grijns in de rechtbank zitten als ze gehakt van de Buste maakt, het zijn voor mijn gevoel zelf een zooitje criminelen evenals de belastingdienst wink ;) Wat als je promo's download die nog niet in de winkel te verkrijgen zijn of als je digitaliseerd of je hebt je rotgezocht naar een plaat die je niet meer kan vinden, voor mijn gevoel: hoe strafbaar ben je dan?!?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-5-2004 20:42

DJ Tim schreef:

Ik kan echt iedereen aanraden te digitaliseren en als je even betaald digitaal iets kan verkrijgen het meteen te doen, hoe minder vinyl er wordt aangeschaft des te meer vinyl persers zullen gaan beseffen dat er geen markt meer voor is.
Dat eerste ben ik met je eens, maar de afgelopen jaren is de vinyl verkoop juist weer toegenomen... Het heeft geen zin om vinyl te "boycotten" op welke manier dan ook. Labels moeten gewoon zelf initiatief nemen om releases op cd uit te brengen. Als ze een cd-single verkopen voor dezelfde prijs als een plak vinyl zullen dj's bereid zijn het te kopen en verdienen ze er waarschijnlijk zelf ook meer aan.

CD is nu eenmaal een heel respectloos medium dat slecht verkoopt. Eigenlijk loopt niemand er echt warm voor ben ik bang...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-5-2004 21:08

Frisbee schreef:

Dat eerste ben ik met je eens, maar de afgelopen jaren is de vinyl verkoop juist weer toegenomen... Het heeft geen zin om vinyl te "boycotten" op welke manier dan ook. Labels moeten gewoon zelf initiatief nemen om releases op cd uit te brengen. Als ze een cd-single verkopen voor dezelfde prijs als een plak vinyl zullen dj's bereid zijn het te kopen en verdienen ze er waarschijnlijk zelf ook meer aan.
Wie heeft het hier over cd's kopen? Ik heb het over een database met betaalde mp3's zodat je zelf kan kiezen vanaf welk medium je dit digitaal ten gehore brengt (mp3 systeem zoals final scratch of iets anders of gewoon cd's)
CD is nu eenmaal een heel respectloos medium dat slecht verkoopt. Eigenlijk loopt niemand er echt warm voor ben ik bang...
Ik ben bang van niet, het is juist vinyl dat waarschijnlijk binnen korte tijd aan markt gaat verliezen en (maar nu speculeer ik een beetje) waarschijnlijk binnen 10 jaar zo goed als verdwenen zal zijn. Ik zeg overigens niet dat cd's het helemaal zijn, maar het is vele malen beter als vinyl, en dat hele bekende dj's hierop overstappen na al die jaren dat cd op de markt is wil wel zeggen dat er veel mensen zullen volgen.

Ik denk dat de echte toekomst een memory stick is van een terrabyte die je op zak neemt en in een speler plucht zodat je daar lekker je muziek mee kan afspelen en een flink display zodat je de database op de mem stick kan inlezen, dan hebben we het over een ideaal medium. Maar de nabije toekomst is gewoon cd's en vroeg of laat komt geen enkele dj hier meer omheen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
7-5-2004 21:55

Frisbee schreef:

CD is nu eenmaal een heel respectloos medium dat slecht verkoopt. Eigenlijk loopt niemand er echt warm voor ben ik bang...
Sorry????

Ik dacht het nog wel leuk te vinden om met platen te draaien. En het is best grappig hoor. Maar ik doe nu toch echt mijn SL'en de deur uit en ga verder met cd's.
Wat nou respectloos, de inhoud is hetzelfde.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)