Forum > Geluid

(amateur-installatie ) help aub!

(46 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-6-2004 20:11
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 9-6-2004 20:14

Reemski schreef:

Even als opvulling op mijn verhaal: Natuurlijk kan een verbetering in het lezen van alle data verbetering brengen. De speler kan natuurlijk enkele bits missen waardoor de cd speler zelf een stuk muziek moet invullen. Dit zal altijd een verandering zijn t.o.v. het origineel, maar of die groene rand daarin scheelt?? Ik denk dat vorzichtig omgaan met cd's een stuk belangrijker is.
Dit is prima te meten (BLER output even oppakken). Maar natuurlijk wil een echte audiofiel NIET gaan meten (want verdorie, zal toch gebeuren dat zo'n lullig tellertje je zegt dat al dat werk voor niets gedaan hebt). Nee: High End moet zoveel mogelijk verlost blijven van materiële zaken... Beetje zoals geloof. Je gelooft of je gelooft niet. Als je gelooft dan heb je natuurlijk een broertje dood aan al die dinosaurus karkassen die gevonden zijn (die zijn er door God neergelegd om ons bezig te houden...). High end idem... BLER (Block Level Error Rate) meter zegt natuurlijk niets over de leesfouten (want ja, wat weet zo'n CD-speler nou van audio...).

Morgen naar het PEB koppelstation... Ik moet en zal daar een gouden transformator hebben (want al dat koper verneukt m'n geluid). En die studio is volgende week aan de beurt. Die honderden Op-Amps gaan die mixer uit en worden vervangen door buizen (kernreactor om dat alles te voeden bouw ik de week erna wel naast die studio (uiteraard ook met vergulde generatoren)).

Heerlijk dat High End. Een bodemloze put is er niks bij!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-6-2004 20:13
dus met andere woorden.

allemaal bullshit dus (doel nu op die groene stift)
was al bang dat ons hifi systeem niet genoeg detail kan weergeven. laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-6-2004 23:15
Bij deze verklaar ik Dre echt voor genezen verklaard wat betreft het audiofiele gebeuren.

Ik heb van de week weer wat nieuws uitgevonden -> In een audio zaak gaan vragen om een reciever met links om vast draaiende klemmen. Want die klinken beter :P

Ook zo'n mooie -> Van de week ff een reciever gekocht voor in de huiskamer (aangezien de rest van de set verhuisd naar de dj/pc/bios kamer) en daar wist een meneer me te vertellen dat schoefklemmen beter waren als gewone klemmen terwijl het contact oppervlak tussen kabel en aansluiting even groot was bij de recievers met en zonder die aansluiting. Nadat ik die meneer eerst had laten denken dat ik een reciever van tig duizend euro ging kopen heb ik lekker de pioneer mee genomen van 300€ om hem te pesten (en het budget was ook helemaal niet groter :P )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-6-2004 23:17
hooah, 10 punten
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-6-2004 23:49

Reind schreef:

Nadat ik die meneer eerst had laten denken dat ik een reciever van tig duizend euro ging kopen heb ik lekker de pioneer mee genomen van 300€ om hem te pesten (en het budget was ook helemaal niet groter :P )
Toch wel met vergulde aanslutingen hè?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-6-2004 07:48
Ja verguld met plastic aan de buitenkant :P

Maar ik heb hem uitgedaagd voor een luistetestje -> Hij met zijn high end kabel tegen mijn praxis kabel. En hij beweerd dat ie hem er tussen uit kan halen. Ik heb gezegd dat als hem dat lukt ik al mijn kabels vervang voor de duurtse kabel die daar ligt. Lukt het hem niet dan wil ik graag 4 interlinks van meneer en 2 set spikes (want de boven hier dreunen veel te hard door op de vloer) zonder af te rekenen................

En toen begon ie zich ineens in allerlei bochten te wringen om er tussen uit te komen. Tsja die slimmerd heeft nu waarschijnlijk ook wel in de gaten dat ie straks het haasje is bij de baas als ik daar met al die zooi onder de arm weg loop zonder af te rekenen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-6-2004 09:45
Grappig is dat hè?
Ergens over lullen, iets beweren, jij de kont op de krip, en de verkoper trekt zijn keutel terug.

Ik heb dat ook altijd met mijn matten.
Hoe vaak ik niet iemand van een locale tapijtwinkel tref, die beweerd tijdens mijn demonstratie dat zijn matten beter zijn, waar klanten bij staan shocked 8O

Mijn standaard antwoord is dan altijd:
Kunt u vandaag nog met zekerheid € 1000,- verdienen?
Antwoord: nee
Nou, dan geef ik u die mogelijheid....
Haal zo'n geweldige mat van u even uit uw winkel,
we leggen ze hier naast elkaar; één van mij en die van u....
Als die van u beter presteerd, dan ontvangt u van mij € 1000,-
Als dat niet zo is, dan ontvang ik van u waar iedereen bij staat, een excuus.
Zo snel en makkelijk kan u in geen week € 1000,- verdienen.
Want u weet immers zeker dat die mat van u beter is.....

Het rare is dan altijd dat ze nooit terug komen met een matje, maar het publiek weet dan meteen hoe de vork in de steel zit laugh :D

Het is ooit één keer gebeurd dat een klant toen bij zo'n vent een mat heeft gekocht, (die uiteraard geodkoper was) en op mijn advies met de afspraak dat als hij niet goed was, ze hem terug kon brengen.......
Klant gelijk bij mij uitproberen, met het voor mij bekende resultaat razz :p
Klant ertug met de mat,
wat denk je,
de verkoper wilde niet terugnemen want de mat was "gebruikt" shocked 8O
Ja, hoe moet je er anders achterkomen????
Klant door het lint, en toch geld terug.
Zegt me nu nog steeds ieder jaar gedag, en komt altijd even helpen om zieltjes te winnen wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)