Forum > Geluid

paar technische vragen over SMX401 en AXIS8

(79 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
12-5-2004 21:32
Je hebt dus nog 15 jaar te gaan ;-)

-------------------------------------------------------------------------
Hopelijk kan iets rapper ook wink ;)
Ben mezelf nu discipline aan het aanleren.. elke gewone schooldag minstens 1 uur mixen, de woensdag tussen de 2 en 3, en in de regenachtige weekends minstens 3 per dag razz :p Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud.

Wel nog een vraagje. Ik maak dus loops (met de axis8) maar soms zitten die ernaast midden in de mix. Is er een methode om die loops eerst op koptelefoon te maken, en dan op een bepaalde manier op te slaan? Zodat ze op het moment dat ze ingesteld staan vanzelf gaan.

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-5-2004 11:43

teknoknights schreef:

Je hebt dus nog 15 jaar te gaan ;-)

-------------------------------------------------------------------------
Hopelijk kan iets rapper ook wink ;)
Ben mezelf nu discipline aan het aanleren.. elke gewone schooldag minstens 1 uur mixen, de woensdag tussen de 2 en 3, en in de regenachtige weekends minstens 3 per dag razz :p Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud.
Vind je het wel leuk om te draaien? als ik het zo lees lijkt het wel of het moet. De afgelopen 2,5 jaar zijn er maar weinig dagen voorbij gegaan dat ik niet achter mn draaitafels sta... gewoon voor de ontspanning. Iets dat je voor je lol doet in je vrije tijd heb je toch geen discipline voor nodig wink ;)

Het gaat er gewoon om dat je het leuk vindt, dan gaat de rest vanzelf.
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
13-5-2004 17:16
IK zit s'avonds elke dag (1-2uur) achter mijn installatie wink ;) . Je moet de lat zo hoog mogelijk leggen. Al is de mix goed, dan is het niet goed genoeg het moet perfect. Gewoon oefenen.
EN mixen is een hobby niet iets wat je tegen je zin doet happy :) (geen
persoonlijke aanslag ofzow wink ;) )

Ik heb nog een vraagje zitten er alle effecten op de axis 9 oude versie als op de cdx van numark. Ik ben aant twijfelen tussen deze en de denon-3000 of pioneer cdj-800. Ik doe af en toe eens een feestje en geen verhuur. En de axis is echt het ultime speelbakje voor thuis (maar voor enkele keren on the Roud)

Greetz bjorn
p.s dit is niet met de intentie om ruzie op te wekken
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
13-5-2004 17:52
Volgens mij hebben de cdx-1 en Axis 9 nagenoeg dezelfde effecten als ik het allemaal zo las. Sterker nog, volgens mij kan technisch gezien de cdx-1 zelfs niet veel meer dan de Axis 9, de ronddraaiende platter met sterke torque maakt het echter voor veel dj's aantrekkelijk om voor de cdx te gaan, maar weet niet of dit een dergelijk prijsverschil waard is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
14-5-2004 11:43
axis8/9 is niet slecht. Ook niet qua gebruik op fuiven en feesten.
Anti-shock is iets minder, maar echt niet om bang voor te zijn.
Zolang je geen drive-in werk doet op wankele podia valt alles mee.

Maar als je dan toch wil kiezen tussen die denon en die pioneer,
lees dan een paar reviews of topics over de cd spelers. (er is al veel over gezegd geweest)

Niet echt iets voor mij om die topics te geven,
want je weet hoe goed ik met de zoekmachine kan werken...
Sylvia... mss iets voor jou? (sorry voor de arrogantie)

Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-5-2004 13:10
Dat ik hier eigenlijk intrap is toch te zot voor woorden, stelletje luibakken, maarja:
www.new-line.nl/forum/search/?str=cdj-800+dn-s3000
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
15-5-2004 13:08
nogmaals mijn excuses wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-10-2004 19:15
vandaag een echte klotedag...
Heb nu twee axis8's sinds april en de ene doet het niet meer.
De laatste drie maanden staan ze al keurig op hun normale plaats, dus nooit gevallen of dooreen gerammeld. Een kwartier geleden activeer ik ze, en de ene blijft haperen.

Er gebeurt het volgende:
- de axis8 die het wel doet licht eventjes op (de helft van de effectenknopjes en de play knop) , maakt een kort piep geluidje en vervolgens licht te pauze-knop op, gaan de andere lichtjes uit en wordt het eerste nummertje van de cd klaargezet.

- de axis8 die het niet doet licht op (helft van effectenknopjes en play knop) en blijft dat ook doen. Het korte piepje hoor ik ook, maar daarna (als je heel goed luistert) hoor je dat er een klein klein beetje gegrom uit het toestel komt. (dat is bij het andere toestel niet het geval)

Ik heb nog garantie omdat ik ze aangekocht heb in april, maar het is niet bij de deur en dat zou echt weken, misschien zelfs maanden kunnen duren, vooraleer alles in orde is. (is via iemand die m'n pa kent, dus geen winkel of bedrijf)

Waarschijnlijk raden jullie me toch hoe dan ook aan dat te doen, maar ik wou toch zeker zijn of het niet iets is die regelmatig voorkomt bij dat soort toestellen, en of het niet op een andere manier kan verholpen worden.

Dank bij voorbaat
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-10-2004 11:09
Ik heb even m'n titel wat aangepast, anders paste die niet echt meer bij het onderwerp. Ik hoop dat dit toegestaan is?

Bedankt
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2004 12:24
Dit is al zo vaak gezegd, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is een te hoge prijs betalen als er wat kapot gaat.

Als je de zooi nu gewoon bij een winkel had gekocht met een beetje service dan is zoiets sneller geregeld dan nu zal gaan gebeuren ben ik bang.

Ik zou dus maar gewoon direct garantie gaan claimen bij degene die dat aan jou zou moeten leveren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)