Forum > Geluid

Sony MDR-V700

(60 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
3-12-2004 16:40

Dré schreef:

Ik zag trouwens dat Beyer Dynamic tegenwoordig ook een DJ koptelefoon maakt. Binnenkort toch maar eens onderzoeken.
Ik heb hem vandaag geluisterd, en ik vind het geluid erg lekker. Ik heb hem niet zo lang opgehad, ongeveer 5 minuten.

Enige nadeel is dat ik een klein hoofd heb, en daardoor zit ie niet erg lekker, want de hoofdbeugel is nogal groot uitgevallen. Er zit niet zoals bij de sennheiser een kussentje onder.

Die heb ik trouwens ook geluisterd: de sennheiser HD-25. Dat is een lekkere koptelefoon, alleen ik schrok wel toen ik de grootte zag, of eerder gezegd, de kleinte!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-12-2004 17:00

dj Jasper schreef:

Dré schreef:

Ik zag trouwens dat Beyer Dynamic tegenwoordig ook een DJ koptelefoon maakt. Binnenkort toch maar eens onderzoeken.
Ik heb hem vandaag geluisterd, en ik vind het geluid erg lekker. Ik heb hem niet zo lang opgehad, ongeveer 5 minuten.

Enige nadeel is dat ik een klein hoofd heb, en daardoor zit ie niet erg lekker, want de hoofdbeugel is nogal groot uitgevallen. Er zit niet zoals bij de sennheiser een kussentje onder.

Die heb ik trouwens ook geluisterd: de sennheiser HD-25. Dat is een lekkere koptelefoon, alleen ik schrok wel toen ik de grootte zag, of eerder gezegd, de kleinte!
Sennheiser heeft als nadeel, vind ik, dat de schelpen zo klein zijn. Dat vind ik niet lekker zitten, ik heb liever "omsluitende" schelpen.
Light Image
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 00:30
Dat 'nadeel' is jusit een voordeel voor brildragers!

De meeste koptelefoons kan ik maar een uurtje dragen, omdat ze tegen de stangetjes van m'n bril drukken en dat gaat zwaar irriteren. De HD-25 raakt mijn bril niet, en zit dus 10x beter, vooral als ik 'm langere tijd op moet hebben!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-12-2004 01:42
Dan komt het omdat ik geen brildrager ben, dat ik er geen last van heb bij andere headphones wink ;)
Light Image
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
4-12-2004 09:32
Bij die beyer dynamic, was er gebruikt gemaakt van een kogel-mechanisme. Dit lijkt mij sterker dan een sony-mechanisme. Weten jullie er misschien meer over?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2005 10:16
*kick*

Dré schreef:

Fout is vaak de afzettechniek ("scheur de koptelefoon zo ver uit elkaar dat jij, je buurman en de rest van de straat tussen de schelpen passen")
Zo dus.
En dan toch roepen dat je niks verkeerd doet. Neem dan een HD25, die kan het hebben.
Maar daar kickte ik niet voor:

Nadat ik mijn langdurig geleende Sennheiser HD25 heb moeten afstaan, heb ik de hand weten te leggen op een Sony MDR-V700, gewoon om eens te proberen hoe die me bevalt.

De hoofdtelefoon is iets te groot voor mijn kleine eierhoofdje en ik kan de beugel niet midden op mijn hoofd zetten, want dan glijdt de koptelelefoon eraf zodra ik naar beneden kijk. Geen probleem, want ik vind een koptelefoon sowieso fijner zitten met de beugel iets verder naar achter, ter hoogte van m'n kruin zegmaar. Da's waarschijnlijk ontstaan door gewenning omdat bijna alle dj-koptelefoons te groot voor me zijn.

Nu is het probleem dat de beugel, omdat die iets schuin staat, na verloop van tijd behoorlijk zeer gaat doen op mijn kop. Ik mis het poezelige schuimkussentje van de Sennheiser, die sowieso een stuk lichter was. Nu dacht ik: de stof om de beugel van de Sony is enigszins elastisch, zou ik daar niet een dun stukje schuim van 2 a 3 mm tussen kunnen schuiven? (Schuim eronder plakken is natuurlijk geen porem).

Ik heb de schroevendraaier nog niet in de beugel gezet, omdat ik eerst graag zou willen weten of iemand weet hoe de stof onder het kunststof vastzit. Is de stof gewoon bij elkaar gefrot en geeft het losschroeven daarvan voldoende ruimte?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-3-2005 15:39

Sylvia schreef:

De hoofdtelefoon is iets te groot voor mijn kleine eierhoofdje
Ik zou jou zo graag een keer willen zien met een Sony 7509 op je hoofd laugh :D

Volgens mij verdwijnt je hele hoofd er in...... net als bij mij overigens wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2005 15:42
Zoals ik al zei, ben het gewend ;-)
https://www.djsylvia.nl/pics/1975.jpg

Maar soms is het wel klote, zonnebrillen is ook al zoiets: de enige die mij passen zijn die kinderbrilletjes. Qua koptelefoons, als ik er eentje gebruik die op lokatie aanwezig is, is het maar goed dat ik hem niet ophou als ik naar de WC moet, veelal zwaar voor schut en die spiegelconfrontatie kan ik niet aan. Wat dat betreft was mijn MDR-V500 echt perfect qua maat, maarja het geluid weer niet.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
16-3-2005 23:14
Wat schattig!! Kleine Syl met een koptelefoon op laugh :D Het is wel duidelijk hoe jij aan je hobby bent gekomen he wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 00:34
Ik kan me deze situatie ook nog goed herinneren: mijn vader liet me het verschil horen tussen mono en stereo, door uit te leggen dat ik mono in mijn oren zou horen, en stereo in het midden van mjin hoofd. Ik vond ik machtig mooi.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)