Forum > Algemeen Forum

Contract

(79 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-3-2004 23:35
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-3-2004 10:03

chiel schreef:

maar tom jij was toch altijd van de kreet beter goed gejat dat slecht bedacht happy :) happy :) laugh :D wink ;)
Idd, ik heb daar wel een paar kennisen voor, maar heb ook wel wat eigen kennis hoor wink ;)
Dat betekend echter nog niet dat ik jouw die kennis voor niets ter beschikking hoef te stellen.
Als jij een professioneel contract kan laten maken voor € 275,-
wat helemaal toegespitst is op jouw bedrijf, dan ben je een knappe.
1 uur juridische bijstand kost gemiddeld € 150,-
En hoe lang denk je dat een advocaat er over doet om alles op te zoeken in wetgevingsboeken?
Ook moet je eerst aan hem uitleggen wat er allemaal in moet komen te staan, en dat red je niet in 5 minuten.

Een kontrakt kopiëren, daar moet je wel toestemming voor hebben.
Er is tenslote ook nog wel zoiets als auteurrechtelijke bescherming......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
12-3-2004 09:34

Sjapper schreef:

- Ook de opmerking dat jouw showtje niet aansprakelijk is voor schade toegebracht aan derden. Al vaak gezegd door o.a. Tom. Als jouw budget-truss omlaag komt zeilen doordat je er 320 Parren en 20 Roboscans aan hangen en 4 mensen half verpletterd worden, kun je je daar dus niet op beroepen. angry
hoe bedoel je dit??
als dat in je contract staat dan denk ik niet dat ze dat tekenen...
als je bij kvk zit ingeschreven kan je toch een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering nemen ???
ik weet zo 123 niet wat ie kost maar ben zelf veel bezig om mijn bedrijf op te starten en in te schrijven omdat ik nu alles zwart doe en vloe me er niet lekker bij met zwart werk. goh wat zijn we weer eerlijk :p
toen kwam ik dus ook op punt van aansprakelijkheid en ze kunnen dus al je prive eigendommem gebruiken om bij hun geld te komen van de eisers.... dat vind ik zo klote..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
12-3-2004 10:05

Martin rs schreef:

- Ook de opmerking dat jouw showtje niet aansprakelijk is voor schade toegebracht aan derden. Al vaak gezegd door o.a. Tom.
Zo heb ik het niet gezegd!
Het gaat er om dat wij als drive-in niet aansprakelijk zijn voor schade,
welke is aangebracht door derden. (aan mensen/zaal/omgeving en dergelijke)
Das heel iets anders........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
12-3-2004 13:28

C-XL.nl schreef:

en of ik er wat aan heb hey. harstikke bedankt!! echt top. ik heb et ff helemaal doorgelezen en indd zoals silvia al zei jij moet uurloon gaan vragen. maar hoelang doe je nou om dit te maken?
iig harstikke bedankt!!!
Na, ben er een klein uurtje zoet mee geweest... Valt wel mee, dus. Had wat tijd over laugh :D

Martin rs schreef:

Sjapper schreef:

- Ook de opmerking dat jouw showtje niet aansprakelijk is voor schade toegebracht aan derden. Al vaak gezegd door o.a. Tom. Als jouw budget-truss omlaag komt zeilen doordat je er 320 Parren en 20 Roboscans aan hangen en 4 mensen half verpletterd worden, kun je je daar dus niet op beroepen. angry
hoe bedoel je dit??
als dat in je contract staat dan denk ik niet dat ze dat tekenen...
als je bij kvk zit ingeschreven kan je toch een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering nemen ???
ik weet zo 123 niet wat ie kost maar ben zelf veel bezig om mijn bedrijf op te starten en in te schrijven omdat ik nu alles zwart doe en vloe me er niet lekker bij met zwart werk. goh wat zijn we weer eerlijk :p
toen kwam ik dus ook op punt van aansprakelijkheid en ze kunnen dus al je prive eigendommem gebruiken om bij hun geld te komen van de eisers.... dat vind ik zo klote..
Er zullen genoeg (vooral) particulieren zijn, die het contract tekenen zonder het amper door te lezen. Heb ik vaak genoeg meegemaakt. Maar dat betekent niet dat het standhoudt in de rechtzaal.

Je kan inderdaad een aansprakelijkheidsverzekering nemen, maar het zou maar goed kunnen dat zij in genoemd voorbeeld (parren en scans aan hobby-truss) ook niet uitbetalen, óf uitbetalen en het dan op jou gaan verhalen. Omdat jij wist of had moeten weten dat dit heel risicovol is. Maar ik heb niet zo veel verstand van (aansprakelijkheids)verzekeringen.

En met die aansprakelijkheid waar jij het over hebt, (schuldeisers verhalen op je privé-eigendommen), hangt van je ondernemingsvorm af. Bij een eenmanszaak en v.o.f. (vennootschap onder firma) is dat inderdaad zo, bij b.v. (besloten vennootschap) niet. Alleen is het nogal omslachtig om een b.v. op te zetten (o.a. een startkapitaal van, uit mijn hoofd, €18.000,--)

Jasper

[edit schreef:

Zo heb ik het niet gezegd!
Het gaat er om dat wij als drive-in niet aansprakelijk zijn voor schade,
welke is aangebracht door derden. (aan mensen/zaal/omgeving en dergelijke)
Das heel iets anders........
Sorry Tom, ik dacht dat je in het verleden ook wel eens het een en ander had gezegd over mensen die hun truss TE vol hangen en dat zij hierdoor wel het gevaar lopen vervolgd te worden, in geval van een ongeluk met deze truss... Excuus wink ;) [edit]
Beauty hides in the deep
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
12-3-2004 13:32
klopt dus dat startkapitaal daar kan ik niet aan beginnen en vereniging of stichting ben ik ook niet dus dan ben je prive aansprakelijk.
verder zou ik zulke dinge ook niet gaan doe ik heb alle truss van prolite en statieven met tuv keur.
samen met zo een verzekering zit je volgens mij safe.....of vergis ik mij.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
12-3-2004 13:37

Martin rs schreef:

klopt dus dat startkapitaal daar kan ik niet aan beginnen en vereniging of stichting ben ik ook niet ud dan ben je prive aansprakelijk.
Je zult het wel weten, maar bij een V.O.F. ben je wel beschermd tegen privé-schuldeisers die aan het vermogen van jouw onderneming willen komen. omgekeerd is dat niet het geval.

En nog even over die verzekering: Als jij alles netjes hebt gedaan (gekeurde truss, effecten gezekerd d.m.v. stalen kabel, enz.), lijkt mij dat de verzekering dan uitbetaald, maar zoals eerder gezegd, pin me er niet op vast! happy :)
Beauty hides in the deep
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
12-3-2004 13:43
Aansprakelijkheid
De vennoten zijn ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van de VOF. Wanneer het vermogen van de vennootschap ontoereikend is, kunt u met uw privé-vermogen aansprakelijk gesteld worden voor schulden van de VOF.

dat zegt kvk.......dus klopt niet helemaal.
wat voor rechtspersoon zijn de meeste drive in's hier?
neem aan een eenmanszaak?
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
12-3-2004 13:55

Martin rs schreef:

Aansprakelijkheid
De vennoten zijn ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van de VOF. Wanneer het vermogen van de vennootschap ontoereikend is, kunt u met uw privé-vermogen aansprakelijk gesteld worden voor schulden van de VOF.

dat zegt kvk.......dus klopt niet helemaal.
wat voor rechtspersoon zijn de meeste drive in's hier?
neem aan een eenmanszaak?
Klopt wel, ik zei alleen dat als jij €10.000,-- schulden privé hebt ( je hebt te veel bij de Wehkamp geshopt), dat deze schuldeiser niet het vermogen van je onderneming mag aanpakken. Andersom wel (€10.000,-- bij New-line bijv. wink ;)) , mogen ze jou zowel privé als via je V.O.F. het geld eisen happy :)
Beauty hides in the deep
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
12-3-2004 14:07
oke dus echt bedrjfsschulden.
maar stel nu dat verhaal dat er een truss naar benee flikkert dan is die aansprakelijkheidsverzekering genoeg?
als we aannemen dan alles gekeurd materiaal is en netjes vastzat?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
12-3-2004 15:45

Sjapper schreef:

Sorry Tom, ik dacht dat je in het verleden ook wel eens het een en ander had gezegd over mensen die hun truss TE vol hangen en dat zij hierdoor wel het gevaar lopen vervolgd te worden, in geval van een ongeluk met deze truss... Excuus wink ;) [edit]
Als jij je truss te vol hangt, is dat jouw verantwoording.
Een verzekering zal ook moeite hebben met uitkeren, omdat jij wist dat je de boel te zwaar aan het belasten was.
Schade van derden word mee bedoelt:
schade die aan een zaal of mensen toegebracht door het publiek.
Daar zijn wij als drive-in niet aansprakelijk voor.

Voorbeeldje, je draait zo verschrikkelijk slecht op je publiek, en ze gaan keten.

Martin rs schreef:

De vennoten zijn ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van de VOF. Wanneer het vermogen van de vennootschap ontoereikend is, kunt u met uw privé-vermogen aansprakelijk gesteld worden voor schulden van de VOF.
Ook in een BV zijn tegenwoordig schulden op de privé personen gedeeltelijk verhaalbaar.

Martin rs schreef:

wat voor rechtspersoon zijn de meeste drive in's hier?
neem aan een eenmanszaak?
Wij VOF wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)