Forum > Geluid

Plan nieuwe school installatie.

(77 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-2-2004 18:10
Als jullie bereid zijn om zoveel geld, moeite en risico te nemen dan kun je het doen ja. Echter enkele vragen (goed bedoeld hoor wink ;)). De personen met ervaring zijn die er de volgende jaren ook of gaan die nog verder studeren of zijn het mensen van de school zelf of vrijwilligers met goede ervaring? Leuke speakertjes voor jullie lijken mij de HK audio F.A.S.T. Fijn voor zaalversterking, monitors en al het andere werk. Een speakertje wat je voor alles kunt gebruiken en is ook nog lekker compact kost minder dan JBL en klinkt aardig goed. Natuurlijk een mackie of echte eon klinkt beter maar kost ook het dubbele. HK heeft ook genoeg subs in het assortiment om aan te vullen. zit je met een merk te klooien. HK is een echt artiestenmerk dus daarom. Als jij graag veel apparatuur wilt hebben om mee te spelen denk er dan wel aan dat hoe meer apparatuur je hebt hoe meer kapot gaat, gestolen wordt en ga me nu niet zeggen dat men op een school goed met de apparatuur omgaat want dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. En jatten kunnen sommige studenten ook heel goed. En ga dan maar weer eens vervangen. De meeste scholen investeren daarom ook niet zo zwaar omdat men weet dat studenten veel jatten en er slecht mee omgaan. Alleen het broodnodige wordt vaak gekocht en dan nog tweede hands en het lijkt mij ook wel een goed idee om ook eens tweede hands rond te gaan kijken. Je vindt er genoeg vooral pa mixers en die hebben ook vaak een veel milder prijskaartje. Als je dit alleenmaar doet zodat studenten iets hebben om mee te spelen doe het dan niet want als het fout gaat zijn de studenten die na jou komen de dupe ervan omdat de school minder heeft om te investeren en dan waarschijnlijk voorlopig helemaal niks meer wil investeren in geluid.
Natuurlijk zeg ik niet dat dit ook echt in jouwn geval waar is maar denk er eens goed over na want ik heb een beetje het gevoel dat je meer met een avontuur bezig bent dan en serieuze investering voor de school. (no offence he wink ;))

Ow ja men zegt vaak dat de ew845 = aan de sm58 echter vind ik dit toch niet. Ik heb ze allbei maar vindt dat de 845 in het algemeen beter klinkt maar wel veel feedback gevoeliger is dan de sm58. Ik vindt de sm58 nog steeds de beste keus voor op kleine podia's en waar de zanger nogal erg ruw kan zijn. De sm is echt een die hard micro met een meer doffere/oppervlakkigere sound maar wel degelijk en bijna onverwoestbaar vergeleken met andere micro's, daarom ook steeds weer de keus van vele touringbedrijven. De 845 vind ik een mooiere sound hebben (dieper en meer sprankelend) maar is stukken gevoeliger en gaat sneller kapot maar nog steeds heel stevig gebouwd. Dit is wel natuurlijk een persoonlijke smaak dus kan verschillen. happy :)
Olé Olé heb nu ok AD!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-2-2004 18:31
Personeel; zoals ik al zei i zelf en wat anderen, en daarbij Jaap Eggermont + collega. Er wordt niks gejat op school (zover zijn we NOG niet) en alles wordt in een af te sluiten ruimte die alleen voor het toneel is bewaard.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2004 18:32
Zonder flightcases alles steeds in en uit een kast halen?
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-2-2004 18:34
Een paar dingen zoals de micros in koffers e.d., staieven en kabels in bakken. Mixer en dermate geveoelige appratuur als de draadloze mics en mixer in cases. Oja, de kabels, staieven en cases zijn begroot op 1500 E
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2004 18:35
Maar gisteren wat het nog:

GoeieGast schreef:

en er wordt nix gecased, we hebben alles in een grote kast (kamers) misschien de mixer.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-2-2004 18:37
Ik heb vandaag overleg gehad wink ;) Misschien de mixer maar dat is nu vrijwel zeker. Dat de micjes in koffers komen en hun etuis en de draaloze in cases is nu ook bijna rond. De kabels in plastic bakken en de sttieven in de ruimte in het podium. Chatbox lijkt het wel met die tijden.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
16-2-2004 18:43
je moet echt wel compressie e.a. effectapparatuur hebben, wil je je speakers langer dan een week hebben. de dynamiek van een zanger(es) die uithaalt, is zo veel sterker dan je vermoedt. dit is niet vergelijkbaar met cd of plaat.

de opmerking over tweedehands vind ik ook niet zo gek, want in een school gaat er veel 'stuk' en 'verloren'... en daar liggen nog prima zaken bij meestal.

ivm mixer: kijk ook eens naar de powered mixers van Dynacord (Powermate-series) of Soundcraft
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
16-2-2004 19:03
Ik probeer hier ook niet iemand af te kraken, maar je hebt het over een te groot projekt, en er zullen vast wel goedwillenden zijn die dingen zeggen die waar zijn, maar heb inj dit topic ook al dingen gelezen die ABSOLUUT niet waar zijn, en ps, ik zeg niet dat sennheiser beter is, maar een ander zegt het wel, lees maar terug.

Bij deze ga ik me terugtrekken uit dit topic, heb me zegje gedaan, hoop dat er iets uitkomt, en nogmaals, ik beledig niemand hier mee, ieder zijn mening, zoals ik ook de mijne

Groeten, Ludo
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
16-2-2004 21:22
Ik vindt het heel leuk wat je doet hoor GoeieGast, en denk ook echt wel dat je over enige kennis beschikt. Maar voor mij blijft het gewoon heel krom dat je denkt dat je met 30 microfoons, LIVE muziek (dus gigantische dynamiek), en geen effect apparatuur (COMPRESSIE), een goed resultaat kan krijgen (ben niet de enige). Door de hoge dynamiek en geen compressie zal alles HEEEL snel gaan rondzingen. En dan bescherm je je speakers ook geneens. Daarnaast blijf ik actiefe speakers in een vaste installatie echt grote onzin vinden (wat echt in je tegendeel werkt).

Maar om je speakers heel te houden en geluid toch iets beter te maken is het volgende misschien een optie. www.new-line.nl/forum/read/?t=7056 Toch zou ik liever gewoon echt een echte driverack er in zetten.

Verder ben ik het met Michael eens dat totale uitversterking voor 200 man eigenlijk totaal niet nodig is. Wij hebben toneelvoorstellingen gedaan voor 400 man zonder enige versterking (gunstige zaal). En dat je een gitarist wil kunnen corrigeren zegt meer iets over de slechte kwaliteit van de gitarist. Misschien kun je daar wat aan doen.

DjLudo schreef:

Ik probeer hier ook niet iemand af te kraken, maar je hebt het over een te groot projekt, en er zullen vast wel goedwillenden zijn die dingen zeggen die waar zijn, maar heb inj dit topic ook al dingen gelezen die ABSOLUUT niet waar zijn,
Misschien wel zo aardig te vertellen waar die GIGANTISCHE fout zit??? Daar is een forum toch voor. Dit is wel heel fout, net doen alsof wij niks weten maar niet zeggen wat we fout doen.
correct me if I'm wrong...
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
16-2-2004 21:44
ik denk dat de gemiddelde forumer (ik ook) de op wil behoeden voor een aanschaf de je eigenlijk kritisch gezien voor school gebruik veel beter op een andere manier had kunnen invullen. als je 10 topics opent zie je meteen aan welke bijdrage je iets hebt en welke niet. het feit dat je het vraagt laat al zien dat je het zelf ook niet precies weet en vervolgens neem je niet van iemand aan.
vinnik een beeetje raar...

jij voelt je vervolgens aangevallen omdat de forumers je gratis en zeer bruikbaar advies geven
ivm mixer: kijk ook eens naar de powered mixers van Dynacord (Powermate-series) of Soundcraft
de grote 20 kanaals spirit powermixer by soundcraft is mooi stevige mixertje. pak met de interne (zeer goede) amp de toppen en dan kun je als je echt iets actiefs wil er een actieve sub(s) op aansluiten. wij hebben waar ik op school zat de 12 kanaals versie met een setje EON eraan en dat klonk aardig.
exit-clear

Terug naar forum Reageer (zonder quote)