Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 5 van 22)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
8-10-2013 15:46
I vind het allemaal erg vervelend voor je en je gezin, maar niet je hoofd laten hangen!
Bedenk: je bent niet de enige in Nederland.

Wat betreft de keuze vast werk of eigen ondernemer blijven:
Ondernemen kan je altijd naast een baan blijven doen.
met een baantje, (al is het maar voor 20 uur) genereer je in geval van krap zitten toch een beetje zekerheid.

En onderschat niet de waarde van je kennis.
Ik krijg het steeds drukker met storingen verhelpen van geklungel van collega's.
Ook die zogenaamde concurrenten van je zitten met de problemen van minder werk, en proberen steeds maar goedkoper personeel te vinden.
Dat goedkope personeel heet meestal één groot nadeel: ze zijn nat achter hun oren, en vaak ook niet erg betrokken bij het bedrijf.
En dat is nu precies jouw selling point (als het goed is) je ervaring.
Je moet alleen wel zoiets weten te brengen wink ;)

Nog een tipje dan:
Ik zeg vaak bij de eerste contacten met nieuwe-klanten-met-storing-klussen:
No cure no pay, en dat vinden klanten een zeer geruststellende gedachte;
dat het niets kost als de storing niet verholpen wordt.

Je hebt duidelijk dit topic nog een keertje zitten te lezen.
Heb je al iets gedaan met alle andere tips die diverse forumleden gegeven hebben?
En zijn er resultaten?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
8-10-2013 16:22
Helaas is mijn mijn kennis en ervaring een parttime baan niet erg geaccepteerd. In de bouw betalen ze 40 uur en verwachten ze 60-70 uur werk. Ondernemen daarnaast is dan praktisch onmogelijk als je er vanuit gaat dat je ook nog wel eens slaapt, eet etc.
De bouw is ook geen tak meer die ik ambieer om die reden. Er zijn ook enorm veel overspannen mensen in de bouw! Rara hoe komt dat....
Parttime werk zie ik alleen als zinvol als dit inkomenstechnisch een goede basis vormt.
Ik ben al dealer geworden van een muzieksysteem (zonder reclame te maken) en kan zodoende servicen in de omgeving. Zo kom ik bij klanten met problemen. Tot op heden echter geen storingen en staat het replacement toestel dus nog in de kast.
No cure no pay is een goeie.

Voor de rest ben ik druk doende met netwerken, managementcursus om eens wat van te leren en zoeken naar nieuwe markten. Veel praten met tal van mensen is zeer interessant en leerzaam. Donderdag naar een beurs om marktonderzoek te doen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
8-10-2013 16:29
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 8-10-2013 16:37
management cursus,
wat hoop je daarmee te bereiken?

Ik heb er diverse moeten doen toen ik nog een jonkie was,
Van alle honderden uren dat ik daar in heb moeten stoppen om de bijbehorende papiertjes te halen,
moet ik zeggen heb ik weinig nieuws gehoord.

Alleen kregen sommige dingen ineens een naam... laugh :D

Alleen zinvol als......
of woorden van die strekking heb ik je al diverse malen zien typen.

Weet wel dat je overal onderaan moet beginnen,
als je kwaliteiten hebt, komen die snel genoeg bovendrijven.

In tijden dat ik vroeger wel een s niets te doen had, ging ik als standwerker (en dat is niet standbouwer) of demonstraeur voor allerlei bedrijven aan het werk met de meest uiteenlopende producten.
Als je daar een beetje goed in bent, kun je daar een prima boterham mee verdienen en ze zoeken altijd mensen omdat het verloop vanwege de uren behoorlijk groot is.
Je moet alleen wel tegen een 12 urige werkdag kunnen van 10 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
8-10-2013 16:30
Werk is er toch altijd te vinden, desnoods zoals wij in belgie zeggen "aan de lopende band"?

Merk het bij ons ook meer en meer, dat er minder mensen gevonden worden die het werk willen doen...
Frank76Standaard Lid
8-10-2013 16:40
Management cursus is zeer zinvol. Met het papiertje ben je ineens manager en dat opent zeer veel deuren. Kan ik na die cursus zo heel veel meer dan nu? Nee, nu is het niet erkend.

Zinvol als: natuurlijk! Het is totaal zinloos om jezelf 40 uur uit de naad te werken, fysiek kapot te gaan om vervolgens geen tijd, zin en puf meer te hebben voor het ondernemen en er vervolgens achter te komen dat je nog je rekeningen niet kan betalen.

Lopende band werk: geloof maar niet dat ze daar iemand met HBO willen hebben, zeker niet als die tegen de 40 loopt. Iemand van 14 is veel goedkoper. Bovendien, minimumloon ten opzichte van wat ik waard ben (en ook meest recent verdient heb bij de baas) shut up :X
Ik heb al tientallen keren gehoord dat ik overgekwalificeerd ben. Uitzendburo's willen me soms niet eens inschrijven als ze niks hebben of verwachten wat precies aansluit bij mijn opleiding. Stel je voor dat ze moeten werken....

Geloof me, Freelance tech voor 25 euro per uur is dan al een heel forse stap terug. Met minimumloon kan ik ook niet rondkomen, zo liggen de feiten helaas. Verhuizen is geen optie, huren is veelal duurder, goedkope huur vragen ze laatste loonstrook.... Helaas meneer, u verdient teveel voor sociale huur, zelfs WW lag boven die grens.
Niet om somber te doen en de moed te laten hangen, maar het is wel de harde realiteit.

Objectief gekeken: afgelopen maanden heb ik meer klussen dan ooit gedaan, heb al diverse werken uit mogen rekenen door er achteraan te jagen en er lopen nog enkele offerte's. Nog niet genoeg, wel een leuk begin. Nu nog de besteding binnenharken.
TomVIP Lid
8-10-2013 16:49
Ik heb de management cursussen moeten volgen vanwege mijn positie binnen bedrijven waar ik werkte.
Ik had de positie wel, maar niet de papieren.....
En daar waren anderen over gaan klagen die de papieren wel hadden maar nooit de positie kregen.
Waarmee ik je maar wil zeggen: het papiertje maakt je geen manager in de praktijk.

Maar bij latere sollicitaties heb ik nooit het idee gehad dat dat ene speciale papiertje me verder hielp.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook in die tijd meestal door (en daar heb je hem weer) door netwerken van het ene baantje in het ander viel.
TomVIP Lid
8-10-2013 16:55
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 8-10-2013 16:57

Frank76 schreef:

Zinvol als: natuurlijk! Het is totaal zinloos om jezelf 40 uur uit de naad te werken, fysiek kapot te gaan om vervolgens geen tijd, zin en puf meer te hebben voor het ondernemen en er vervolgens achter te komen dat je nog je rekeningen niet kan betalen.
Ik heb twee jaar lang niet anders gedaan.
Door de weeks full time job.
In het weekeinde op de braderieën staan met handel en in het weekeinde 's avonds draaien als dj.
Door al die omzwervingen vond ik uiteindelijk iets wat niemand had: Schoonloopmatten
en daar heb ik in die tijd best lekker mijn broodje mee verdient.

Draaien ben ik altijd blijven doen, en nu is het technische werk (al)weer de hoofdmoot.

Waarmee ik maar wil zeggen: zorg voor alles dat je niet thuis komt te zitten,
als je uit de running bent is het veel lastiger om wat te vinden.
Frank76Standaard Lid
8-10-2013 16:55
Kwaad kan het niet. Nu wordt ik in het solliciteren vooral afgerekend op de verkeerde opleiding. Dit voegt voor bedrijven iets toe wat anderen niet hebben. Noem het een strategische keuze.
Bovendien ben ik nog iets (buiten licht en geluid) aan het ontwikkelen, waar dit zeker van pas gaat komen.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
9-10-2013 14:25

Frank76 schreef:

Er zijn ook enorm veel overspannen mensen in de bouw! Rara hoe komt dat....
Ik denk dat er meer overspannen ondernemers zullen zijn
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
9-10-2013 15:53
Frank, ik wil nog steeds best een keer met je om tafel en mijn visie eens verwoorden.

Ik merk echter in meerdere posts van jou dat het allemaal niet goed is, je overal een weerwoord op hebt, en enigsinds een negative ondertoon op mogelijkheden hebt.

Ik "bedrijf" mijn onderneming op een misschien iets andere manier, voor vele niet te begrijpen en of niet willen/ kunnen accepteren.
Ik ben begonnen net als velen hier vanuit de hobby. Ik heb er inmiddels mijn werk van gemaakt en kan er prima van leven.

Sinds een kleine 2 jaar heb ik het echter over een andere boeg gegooit en heb mijn onderneming eens doorgelicht. Vanuit mijn eerdere studie en met enige afstand heb ik bekeken wat anders kan, wat resultaat zou kunnen opleveren en hoe ik dit aan zou moeten pakken. Mijn bedrijfsresultaat is daardoor "aardig" gegroeit, ik heb een hele duidelijke structuur van ondernemen voor mijzelf en merk dat ik er zelf ook A rustiger van ben geworden en B het veel prettiger werkt in alle opzichten.

Dit merk ik verder aan de reacties van klanten, medecollega's en inhuur personeel.

Je moet echter wel kritisch kunnen zijn naar jezelf, het "hobby" weg kunnen denken en jezelf targets opdragen. Je visie wordt dan kompleet anders, tenminste in mijn ogen.

Als ik 25 mensen hier zou vragen; je hebt 10.000 euro voor een "PA setje" (in de grootste zin van het woord), wat zou je kopen? Dan krijg ik waarschijnlijk 22-25 antwoorden gebaseerd op wat "men" mooi vind klinken, een merk dat hun aanspreekt, die hele dikke versterkers, toch dat CDJ2000 nexus setje of die ene digimixer kopen waar men stiekum al eens van heeft gedroomd.

Bedrijfsmatig zou het beter zijn om eerst bij jezelf te raden gaan waar er vraag na is binnen de klantenkring en of waar je je klantenbestand mee zou kunnen vergroten, 80% zou aan de hand van die uitkomsten uitkomen bij iets kompleet anders. happy :)

Dit is misschien iets kort door de bocht, maar zo worden er heel veel keuzes gemaakt, beinvloed door veel meer zaken als dat relevant zijn voor de groei van de onderneming!

Nogmaals het is absoluut niet makkelijk om in deze tijd een onderneming groeiende te houden, laat staan maken.
Hiervoor zal hard gewerkt moeten worden, niet alleen fysiek, maar ook planmatig, infinitief zijn, ondernemend blijven, je te onderscheiden ten opzichte van je concullega's. En helaas maar het is zo, je zult ook de "strijdt" moeten aandurven, "de een zn dood is de ander zijn brood" is een gezegde dat zeker waar is, hoe zelfzuchtig het soms ook is.

Maar in deze tijden zul je eerst aan jezelf moeten denken..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)