Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 5 van 54)
Moderator(s): Dré
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-9-2003 07:51
Ik luister juist heel veel naar andere producers, maar geen van onderstaande (hier eerdergenoemde) producers vind ik net zo goed als Tiesto. Nogmaals het gaat hier gewoon om smaak, en luister al meer dan 5 jaar naar Tiesto, en dus ook naar producers wiens platen hij draait. Maar als er mensen zeggen dat hij tussen matig en slecht produced, dan begrijp ik die mensen niet. Zeker de niet commerciele nummers zijn beregoed. In bijv. Magik Journey zit minimaal net zo veel emotie als platen van bijv. Delerium.

Katana
Mark Norman
Ton TB
Signum
Yahel - voyage
Kid vicious
Delerium

Ook las ik dat iemand zei eenmaal succes op Innercity en daarna doorborduren op dat succes. Tiesto heeft zich juist door de jaren heen (draait immers zo'n 13 jaar in het openbaar) juist enorm ontwikkeld. En ook zijn muziekstijl aangepast. Om dan te zeggen dat iedere DJ met wat ervaring hetzelfde zou kunnen is natuurlijk slappe klets. Want vorig jaar werd er maar 1 van al die DJ's (die een kans hebben gekregen op een groot feest) gekozen tot wereld no.1 DJ, en was er maar 1 van die DJ's die de sluitact was op dancevalley, en was er ook maar 1 van al die DJ's die in zijn eentje een voetbalstadion met 28.000 man gevuld kreeg. Goh en dat was elke keer Tiesto, om vervolgens te beweren dat dat iedereen had gekund, ga je gang zou ik zeggen. Ik moet wel zeggen dat Tiesto het afgelopen jaar wat minder goed draaide als voorheen, maar dat komt natuurlijk door het vele gereis, en de feesten die hij afloopt. Laatste paar sets van hem, waren weer als vanouds. Ronduit genieten....Van mij mag hij volgend jaar wereld no.2 DJ worden, en de eer aan Armin van Buuren laten, dan komt Tiesto wat meer in de schaduw te staan, en kan hij zich weer concentreren op zijn sets, en op de dingen die hij uitbrengt.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-9-2003 08:09
De producers die je daar noemt zijn goed (ik heb er zelf ook enkele van genoemd) maar ik heb ook nog enkele andere genoemd die niet in jouw lijstje voorkwamen.
Als ik er zo heilig van overtuigd ben dat er 100x betere producers zijn die je waarschijnlijk niet kent, zet je dat dan niet aan het denken?

Ten tweede denk ik dat er niet veel dj's zijn die zo'n kans krijgen als Tiesto om op Innercity te draaien, als je zo'n kans krijgt kun je in 1x doorbreken mits je het goed aanpakt, ik moet zeggen dat Tiesto dit dus goed heeft gedaan. Ik geef eerlijk toe dat het misschien wat overdreven is om te zeggen dat een dj met enkele jaren ervaring die kan beatmixen ook zou doorbreken, maar ik denk nog steeds dat er genoeg anderen zouden zijn die onbekend zijn en die op zo'n moment ook zouden doorbreken.

Je vergeet 1 heel belangrijk ding, en dat is toch de Tiesto hype. Marketing doet ook nog eens een heleboel. Die kerel is dagelijks in de spotlights, als dat jou of mij zou gebeuren zou iedereen ook denken, wow, die kerel moet echt goed zijn.
Hij kreeg een voetbal stadion vol, toegegeven, hoeveel mensen kwamen daar op af die er de ballen verstand van hadden maar toch eens dachten: "ik ga uit mijn dak en die Tiesto moet echt heel wat zijn."
En weet je wat ik ook haat? Iedereen zegt dat hij zo fantastisch het publiek bespeeld, wat doet hij dan anders dan de anderen? Is dus ook marketing gelul.

Dus om met zulke voorbeelden aan te komen vind ik toch iets te kort door de bocht.
Prima als jij Tiesto fan bent (tenslotte zijn er nog legio andere mensen die dat zijn) maar volg wel je eigen mening en loop geen marketing mensen achterna, die proberen er namelijk alles aan te doen om mensen zoals jij warm te houden, kunnen ze namelijk geld aan verdienen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-9-2003 09:18
Om een eindeloze discussie aan te gaan, over een DJ die door de een wel word goed gevonden en door de ander niet, heb ik geen zin in.
De producers die ik daar noemde zijn niet goed...."Jij vind ze goed" Tis immers een mening en geen feit. Als jij dus denkt dat je producers kent die 100x beter zijn, dan hoef ik dat nog niet te vinden. Kan alleen moeilijk bevatten, dat er mensen zijn die hem tussen slecht en matig vinden produceren. Dat de muziekstijl je niet aanstaat kan, maar dan hoeft diegene nog niet slecht te zijn. Heb wel eens naar in my memory of magik journey geluisterd???
De kans die Tiesto "kreeg", kreeg hij niet, die dwong hij af. Pas als je die kans verdient, zul je doorbreken, en dus niet als je die kans krijgt....En zijn echte doorbraak (bij de meelopers en dus niet "echte" fans) kwam pas veel later. In 2001 2002.
Marketing gelul dat hij het publiek bespeelt??? Moet je een top DJ als Paul van Dijk eens langs Tiesto zetten, Paul van Dijk staat er als een zoutzak bij, maar draait kwalitatief ongeveer hetzelfde. Tiesto zweept het publiek meer op, door uit zijn dak te gaan, of iig de schijn hoog te houden dat hij dat doet. Het publiek ziet dat er reageert daarop.
Tja bij ieder feest heb je mensen die erheen gaan om erbij te zijn, en niet voor de muziek gaan. Die kunnen zeggen, ik was erbij....Dan vraag je welke nummers er zijn gedraaid, en dan kunnen ze alleen zeggen, Ja, alle toppers, zoals Flight 643 en Lethal industry. Ik weet wel dat er een hoop mensen binnen waren die wel eens vaker naar een feestje gaan. En die ook veel nummers kennen. Dat kun je zien uit reacties wanneer Tiesto een andere plaar inmixed.
Koop jij nou maar die DVD Tiesto in concert voor 23,99 Euro, of download hem maar over een paar weekjes (als je niet wilt dat er geld aan je word verdient). Ik heb het er iig voor over. En dan zul je zien dat er heel veel liefhebbers waren.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-9-2003 09:41
Sorry, ik werd misschien iets te fanatiek, laten we idd de discussie maar staken. De minder bekende platen van hem ken ik ook, maar ik blijf bij mijn standpunt.

Ik weet niet of je zelf mixt, maar Paul van Dyk is echt een technisch hoogstandje, dan kan hij er misschien wat stijver bijstaan, maar kan echt beter mixen.

Weet je wie echt een publieksopzweper is? Tom Harding, ik hou niet echt meer van zijn muziek, maar het publiek wordt gek tijdens zijn set. (technisch is hij trouwens geen topper)

Ik heb iets teveel Tiesto gezien en gehoord om die dvd te gaan halen, en ik ga hem zeker niet downloaden.

Waar ik je feitelijk van wil doordringen is dat Tiesto echt goed kan draaien maar dat hij niet bijzonder is, en je weet zelf hoe het gaat, hij heeft het misschien deels verdiend om op Innercity te draaien, maar dj zijn is, hoe lullig het ook klinkt vaak jezelf omhoog likken en vriendjespolitiek.
En sorry, maar verwacht niet van mij dat ik Tiesto pas ken sinds 2001, ik heb zijn naam al horen vallen bij mensen nog ver voordat hij op Innercity in 1999 draaide.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj ivanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
Berichten: 29
9-9-2003 16:02
Tjee!!!

Dat hebben jullie mooi gezegd heren!
Ik kan er bijna een boek van maken...

Mijn mening is dat Tiësto een zeer goede dj is.
Hij is niet voorniets een beroeps dj geworden.
Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die op dit niveau zitten
of kunnen komen, alleen hebben deze de kans nog niet gevonden om zich in
de picture te spelen.
Zo hebben ook heel veel mensen heel veel verschillende smaken qua muziek.
Natuurlijk heeft tiësto wel eens een mindere set,
maar dat heeft elke dj wel een keer.

Laten we hopen dat Tiësto alleen maar beter mag worden.
Dan gaat hij net zo hard met plezier mijn platen bak in!

greetz van Peter
lets make things louder!!!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-9-2003 16:54
Tsja, als hij echt beter zou worden zou ik ook nog wel wat van hem kopen denk ik. Verder ben ik het met je eens dat er meer mensen zijn die op het niveau van Tiesto zitten, dat probeer ik eigenlijk al de hele tijd duidelijk te maken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
9-9-2003 21:13

DJ-Ipkiss schreef:

Morpheus schreef:

Maar ben beniewd welke DJ's jij 100x beter vindt produceren...
Yahel - voyage
Kid vicious
4 strings(niet 100x maar toch wel redelijk veel meer)
Delerium
pulser
laugh :D

Volgens mij heeft onze thijs zich lekker bemoeid met deze producties (op 538strings na dan)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
9-9-2003 22:07

Ritsche schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Morpheus schreef:

Maar ben beniewd welke DJ's jij 100x beter vindt produceren...
Yahel - voyage
Kid vicious
4 strings(niet 100x maar toch wel redelijk veel meer)
Delerium
pulser
laugh :D

Volgens mij heeft onze thijs zich lekker bemoeid met deze producties (op 538strings na dan)
Wat bedoel je???
Ik heet Stan... sad :(
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
9-9-2003 22:13
Het gaat niet over jou, Thijs = Tiesto weet je...
Volgende keer Peter!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-9-2003 23:45
Het zou best wel eens kunnen dat Thijs Verwest een vinger in de pap heeft bij bepaalde producties, aan de andere kant, als er goede producties uitkomen waar hij inbreng in heeft, waarom produceerd hijzelf dan niet iets wat bij mij in de smaak valt?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)