Digimixer: Behringer X32
(187 reacties. Pagina 5 van 19)Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 26-8-2012 23:36 |
In a nutshell: de tafel laat zich heel makkelijk bedienen, de geluidskwaliteit is a-ok en de effecten en dynamics zijn meer dan prima. Overall is dit echt een winnaar, punt gedaan. Heb er ook een live recording van gemaakt, wel maar gewoon stereo via de USB output. Ze is ook zeer klankneutraal. Waar de meeste meer budgettafels een duidelijke invloed hebben op je geluidskwaliteit, kan je dit toch wel zonder schamen naast een GLD of een SI Compact leggen. Wat ik er zeer fijn aan vind is hoe flexibel ze wel niet is. 4-bands PEQ per kanaal, die dan per band sterk te shapen is qua EQ-soort, is toch wel zeer uniek in dit segment. Ook de effecten en dynamics zijn volledig instelbaar. Het nadeel is dat je als leek hier natuurlijk nogal makkelijk de preset kan verpesten, wat het achteraf wat lastiger maakt om terug je zin te vinden. De presets hebben namelijk niet de "naam" van het effect waar ze op gebaseerd zijn. Met wat tijd en moeite maak je hier echter wél exact de reverb of delay die jij graag hoort, zonder vast te zitten aan de simulaties die bv Soundcraft of Allen&Heath lekker vindt klinken. De enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden: 1) Ik vond nergens de mogelijkheid om inputs 1 op 1 te patchen. Je kan per 8 kanalen kiezen van welke source ze komen, maar niet individueel. Ik split quasi altijd de vocals uit voor FOH en monitor, en omdat ik dit niet meteen vond heb ik dat nog aanloog gedaan. 2) Sends on faders werkt niet reverse. Je kan dus wel een kanaal selecteren en via faders je sends regelen. Maar je kan niet een send kiezen, en dan zien welke kanalen er in zitten. En dat zijn dan op zich geen defecten, maar gewoon features die prima toegevoegd kunnen worden. Je haalt hier mee natuurlijk geen SD8, VI2 of Pro2 in huis. Maar voor 2700EUR koop je wél een verdomd goede mengtafel die zeer compleet is. Naar mijn mening een dikke aanrader. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 27-8-2012 07:31 |
Hmm, tijd voor een prijsverlaging van de Presonus StudioLives... Of nieuwe versies met de features van de X32, maar ik vrees dat ze niet zo snel de kennis en techniek in huis kunnen halen als Behringer... Einde van Presonus op de live markt? | |
't is maar een hobby... | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 27-8-2012 09:18 |
Einde van PreSonus lijkt me niet, maar ik denk wel dat ze hun prijszetting moeten herzien. Wat Behringer met de digimixers nog mist voor kleine bands is een 19" variant, een "X16" zeg maar. Ze hebben er wel een zeer geduchte concurrent bij, het is best verbazend van wat de X32 presteert voor wat hij kost. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 27-8-2012 10:30 |
PvG schreef: Einde van Presonus op de live markt? | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
VascoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-4-2012 Laatste: 10-12-2021 Berichten: 241 | 27-8-2012 13:20 |
bomdes schreef: De enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden:1) Ik vond nergens de mogelijkheid om inputs 1 op 1 te patchen. Je kan per 8 kanalen kiezen van welke source ze komen, maar niet individueel. Ik split quasi altijd de vocals uit voor FOH en monitor, en omdat ik dit niet meteen vond heb ik dat nog aanloog gedaan. | |
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 27-8-2012 13:29 |
Er hebben al een boel mensen die suggestie gemaakt, en voor zover ik hoor gaan ze dit bij behringer ook aanpassen in een opkomende firmware | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 27-8-2012 13:58 |
YourLiVe schreef: PvG schreef: Einde van Presonus op de live markt? | |
't is maar een hobby... | |
VascoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-4-2012 Laatste: 10-12-2021 Berichten: 241 | 28-8-2012 09:21 |
1 x bewerkt. Laatst door Vasco op 28-8-2012 09:26 vasco schreef: bomdes schreef: De enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden:1) Ik vond nergens de mogelijkheid om inputs 1 op 1 te patchen. Je kan per 8 kanalen kiezen van welke source ze komen, maar niet individueel. Ik split quasi altijd de vocals uit voor FOH en monitor, en omdat ik dit niet meteen vond heb ik dat nog aanloog gedaan. Ik zit hier nu een beetje te spelen met de offline editor en het kan onder de kanaal instellingen zelf. Kies het kanaal, ga naar config en met de 3e encoder kun je vrij de input source selecteren voor het gekozen kanaal. Wil je dubbele kies je op beide kanalen bij de source dezelfde input, staat de software in elk geval toe je te doen. Misschien kan jij hier bevestigen of de software in de tafel het ook kan. | |
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 28-8-2012 09:22 |
Gisteravond eens geprobeerd en inderdaad, het kan prima :) beetje verstopt, maar het zit er dus in. | |
VascoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-4-2012 Laatste: 10-12-2021 Berichten: 241 | 28-8-2012 09:33 |
bomdes schreef: beetje verstopt, maar het zit er dus in.Vraag mij dan weer wel af of deze patches meegaan in de scenes. Wij willen tijdens een voorstelling bijvoorbeeld nog wel eens een defecte zender om patchen nadat de acteur een goede reserve zender heeft gekregen. Enkel als je dan vrolijk doorgaat met scenes drukken moet je echt op je hoeden zijn in deze situatie of weer ouderwets analoog omprikken. Ik kan in de offline editor wel de scene knoppen zien maar ben er niet uit of ik hier ook scenes kan maken. Heb het nog niet zelf zo kunnen proberen. | |
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest. |