Algemene Voorwaarden voor hobby drive-in shows
(74 reacties. Pagina 5 van 8)Moderator(s): Dré
BENjptStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-6-2002 Laatste: 12-6-2006 Berichten: 98 | 16-9-2003 16:24 |
Huurcontract schreef: Voor het behoud van de apparatuur en andere redenen heeft Extreme Events deze huurvoorwaarden gemaakt:3. Veiligheid van Apperatuur: Ten behoeve van de veiligheid van de DJ apperatuur, mogen gasten niet aan de apperatuur van de DJ komen, dit omdat die heel gevoelig is. Zelfs als de DJ niet aan het draaien is mag je er niet aan komen. Dit geldt ook voor de lampen. 5. Werkruimte: Je dient te zorgen voor een goed droge, overdekte werkruimte, met een minimum temperatuur van 15°c en een maximum temperatuur van 35°c tenzij schriftelijk anders overeengekomen is. als dat niet zo is, dan zijn we niet verplicht op deze lokatie werk te verrichten. 6. Betaling: Als je niet betaald voor de huur of voor beschadegingen die zijn gemaakt zullen we hiervoor na 1 week rente vragen à 5% per week, om dit te voorkomen kan je het beste voor, tijdens of net na de drive-in contant betalen 7. Boekingen: Als je een pakket besteld, mag het evenement minimaal 2 weken na de datum van het opstellen van het contract plaatsvinden 11. Afzeggen: Afzeggen van de drive in show moet minimaal 2 dagen voordat het evenement plaatsvind. Als dit niet voor deze tijd gebeurd kunnen we hiervoor een vergoeding vragen van maximaal 5 euro 14. Contractbreuk: Als je je niet houdt aan de zojuist uitgelegde huurvoorwaarden kunnen we onze drive in show niet uitvoeren - orderhandhaving = ordehandhaving - Het feit dat gasten niet aan de DJ apparatuur mogen zitten hoeft niet beargumenteerd te worden. - wat betreft de werkruimte: die graden Celsius aanduiding lijkt me een beetje overbodig.. (wie feest er bij -10 of +40?). Dat met die overkapping is een goed punt. - Als je rente vraagt 5% dan moet je 1. ingeschreven zijn bij de KvK. 2. Er is een wettelijk maximum van 1,5% per maand (dacht ik). - Waarom mag iemand minimaal 2 weken van tevoren jullie boeken? - 5 euro vergoeding voor annulering is niet echt gebruikelijk . Meestal reken je in percentages van het contractueel vastgelegd bedrag. - punt 14: je kan het wel uitvoeren maar je zal het niet uitvoeren.. Check verder je spelling nog eens. Ook deze punten zijn bedoeld als opbouw voor je voorwaarden. gr. | |
Love, Live and Light. The 3 most important things in life! | |
HurricaneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-10-2002 Laatste: 30-7-2020 Berichten: 343 | 14-2-2004 20:52 |
Om maar even dit topic uit de oude doos te halen www.st.damen.freeler.nl/contract.htm Tips of aanmerkingen? let niet op de indeling en layout. Normaal staat het contract netjs op een a4tje ingedeeld maar we moesten er even een webpage van maken Ben ik iets vergeten wat er zeker in moet staan? | |
... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 15-2-2004 08:55 |
Het gaat hier om een contract (kennelijk voor een drive-in show). Moet daar niet instaan wat jij gaat doen en wanneer? In een contract zet je geen dingen die "gewenst" zijn ("Contante betaling is gewenst", "Minimaal 2 x 16 ampère is gewenst", "ook een tafel is gewenst"). Jij hebt 2x 16A en een tafel nodig, de opdrachtgever moet daarvoor zorgen. Hetzelfde met "Hurricane Drive In heeft een ruimte nodig van minimaal 2 x 2 meter om goed uit de voeten te kunnen". Maak daar nou van: "huurder stelt een ruimte van minimaal 2x2 meter ter beschikking aan verhuurder voor het opstellen van de apparatuur", dan is het duidelijk dat huurder ergens voor moet zorgen. "van te voeren te bezichtigen" > "van tevoren" Verder maak je de bekende fout van de slechte definities. Aan het begin van je contract *moeten* de partijen en alle andere begrippen worden gedefinieerd: "William van Rumpt, hierna te noemen verhuurder en Pietje Puk, hierna te noemen huurder". Daarna heb je het alleen nog over verhuurder en huurder. Niet ineens over "Hurricane drive-in show", als je die niet hebt gedefinieerd. "Een vrij ruimte om de statieven heen is vereist". Ten eerste: vrije. Verder: leuk, maar wat wil je nou van de huurder? Zeg dan: "Huurder zorgt ervoor dat de ruimte die wordt gebruikt door verhuurder voor het opstellen van de apparatuur niet door derden wordt betreden". "Dit in verband met het omlopen van de statieven en zo iets/iemand te beschadigen." Deze zin loopt niet en als huurder weet ik niet wat ik hiermee moet. Gebruiken jullie slechte statieven die je zo omloopt? En wat heb ik daarmee te maken? Conclusie: wat jij met jouw statieven doet is jouw zaak, daar heeft de huurder niks mee te maken. Van de huurder vraag je een bepaalde ruimte waar iedereen wegblijft. Daar kan hij voor zorgen, de rest is jouw pakkie-aan. "Schade aan de apparatuur aangebracht door de opdrachtgever of een ander persoon aanwezig op het feest, moet worden betaald door de opdrachtgever". Ten eerste heb je "de apparatuur" niet gedefinieerd. Je bedoelt het gehuurde, de apparatuur van jouw drive-in show. Dit moet je aan het begin van het contract omschrijven. Nu kan ook jouw televisie thuis eronder vallen. Ten tweede meld je geen tijd. Je bedoelt: tijdens het feest. Nu lijkt het of je ook schade die 3 weken later ontstaat nog op de huurder wilt verhalen. En ten derde is betalen juridisch wat anders dan vergoeden. Jij bedoelt: vergoeden. "De opdrachtgever dient het verder te regelen...": "Te regelen" is geen juridische taal maar spreektaal. Deze zin is bovendien overbodig. De opdrachtgever vergoedt jullie schade, of hij het verder gaat "regelen" is jullie probleem niet. Misschien is hij wel verzekerd. Waarom een paraaf bij het te betalen bedrag? En paraaf van wie? Het contract wordt al ondertekend, parafen zijn niet nodig. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 15-2-2004 11:18 |
Victor schreef: Waarom een paraaf bij het te betalen bedrag? En paraaf van wie? Het contract wordt al ondertekend, parafen zijn niet nodig. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 15-2-2004 14:45 |
Dat zie je inderdaad soms weleens. Lang niet altijd. Het nut ontgaat me ook trouwens. | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 15-2-2004 15:37 |
Stel je hebt een overeenkomst met een zakelijke partner en deze overeenkomst bestaat uit drie pagina`s. Zou je alleen op je laatste pagina je handtekening zetten is er de mogelijkheid om voorwaarden op pagina 1 en 2 te wijzigen. Dan moet jij maar zie te bewijzen dat die voorwaarden anders waren toen jij tekende. | |
"Jocha" | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 15-2-2004 15:40 |
Tegen dat soort oplichting helpt een paraafje ook niet veel. | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 15-2-2004 15:41 |
Daar heb je gelijk in, maar het is bedoeld als extra barriere. | |
"Jocha" | |
DJJDStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-7-2003 Laatste: 29-11-2012 Berichten: 515 | 16-2-2004 09:55 |
oeei goed dat dit topic nog boven water komt, ik zie nu pas BENjp's post *shame* zal het vanmiddag even veranderen (nu naar school) | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 22-5-2007 17:26 |
Deze kick werd mede mogelijk gemaakt door Dré Zou iemand even een blik op mijn algemene voorwaarden willen werpen? Heb ze vanochtend in elkaar gedraaid, maar ik geloof niet dat ze direct goed zijn. Algemene voorwaarden BASS Alle opbouwende kritiek is welkom. René | |