Forum > Geluid

Behringer DCX-2496 problemen

(117 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 13459
12-11-2009 16:06

MusicXtra schreef:

Ik heb het hier over professionele apparatuur, prutswerk van Behringer en consorten ken ik verder niet.
Laten we dan voor de grap de handleiding van de LPM 7.3 er eens bij pakken. Daar staat in:

MASTER (XLR) +6 dB

Welnu. Wat betekent dit volgens jou?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
12-11-2009 16:11

Tom schreef:

MusicXtra schreef:

Ik heb het hier over professionele apparatuur, prutswerk van Behringer en consorten ken ik verder niet.
Een boude uitspraak sad :(
Waarom zou Behringer niet professioneel zijn?

Tijdens documentaires over muziek ik zie bij genoeg studio's, als je goed oplet, Behringer spulletjes regelmatig in rackjes gemonteerd zit.

Geef mij dan eens een goede Definitie van wat professionele apparatuur is ??

En zelfs in de door jouw aangegeven "professionele apparatuur" sector word met verschillende waardes door elkaar gewerkt.
Het is maar net wat voor een apparaat je beet pakt.
Als ik kijk naar eigen ervaring, lees en hoor van anderen hoe vaak, met name de mengpanelen, Behringer problemen geeft kan ik er nou niet bepaald van onder de indruk raken. Het feit dat het in een studio staat zegt mij helemaal niets over de kwaliteit.
Professionele apparatuur is in mijn optiek apparatuur dat betrouwbaar doet wat je ervan kunt verwachten, waarvan de ruis zodanig zacht is dat het je in normale omstandigheden niet stoort en waarbij 0 dB op de VU meters ook 0 dB op de uitgang is.
Ik zeg ook niet dat je Behringer niet moet gebruiken, zelf heb ik ook jaren diverse apparaten in bezit gehad, maar verwacht van een Behringer processor niet dat hij kan tippen aan een XTA of Apex processor en dat is wat velen hier toch wel een beetje doen.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
12-11-2009 16:13

Dré schreef:

MusicXtra schreef:

Ik heb het hier over professionele apparatuur, prutswerk van Behringer en consorten ken ik verder niet.
Laten we dan voor de grap de handleiding van de LPM 7.3 er eens bij pakken. Daar staat in:

MASTER (XLR) +6 dB

Welnu. Wat betekent dit volgens jou?
Er staat dus duidelijk in de handleiding dat het niveau +6 dB is, maar die conclusie kun je ook wel zonder mijn hulp trekken lijkt me zo. wink ;)
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-11-2009 16:23

MusicXtra schreef:

Er staat dus duidelijk in de handleiding dat het niveau +6 dB is, maar die conclusie kun je ook wel zonder mijn hulp trekken lijkt me zo. wink ;)
Pak nu eens een Pioneer DJM-800 manual erbij.
Standard output level/Load impedance/Output impedance
MASTER 1 .............................................. +2 dBu/600 Ω/10 Ω or less
Rated output level/Load impedance
MASTER 1 ................................................................ +22 dBu/600 Ω
Vertel me nu eens wat hier - als je hem naast de Dateq legt - "standaard" aan is?! shut up :X
Light Image
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
12-11-2009 16:57
Standaard is 0 dB, dat is het uitgangspunt.
Als gebruiker van apparatuur wordt je geacht je spullen te kennen dus wanneer de uitgang +6 dB is dan dien je daar rekening mee te houden.
Mocht je het een keer niet weten dan is er ook vrij gemakkelijk achter te komen door gewoon op 0 dB uit te sturen en vervolgens te kijken wat de VU meters op de processor en eindtrappen aangeven.
Overigens is het niet zo dat je met de limiters die in budget apparatuur zit je set hufterproof kunt krijgen, daar heb je toch echt een RMS limiter voor nodig. Een compressor limiter zorgt er slechts voor dat het maximale signaal in elkaar gedrukt wordt waardoor het RMS vermogen naar de speaker toeneemt en je op die manier alsnog rook uit je speakers ziet komen.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-11-2009 17:03

MusicXtra schreef:

Als gebruiker van apparatuur wordt je geacht je spullen te kennen dus wanneer de uitgang +6 dB is dan dien je daar rekening mee te houden.
Dat is een heel ander punt, je gaat nu volledig voorbij aan waar het om ging - namelijk dat 0dB op de VU meters een ander ingangssignaal voor je processor kan betekenen dan op een andere mixer 0dB op de VU meters. Jij beweert een paar posts terug dat daar een standaard voor is en we hebben inmiddels heel duidelijk gemaakt dat dat niet zo is.
Light Image
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 384
12-11-2009 17:06
Let wel op dat 0 dBu is iets anders is dan 0 dBV (resp. 0,7746 Vrms en 1 Vrms).

Zie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Line_level
https://en.wikipedia.org/wiki/Decibel
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
12-11-2009 17:30

JeroenVDV schreef:

MusicXtra schreef:

Als gebruiker van apparatuur wordt je geacht je spullen te kennen dus wanneer de uitgang +6 dB is dan dien je daar rekening mee te houden.
Dat is een heel ander punt, je gaat nu volledig voorbij aan waar het om ging - namelijk dat 0dB op de VU meters een ander ingangssignaal voor je processor kan betekenen dan op een andere mixer 0dB op de VU meters. Jij beweert een paar posts terug dat daar een standaard voor is en we hebben inmiddels heel duidelijk gemaakt dat dat niet zo is.
Essentie van mijn post was eigenlijk dat de meters er niet voor niets op zitten, als ik voor mij vreemde spullen krijg dan zoek ik eerst uit of 0 dB bij alle apparaten ook 0 dB is en pas dan ga ik aan de gang met afregelen van limiters en dergelijke. Dat Dré er vervolgens genoegen in schept om mij af te zeiken alsof ik gek ben zorgt ervoor dat de discussie volledig af gaat dwalen van het onderwerp.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-11-2009 17:32

MusicXtra schreef:

Essentie van mijn post was eigenlijk dat de meters er niet voor niets op zitten, als ik voor mij vreemde spullen krijg dan zoek ik eerst uit of 0 dB bij alle apparaten ook 0 dB is en pas dan ga ik aan de gang met afregelen van limiters en dergelijke.
0dB = ook 0dB!!!! Maar 0dB kan een andere spanning geven bij het ene apparaat dan bij het andere - afhankelijk van de uitgangsgevoeligheid of ingangsgevoeligheid van een apparaat. En die is dus NIET overal hetzelfde zoals je wel beweerde!

We hebben het niet over of 0dB ook echt 0dB is. We hebben het over de koppeling tussen tenminste 2 apparaten.
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 13459
12-11-2009 17:37

MusicXtra schreef:

Dré schreef:

Laten we dan voor de grap de handleiding van de LPM 7.3 er eens bij pakken. Daar staat in:

MASTER (XLR) +6 dB

Welnu. Wat betekent dit volgens jou?
Er staat dus duidelijk in de handleiding dat het niveau +6 dB is, maar die conclusie kun je ook wel zonder mijn hulp trekken lijkt me zo. wink ;)
Wat er staat is dat de uitgang 2 is. Er staat niet of het dBu of dBV is (en zonder de toevoeging u, V of m, appels, peren of whatever) geeft het niet meer aan dan een verhouding.

Iedereen die zich zo professioneel bezig houdt met deze materie dat hij de toon aan mag slaan die jij aan slaat weet dat...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)