Forum > Newbie Forum

keuze geluidssysteem

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
16-7-2003 09:58

gijstettero schreef:

, worden oppeens de hemel ingeprezen.
Door gebruikers met een bepekt budget, en dat is waar ze ook voor bedoeld zijn. Menig drive-in heeft er een setje prima instapper/beginners aan gehad. En Gijs, jij zult ook niet als eerste je set KS hebben kunnen aanschaffen, er zal gerust wel eens wat goedkopers spul tussen gezeten hebbn wink ;)

Ik durf rustig te zeggen dat onze eerste "boxen" waren gebouwd met speakers die we her en der uit TV's en radio's gesloopt waren.
We stopten rustig 8 speakers in één behuizing, maakten ons niet druk over impedantie of wattage, sloten het gewoon aan, en als het stuk ging, haalde we weer andere speakers op de vuilstort........

We werden in die tijd beroemd om onze enorme boxen, en ons super geluid!
ze kosten niks en Dré moet er natuurlijk vanaf
Als jij bij Dré zou zien wat hij verstouwd heeft in zijn kleine huisje, zal je zien dat hij nou niet echt ZIT met spullen waar hij van af moet.
Menig shop zou jaloers kunnen zijn om zijn omloopsnelheid van zijn voorraad.
Ik heb er bij gestaan dat VGL of een andere transporteur,
even 6 pallets kwam afleveren. Er moest zelfs een gedeelte buiten blijven staan, want het kon simpelweg niet meer naar binnen laugh :D

"Eerst maar even de orders uit de deur zetten, dan kan dit weer naar binnen", was Dré zijn nuchtere opmerking wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
16-7-2003 12:37

Tom schreef:

Ik durf rustig te zeggen dat onze eerste "boxen" waren gebouwd met speakers die we her en der uit TV's en radio's gesloopt waren.
We stopten rustig 8 speakers in één behuizing, maakten ons niet druk over impedantie of wattage, sloten het gewoon aan, en als het stuk ging, haalde we weer andere speakers op de vuilstort........
Mijn eerste boxen gebruikt me broertje nu, het is zelfbouw. Maar daar zijn ook echt allerlei speakers ingegaan. Nu is het dan berekend, maar in het begin heb ik ook stevig zitten klooien. Met alle respect voor de kleine drive-ins zo is iedereen begonnen. Me broertje stond ook laatst even een avond je op minder dan 2 ohm te draaien, terwijl hij mijn versterker had geleend angry
ze kosten niks en Dré moet er natuurlijk vanaf
Als jij bij Dré zou zien wat hij verstouwd heeft in zijn kleine huisje, zal je zien dat hij nou niet echt ZIT met spullen waar hij van af moet.
Menig shop zou jaloers kunnen zijn om zijn omloopsnelheid van zijn voorraad.
Ik heb er bij gestaan dat VGL of een andere transporteur,
even 6 pallets kwam afleveren. Er moest zelfs een gedeelte buiten blijven staan, want het kon simpelweg niet meer naar binnen laugh :D

"Eerst maar even de orders uit de deur zetten, dan kan dit weer naar binnen", was Dré zijn nuchtere opmerking wink ;)
Whahaha heel relaxt. Me ouders hebben ook een eigen bedrijf en zijn ook op een zoldertje begonnen, dus ik kan me wel wat voor stellen. Ik heb een foto waar je mij ergens tussen allemaal scheenbeschermers in de huis kamer ziet liggen en verder ook echt niks meer van de huiskamer ziet. laugh :D
gise...
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
16-7-2003 12:44
Even tegen dré: Zo was het totaal niet bedoelt, ik weet ook wel dat er voor 119 euro niks beters is te krijgen en daar is opzich niks mis mee. Ik heb ook niet gezegd dat jij ze de hemel in prees, maar ik zie andere mensen er oppeens heel enthousiast van worden. Ik wilde die mensen alleen waarschuwen dat ze niet denken super geluid binnen te halen. Ik kan daar zelf namelijk ook altijd goed intrappen, dat ik dan denk dat dat product oppeens beter wordt. Verder was de opmerking over de voorraad verkeerd ingeschat, excuses hier voor.
gise...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
16-7-2003 12:47

Tom schreef:

Als jij bij Dré zou zien wat hij verstouwd heeft in zijn kleine huisje, zal je zien dat hij nou niet echt ZIT met spullen waar hij van af moet.
Nou...

Zojuist een verrassing binnen gekregen. Ik had de laatste 8 PR-115B's gereserveerd (d.m.v. een niet vrij gegeven bestelling) MAAR een ijverige medewerker bij die importeur had besloten dat deze order wel even vrijgegeven kan worden. Resultaat... Er staan hier nu 8 PR-115b's waarvan ik GEEN IDEE heb waar ik ze moet laten!

Daar zit ik nu dus wel mooi even mee laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
16-7-2003 13:35
Die moet je zeker snel kwijt??? razz :p
gise...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
16-7-2003 16:45
Maak er een verhoogde vloer van in je kantoor laugh :D
Plaat hout er op, en jij daar dan weer op met buro en al.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
16-7-2003 23:04
Ik ben het nog wel een beetje met Gijs eens. Bij sommigen bestaat nu het idee dat die DAPjes geweldig goed zijn. Dat zijn ze vast niet. Misschien zijn ze wel het beste dat je kan kopen voor 119 euro.

En da's een mooi bedrag als je 13 bent en je een hobby drive-in start. Niet als je het over een serieuze drive-in hebt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
16-7-2003 23:16
Ik heb er laats nog 4 in Ravenstein op de markt zien staan.
Ze werden verhuurd door een serieuze verhuurder shocked 8O
om een buitenterras van muziek te voorzien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
17-7-2003 01:39
ik ben het met victor eens het blijft natuurlijk mooi spul voor diegenen die net een drive-in opstarten happy :) tis natuurlijk alle waar naar zijn geld maar het is een begin.
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
17-7-2003 17:24

Victor schreef:

Ik ben het nog wel een beetje met Gijs eens. Bij sommigen bestaat nu het idee dat die DAPjes geweldig goed zijn. Dat zijn ze vast niet. Misschien zijn ze wel het beste dat je kan kopen voor 119 euro.

En da's een mooi bedrag als je 13 bent en je een hobby drive-in start. Niet als je het over een serieuze drive-in hebt.
En dat is dus precies wat ik bedoelde, met alle respect voor de drive-in starters natuurlijk!

Maar om weer even ontopic te komen en MSSS weer wat verder te helpen. Hij zoekt een setje voor 60 man, dat is niet zo heel veel. Als ik in de webshop kijk, zou ik voor 4x k-112 gaan of 2x k-112 met twee subjes erbij. Die subjes, zou je zelf kunnen bouwen, dré heeft er een paar mooie tekeningen van liggen volgens mij. Als je nou een heel lief briefje bij je bestelling doet, wil hij die misschien er wel bij doen wink ;)
Dan wat versterkers betreft, lijkt me Adj V-3000 goede oplossing. Ik heb hier eerlijk gezegd nul ervaring mee, maar heel veel positieve dingen hier op het forum over gelezen ook door de pro's geschreven, dus dat zit wel goed.

Ik hoop dat je wat mee kan

Greetz Gijs
gise...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)