Forum > Licht

Stroboscoop op geluid via DMX

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
30-1-2009 04:10

Maarten-square schreef:

Ganzz schreef:

Zelfs met een dual XEON met daslight is de vertraging er als ik wil stroben op de beat. Misschien nog een keer proberen met een clean-install en een betere geluidskaart.
Ik weet niet hoe het met dashlight precies zit. Ik weet wel dat bij de lichsturingen die ik heb gebruikt vanaf een pc ik geen vertraging bemerkte (legale martin lj, chamsys enzovoorts). LJ en Chamsys zijn beide te draaien op hele oude systemen dus een dual xeon heb je sowieso niet nodig om je vertraging tegen te gaan.
Ik weet niet wat een geluidskaart met licht te maken heeft. sad :(
Als je op de beat wilt stroben moet je gaan tappen, zoniet kun je er altijd naast zitten.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GanzzStandaard Lid
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
30-1-2009 11:37
Ik tab ook altijd, maar ik gebruik een usb trust geluidskaart. En er dit een flink delay tussen het geluid en de bmp counter in daslight wink ;)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
1-2-2009 02:36
Ik snap het misschien niet. Waarvoor gebruik je een geluidskaart om licht te doen?
Zelf gebruik ik mijn oortjes, om naar de muziek te luisteren.
Dan doen mijn handjes iets en ontstaat een lichtshow.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
1-2-2009 11:00

Douwe schreef:

Ik snap het misschien niet. Waarvoor gebruik je een geluidskaart om licht te doen?
Volgens mij loopt die BPM counter van Daslight via de geluidskaart. Iets in de vorm van x keer tappen en de rest gaat vanzelf. Als daar een delay inzit dan kan je er niets mee en maak je natuurlijk een realtime button bij de fixture zelf.
Er zijn ook mensen die de handel automatisch mee laten lopen. (o.a. via midi)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
2-2-2009 10:02

KVM schreef:

Volgens mij loopt die BPM counter van Daslight via de geluidskaart. Iets in de vorm van x keer tappen en de rest gaat vanzelf. Als daar een delay inzit dan kan je er niets mee en maak je natuurlijk een realtime button bij de fixture zelf.
Uhm.. Mee-tappen EN via de geluidskaart lijkt me vreemd. Meetappen is handmatig, paar keer tappen en de rest gaat vanzelf. Via de geluidskaart heeft niets met meetappen te maken (LP filtertje en doormiddel van ingesteld treshold beats eruit filteren en tellen..).
Maar chase-jes kunnen tappen en mee laten lopen is best praktisch (zeker als je zoals op een GrandMA "speedgroups" hebt waar je met verschillende sync-instellingen (32/16/8/4/2/1 etc) chases aan kunt koppelen).
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
2-2-2009 10:11

JeroenVDV schreef:

Uhm.. Mee-tappen EN via de geluidskaart lijkt me vreemd. Meetappen is handmatig, paar keer tappen en de rest gaat vanzelf. Via de geluidskaart heeft niets met meetappen te maken (LP filtertje en doormiddel van ingesteld treshold beats eruit filteren en tellen..).
Volgens mij komt het geluid binnen via de geluidskaart.
Daar tap je volgens mij de bpm. (kan ook automatisch)
Om dat synchroon te laten lopen zal je misschien ook met vertraging mee moeten tappen.

Misschien dat Ganzz verduidelijking kan geven.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
2-2-2009 10:21

KVM schreef:

Om dat synchroon te laten lopen zal je misschien ook met vertraging mee moeten tappen.
Je tapt toch op wat je hoort als operator? Daar heeft je geluidskaart niets mee te maken. Die is alleen nodig als de software ZELF gaat "tappen" (automatisch).
Light Image
GanzzStandaard Lid
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
2-2-2009 11:15

KVM schreef:

JeroenVDV schreef:

Misschien dat Ganzz verduidelijking kan geven.

Martin.
Omdat ik het BMP laat meten door daslight met een geluidskaart kan het automatisch.

Maar omdat daar een delay tussen zit, gebruik ik toch meestal het handmatig tappen, dus op gehoor.

Het is dus of of wink ;)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)