Forum > Geluid

American Audio PXW 18P

(57 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
16-12-2008 17:03
Ik ben tevens benieuwd naar de ervaringen:
Ik wil mijn dap ax-15b 's gaan vervangen door deze subjes kortom ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Echter wil ik er in de toekomst ook actieve topjes op gaan zetten, dit wordt dus nog even zoeken naar passende tops..
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
16-12-2008 17:59

eddy wally schreef:

Heb beiden in bezit en hoor weinig verschil, heb wel indruk dat Mackie iets rapper clipt.Wat wel een groot verschil is zijn de afmetingen,gewicht en plaatsing handvaten.Bij de SWA lukt het nog net alleen,bij de DAP niet meer,kan natuurlijk aan mij liggen.Ook heeft de DAP een betere bescherming door middel van een rooster vooraan en natuurlijk het prijsverschil.
De k-18ba is fiks zwaarder dan de mackie inderdaad. Ben benieuw tot hoeveel persoonen en in welke situaties je ze in zet?
2 lb184/k-18ba staan ongeveer gelijk aan klank maar qua spl en beukvermogen ook aan de mackies? zet ze dus beiden tot zelfde aantal personen in?

Mits goede tops er bij , (denk aan mackie srm-450 bij de swa 1801's en x-15 bij de daps) kun je met 2 subs en 2 stevige tops 150 man op redelijk geluids nivo toch wel aan denk ik?
ja...
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
24-12-2008 14:10
Ik heb de pxw 18p nu een week thuis staan. Maar heb hem nog niet echt goed kunnen testen eerlijk gezegd.
Tot nu toe maar 1 sub - top combinatie aangehad. Dit binnenshuis, wel gewoon vol open gehad.
Maar durfde er geen 2e sub naast te zetten, bang dat een paar ramen het in huis begeven.
Verder vind ik dat de pxw vrij goed drukt, op korte afstand voel je van 1 bass ook echt de druk, samen met de
srm 450 erboven had je naar mijn idee echt net geluid. Ik had de srm 450 doorgestoken op de sub, welliswaar niet op de high output van de sub, deze vond ik niet zo goed klinken. Deze doorput is <120 hz. Klonk niet zo lekker, miste de kick.
Daarna mackie op fullrange output gezet, low cut aangezet op mackie <75 herz(countour uitgezet). Damn wat een geluid.
Sta ook nog steeds verbaasd, over wat er uit een srm 450 komt.
Keiharde, maar toch ook strakke kick, mooi laag. Je voelt de druk echt goed op je borstkas.
En dit was met 1 sub/top combinatie. Voor het geld vind ik het een zeer net setje, je moet alleen niet te hard gaan met een srm-450 dan kan hij een beetje schel gaan klinken. Sub doet het lekker, c-o wat er standaard inzit is goed voor de sub. Heb hem ook nog actief gefilterd kreeg je een wat strakker en mooier laag, maar ging hij minder hard.
Er trilde bij mij in huis zo een 8 ramen mee, schilderijen trilde een op de muur en toen ik buiten stond hoorde ik de dakgoot meetrillen. Weliswaar iets ouder vakwerk huis, daar wilt het nog wel eens trillen.
IK had hiervoor 2 b1800x en 2 k-115, en ik ben blij dat ik deze niet meer heb.
Ik heb echt lang getwijfeld welke subs ik zou pakken, maar de prijs/kwaliteit van de pxw heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Ik wou zelf eigenlijk liever alles mackie hebben of alles A-merk. Ook omdat het beter uitziet (puur om het logo).
2ehands kon ik 2 swa1801 goedkoopste krijgen voor €1600,-. Daarnaast nieuw voor €1200,- per stuk.
2ehands verschil van ongeveer 800/900 euro , nieuw verschil 1500/1600 euro. Hiervoor wou ik de gok wel wagen.
Tot nu toe erg tevreden, hoop ze binnenkort eens in een zaaltje weg te kunnen zetten en dan luisteren.
Ben erover aan het denken om er nog 2 te kopen en dan 2 pxw per kant en 1 srm-450.
Voor deze prijs kun je ook bijna geen miskoop doen.
Het zijn vrij goedkope boksen en zeker waar voor hun geld. Helaas kan nog niet echt iemand iets over de degelijkheid zeggen. Dit zal met de dagen/weken/maanden/jaren pas komen.

Verder heb ik niet veel ervaring met andere subs. Subs waar ik hem verder mee kan vergelijken zijn(wat ik wel gehoord en gebruikt heb):

- dap concert CSA klik > deze speelt de pxw er met gemak uit is toch een maatje zwaarder sneaky :V (destijds ook een optie geweest maar minimaal gewicht van 100kg was niet te doen)
- b1800x klik gestoffeerde versie > pxw buldert hier overheen
- DAP A-15B klik aangestuurd door vlp gebridged, pxw klonk stuk strakker, de dap ging ook wel hard maar het geluid klonk gewoon niet helemaal geweldig. Ook werd hij standaard gefilterd op 150 hz dit vond ik redelijk lachwekkend laugh :D. Daarna actieve c-o ertussen en gassen. Pxw won het op zuiverheid en vloebare bas. a-15b klonk beetje plopperig.
- swa 1801, Ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Los van elkaar swa1801 drukt stukje verder door dan de pxw 18p. Swa1801 wint dit maar qua prijs kwaliteit zou ik voor pxw gaan. Voor 2 mackie's Zet je bijna 6 pxw's neer. En dat winnen ze razz :p

Verder denk ik dat je met deze set 150/200 man aankan. Ik vind de srm-450 in ieder geval een aanrader prijs/kwaliteit is op dit moment zeer goed. Met 4 bassen kun je met 200 man echt beuken (naar mijn mening).

Hoop dat jullie wat aan mijn post hebben.

Fijne kerst !
insomnia
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
15-1-2009 13:17
Ik ben momenteel op zoek naar 2/4 subwoofers voor carnaval, en naderant zaalfeesten. De toppen die erop komen betreffen de Art 500a van rcf.

Gisteren tipte mij iemand op de PXW18, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ruim overtuigd ben, na alle reacties gelezen te hebben. Het is alleen jammer dat ze iets meer wegen, maar als je met 2/3 man werkt moet dat goed te doen zijn.

Als ik de subjes gekocht heb, zal ik eens goed testen en hier de resultaten plaatsen.
Freelance diensten & LED Design
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
15-1-2009 13:51
Pxw stond inderdaad fout aangegeven in de web-shop, hier heb ik Dré gister op gewezen.
Ik moet zeggen met 2 man zijn ze goed te tillen, ook de wielen wat erbij zitten zijn vrij goed.
Dus het is moet ik zeggen best te doen. Bedenk wel dat de pxw18 weinig restwaarde zal hebben na aankoop.
Ik weet niet of je ze koopt puur voor carnaval of ze later ook nog wil gebruiken.
Als je wilt kun je ze bij mij komen beluisteren. Ik zie dat je redelijk in de buurt woont.
Ik heb er op dit moment 2 staan.
insomnia
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
15-1-2009 16:42
voor carnaval, en naderant zaalfeesten.
Zelfs met klein schrijffoutje toch duidelijk vind ik.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
19-1-2009 13:56

eddy wally schreef:

voor carnaval, en naderant zaalfeesten.
Zelfs met klein schrijffoutje toch duidelijk vind ik.
sorry had ik over het hoofd gezien, in de vluchtigheid overheen gelezen.
insomnia
KnuubkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2009
Laatste: 4-6-2024
Berichten: 8
10-2-2009 17:15
Naar al deze reacties 2 maal gelezen te hebben, ben ik nog altijd aan het twijfelen.
Wie heeft ze getest en wat zijn de bevindingen
Is er ook iemand die deze kast heeft uitgetest tov de mackie SWA 1801
Er zal wel degelijk verschil tussen zitten want je betaald bijna 1000 euro meer voor een Mackie.
Maar de prijzen zijn de laatste jaren behoorlijk gezakt, en het zou best kunnen dat deze PXW best wel goed is en dat je voor de mackie meer betaald alleen maar omdat het een mackie is.
Getallen en gegevens zeggen mij niet veel.
Op papier kan dat allemaal wel kloppen maar het gaat om het gehoor en ervaring.
Klink deze diep en voel je hem net zoals een Mackie ?
Kan ik erop vertrouwen dat ik hem ook max. kan belasten en dat een hele avond lang?
Dat zijn de vragen die mij bezig houden, wie kan me daar antwoord op geven?
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
10-2-2009 20:04
Ga dan toch gewoon eens luisteren bij een dealer of huur ze eens in,zullen ondertussen wel al ergens te huur zijn.
Je kunt beter een dag huur betalen dan een aankoop waar je nadien spijt van hebt.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
11-2-2009 13:05
je kunt ze bij mij huren happy :)
insomnia

Terug naar forum Reageer (zonder quote)