Forum > PC related Forum

D2 en fat 32<> NTFS

(79 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
13-6-2008 19:45
sneaky :V al op de Numark-site gekeken? Hier klikken en fakegegevens invoeren en je kunt de firmware met liberian downloaden.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-6-2008 20:24

Dré schreef:

Tom schreef:

geen lan, alleen usb2.
Gemiste kans (een NAS is namelijk een complete computer terwijl een USB schijf een verpakt "domding" is). Zeker als je al een netwerkje hebt (wellicht met meerdere computers) is het een genot als die computers automatisch en zonder dat jij het weet (EN VERGEET) hun back-upjes draaien naar de NAS.
De huidige consumenten NAS-apparaten zijn ook niet geweldig naar mijn mening.
Er is slechts een handjevol apparaten wat zonder extra software werkt. (dus via samba/windows filesharing)
Ik heb dan bijvoorbeeld een Lacie 500Gb NAS apparaat, werkt wel met samba network sharing, dus gewoon op unc pad kan ik dat ding openen. Alleen de schijf is qua performance retetraag, op een gigabit netwerk haal ik net 6 a 7Mb/sec, de snelheid met mijn 100mbit server ligt zelfs hoger.

De USB functie heb ik afgezworen, daarvoor heeft deze nas schijf weer software nodig, en maakt dan een virtuele netwerkverbinding met de schijf, waardoor ik als het ware een netwerkje opzet, met alle overhead die er dan weer bijkomt.

Ik heb ook NAS schijven van WD en freecom geprobeerd, maar deze hebben allemaal een software installatie nodig op de clients. (wat ik dus niet wil)

Voor de drive-in gebruik ik nu dus een Lacie rugged disk, dit is een 250Gb 2.5" schijf, word gevoed door USB-power en heeft dus heeft geen extra voeding nodig. en ik hoef er gelukkig ook geen software voor te installeren wink ;)
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
11-9-2008 14:23
Nu ik een tijdje vol plezier van mijn D2 gebruik maak,
stuit ik toch op een probleempje, en ik heb al gezocht, maar kan het antwoord niet vinden.
Misschien heb ik niet op de juiste plaats gezocht, maar dan toch maar de vraag hier gesteld, want ik ben vast niet de enige wink ;)

Inmiddels heb ik natuurlijk weer de nodige cd's gekocht sinds de eerste keer dat ik de Librarian erop los gelaten heb.
Nu heb ik ze omgezet naar mp3 en naar de usb harde schijf gekopieerd in een nieuwe map 2008. Alle andere files staan ook keurig in een jaar-map.

Maar nu komt het pobleem:
Als ik dan Librarian (1.9) erop loslaat, en vraag de boel te builden,
dan zou het programma alleen de nieuwe toevoegingen moeten builden lijkt me,
maar hij gaat gewoon weer alles opnieuw doen, met de enorme tijdsspanne van dien sad :(

Wat doe ik verkeerd?
Iemand ervaring ermee?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
11-9-2008 14:42
Heb je gewacht of deze tijdspanne ook echt volgemaakt werd? De schatting die Librarian maakt klopt aan het begin van het proces namelijk van geen kant.
Welk profiel gebruik je bij Librarian(Fast/Normal/Full/Advanced)?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
11-9-2008 14:42
Net even het proggie getest, testdirectory aangemaakt met daarin zo'n 30 tracks, scan uit laten voeren. Bij de scan kun je een volledige rescan forceren (die zet je uit natuurlijk). Hij was een seconde of 40 bezig.

Na dit alles het nog een keer uitgevoerd. Deze keer ging het veel sneller en was hij binnen een seconde of 10 klaar. Hij gebruikt dus wel degelijk eerder aangemaakte informatie.

Gebruikte versie is 1.33.

Uiteraard moet het proggie wel schrijf EN wijzigingsrechten hebben (volledige rechten is het eenvoudigst). Rechten worden, volgens mij, overgenomen van de usserrechten waarmee het proggie opgestart wordt. Bij externe schijven is dat dan ook gelijk een mogelijk "caveat" (aangezien de afhandeling van rechten daar mogelijk anders gedaan wordt).

Maar bij mij doet hij dus keurig wat hij moet doen.

Wellicht ben je met proggies zoals tag&rename bezig geweest de boel wat mooier te maken (en dan zal de librarian wellicht vinden dat het bestand gewijzigd is en opnieuw gescand moet worden (geheel terecht)). En zeker als je Windows Media Player ook wel eens gebruikt zijn dat dingen die zelfs zo maar in de achtergrond kunnen gebeuren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
11-9-2008 15:03
ik gebruik de advanced optie met daarin bpm aangevinkt.
@ Dré,
jij hebt alleen 30 nummertjes erin staan, die heeft hij zo gescant.
maar nu hebben we er 5000 in staan.
Ok inscannen van alle tracks kost even tijd,
hij moet natuurlijk wel even kunnen vergelijken.
Maar daarna zou hij alleen een update van de nieuwe tracks moeten maken, en bij mij gaat hij gewoon weer alles af zo te zien sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
11-9-2008 15:11

Tom schreef:

ik gebruik de advanced optie met daarin bpm aangevinkt.
@ Dré,
jij hebt alleen 30 nummertjes erin staan, die heeft hij zo gescant.
Tom... Zoals ik aangaf duurde een 2e scan FIKS korter dan een eerste scan. En DUS doet hij de 2e keer iets met reeds aanwezige informatie. Makes sense no?
Ok inscannen van alle tracks kost even tijd,
hij moet natuurlijk wel even kunnen vergelijken.
Maar daarna zou hij alleen een update van de nieuwe tracks moeten maken, en bij mij gaat hij gewoon weer alles af zo te zien sad :(
Uhm... Hij zal alle tracks na moeten lopen om te kijken of ze gewijzigd zijn. Hij zal altijd ALLE tags door moeten lezen die hij over kan nemen (omdat tags ook kunnen wijzigen zonder dat de editdate van een bestand is aangepast). En dat zal altijd tijd kosten.

Maar het kost dus, zoals mijn 30 tracks testje probleemloos heeft aangetoond, minder tijd dan een volledige scan.

Maar geloof mij niet, geloof de feiten. Doe een test waarbij de huidige database gebruikt wordt en time die test. Donder daarna de database weg en herhaal de test. Als de tijdsduur nu fiks hoger is heb je ook aan jezelf bewezen dat hij wel degelijk iets doet met de reeds aanwezige info.

PS: Zelfs mijn Mediacenter systeem is elke keer bij het opstarten (in de achtergrond) ca. een half uur bezig om alles na te lopen. Feit blijft namelijk dat ook het lezen van dingen die je al weet gewoon tijd kost (lees een boek maar eens voor de 2e keer; gaat sneller dan de eerste keer maar zeker NIET tijdloos).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
11-9-2008 18:08
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 11-9-2008 19:05
Het maakt natuurlijk ook wel een behoorlijk verschil dat je een ingeboude, of een externe usb2 schijf gebruikt.....En dat zal jij gedaan hebben vermoed ik.

De tags heb ik niet veranderd, maar als Libirian steeds alles naloopt,
óf er misschien iets veranderd is,
tja dan zal hij via dat usb kabeltje wel behoorlijk tijd nodig hebben met al die tracks op de schijf.
Ze zijn ook nog eens op een hoge bitrate opgenomen, dus de bestanden zijn gemiddeld 2 tot 3x zo groot als de gangbare mp3 muziek die je downt.

Enfin, het kost gewoon tijd ik zal het moeten accepteren dan maar sad :(
Bijkomend nadeel is dat door dat harde werken mijn pc ook nog eens lekker traag word.
Maar ja dat ding is inmiddels ook al weer 5 jaar oud ashamed :$
Dus dat zullen we voortaan ook maar beter 's nachts laten klaren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-9-2008 18:25
Heb je wel een USB2 poort? shut up :X
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
11-9-2008 19:09
weet ik veel?
ik ben dj, geen pc expert laugh :D

Pentium IV 2,4 met 1 gig ram ?
Zit daar usb2 op?
Hij geeft het wel aan in een dialoog schermpje,
maar of het echt werkt is, ik heb geen idee.

Ook geen idee welke van de vier usb gaatjes op het moederbord usb2 ondersteund.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)