Hoe krijg ik mijn boxen zonder statiefgaten op een stafief?
(51 reacties. Pagina 5 van 6)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 5-7-2003 15:00 |
Tja, ik was al bang dat je dat zou gaan zeggen, beetje eng als je niet gewnned bent om dit soort apparaten in en uit elkaar te halen. Aan de andere kant, fietsen haal ik wel zo uit elkaar, en zolang je aan het eind geen schroefjes of veertjes overhoudt en niks sloopt bij het demonteren, moet het goedkomen zou je zo zeggen. Ik ga ff aan de gang en de digicamera van de buurman halen. Gezien het aantal malen dat dit topic is gelezen, zijn wat kiekjes misschien wel leuk? | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 5-7-2003 15:12 |
1 x bewerkt. Laatst door Speakerfreak op 5-7-2003 16:03 zou leuk kunnen zijn, erg groot project is het niet maar toch.Eerst rooster er af schroeven, daarna speaker los schroeven, voorzichtig stukje omhoog halen, dan voorzichtig draadjes van speaker los halen, speaker op veilige plaats neerleggen. Bij het in elkaar zetten opassen! niet met schroeven draaier veel kracht zetten (of boormachine) heb ik al 2 keer gehad (schaam schaam) dat de schroef er moeilijk ingaat je zet kracht schiet uit, en tjakka door de ophanging van de speaker heen. maar als jij met beleid doet gaat alles goed. EDIT ff wat verbetert ja | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 5-7-2003 18:23 |
inner adapter, gat boren, vanm 3.5cm Euh....ik had het zelf ook kunnen bedenken, maar 3,5 cm is de BINNENnmaat van de adapter (en de buitenmaat van de statieven). De BUITENmaat van deze adapter bleek 3,9 cm te zijn, ergo gaatje was te klein. De 3,5 cm speedboor ingeruild voor een 3,8 cm zaagboor (lijkt een standaardmaat te zijn, 3,9 of 4 is nergens te vinden ). Gaatje verder uitgeveild en meteen aan de onderkant een beetje schuin zodat de adapter goed verzinkt. Dremel rules!De schroeven, gaarne uw advies: 1 voor, 1 achter, 1 links en 1 rechts of 2 voor en 2 achter? Het midden van de box is eenvoudig gevonden van links naar rechts, de vraag is of de bezemsteelmethode voldoende betrouwbaar is geweest om het evenwichtspunt tussen voor en achter goed vast te stellen. Als de box neigt tot kantelen vanwege de positie van de adapter is het dus naar voor of naar achter (en als er iemand aan een snoer blijft hangen ook). 2 voor 2 achter? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 5-7-2003 19:48 |
sylvia schreef: Euh....ik had het zelf ook kunnen bedenken, maar 3,5 cm is de BINNENnmaat van de adapter (en de buitenmaat van de statieven). De BUITENmaat van deze adapter bleek 3,9 cm te zijn, ergo gaatje was te klein. De 3,5 cm speedboor ingeruild voor een 3,8 cm zaagboor (lijkt een standaardmaat te zijn, 3,9 of 4 is nergens te vinden ).Dré schreef: Kijk eerst eens of er geen ruimte is voor een inbouwbusje (metaal uiteraard). Als de magneet 10cm van de binnenrand van de kast afzit dan past het al. Gaatje 43 boren en klaar ben je! | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 5-7-2003 20:20 |
Weet je wat het is, bij de dealer waar ik de adapter haalde zeiden ze 3,5, dus daar ben ik vanuit gegaan. En ik ben eerlijk gezegd wel blij daarmee, want 43 was dus echt te groot geweest.... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 5-7-2003 20:57 |
De diameter van de flens is buiten iets van 40mm. Er zit vaak ook nog een ronding aan. Dan is 43mm een mooie maat. Heb je ook nog 2mm speling in het geval dat het gat een paar mm uit het midden geboord is. De flens heeft een diameter van iets van 10 cm, de schroeven zitten op een diameter van zo'n 7cm. Je hebt dus MEER dan speling zat. Als je het ECHT goed wilt doen, zet dan een extra verstevigingsrozet (zeg diameter 18cm) aan de binnenkant van de box (om zo het buigen van de wanden te verminderen). Dáár zou ik me meer druk om maken dan over een gat dat rondom minder dan 2mm groter was dan de boxbus die erin kwam. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 5-7-2003 21:51 |
De diameter van de flens is buiten iets van 40mm. Er zit vaak ook nog een ronding aan. Dan is 43mm een mooie maat. Heb je ook nog 2mm speling in het geval dat het gat een paar mm uit het midden geboord is. Voor wat betreft de rondig, daar heb je helemaal gelijk in, 43 mm was inderdaad beter en stuk handiger geweest. Maar dat heb ik inmiddels opgelost door het gat van boven schuin uit te frezen met een Dremel, ziet er best mooi uit zo.De flens heeft een diameter van iets van 10 cm, de schroeven zitten op een diameter van zo'n 7cm. Je hebt dus MEER dan speling zat. Ik moet je eerlijk zeggen dat 2mm speling om de hele adapter heen mij niet zo jofel in de oren klinkt. Hoe minder bewegingsruimte, hoe steviger, dacht ik, maar ik ga er vanuit dat jullie hier meer verstand van en ervaring mee hebben dan ik . Als je het ECHT goed wilt doen, zet dan een extra verstevigingsrozet (zeg diameter 18cm) aan de binnenkant van de box (om zo het buigen van de wanden te verminderen). Dáár zou ik me meer druk om maken dan over een gat dat rondom minder dan 2mm groter was dan de boxbus die erin kwam. De onderplaat was al 2 cm dik, en er bleek ook nog een tweede plaat van 2,5 cm onder te zitten. Volgens mij gaat er niets buigen in een gat van 4,5 cm. Voor de binnenkant heb ik nog wel metalen ringetjes gekocht, doorsnede 3cm, om te voorkomen dat de borgmoertjes zich in het hout vastdraaien.Weet je wat pas rottig is? Het rooster aan de voorzijde zit niet met schroeven vast, maar is vanaf de onderzijde in een plastic sleuf geschoven. Het rooster kan er alleen maar af door de bodemplaat eraf te halen. Maar die moet nou juist vastgezet worden om de inner adapter vast te zetten. En dat rooster kan er niet uit langs de bovenkant, daar zitten geen schroeven in. Duzz, toch maar moertjes aandraien door het ieniemieniegaatje van de schotel voor de versterkeraansluitingen, blij da'k dameshandjes heb . | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 6-7-2003 13:24 |
zou leuk kunnen zijn, erg groot project is het niet maar toch. Ah ja, als je Speakerfreak heet, of Dré of Tom, stelt het vast niks voor. Maar als je dit nooit doet, en het zijn je enige dure JBLs en je haalt die voor het eerst uit elkaar....illicity.weirdinside.nl/upload/zjdy9i5e en je gaat dan ook nog gaten boren illicity.weirdinside.nl/upload/ci2lv6r2.jpg dan ben je best blij als alles een beetje goed gaat illicity.weirdinside.nl/upload/cib97spc.jpg Muurvast! Thanks voor jullie hulp en suggesties! PS Geen idee hoe lang mijn plaatsjes op die vage site blijven staan... | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 6-7-2003 13:32 |
nouw toch mooi gedaan geficiteert ziet er eigenlijk best simpel uit dat jbl speakertje | |
StefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-2-2003 Laatste: 12-10-2013 Berichten: 728 | 6-7-2003 14:05 |
Budgetreeks he Lekkere krassen erop, ze worden goed gebruikt dus | |