Forum > Geluid

Phonic

(105 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
8-7-2003 22:19

Victor Junior schreef:

deze versterkers geven een lekker hard mooi onvervormd geluid
Das knap laugh :D
Door internet beperkt
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
8-7-2003 22:56

DJ Sietse schreef:

Victor Junior schreef:

deze versterkers geven een lekker hard mooi onvervormd geluid
Das knap laugh :D
Tis maar net hoe je er mee omgaat en hoe je het afregeld.

Klein voorbeeld: Ik heb in m'n auto de goedkoopste versterker van de kijkshop zitten. Met een eveneens de goedkoopste active sub van de hallfords haal ik met een ook niet al te dure jvc radio een zeer mooi en hard geluid uit mijn installatie. Nu heeft een maat van me precies dezelfde versterker van de kijkshop, dure speakers aan hange een dure JBL sub en een dure Pioneer radio. Toch klinkt zijn geluid verrot en bij gaat zelfs vervormen bij het minste of geringste.

Hoe kan het dan dat ik met goedkope shit een mooi en hard geluid kan krijgen (zelfs bij 35 /40 gradren in de kofferbak en een amp waar je een eitje op kan bakken??) en iemand met bijna dezelfde specs maar dan duurdere en betere merken een echt ongelofelijk tiefus geluid produceerd??

Is het dan ook niet mogenlijk dat iemand met een Phonic of dap zeer tevreden kan zijn over wat eruit komt?? Terwijl er bij een ander een kut geluid uit komt..

Afregeling wil vaak helpen.
FF Quote-less
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
8-7-2003 23:02
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde: een versterker kan helemaal geen geluid weergegeven! laugh :D
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
8-7-2003 23:15
Hoe kan het dan dat ik met goedkope shit een mooi en hard geluid kan krijgen en iemand met bijna dezelfde specs maar dan duurdere en betere merken een echt ongelofelijk tiefus geluid produceerd??
Alles in in de oren van de luisteraar.
Er zijn veel te veel variabelen, als je in twee verschillende auto's met twee verschillende setjes aan de gang gaat, en dan gaat vergelijken.

Een belangrijke oorzaak van die verschillen is gelegen in het feit dat betere app. ook beter afwijkingen laat horen.
Dus als er iets in de keten niet in orde is, of minder is dan de rest van de keten, dan wraakt het zich onmiddelijk in het eindresultaat.

Vandaar dat bij een goedkope draaitafel op een grote PA de grootste problemen krijgt. (feedback, rumble, bromgeluid)
Twerwijl je het bij een klein setje niet hoort.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
9-7-2003 13:06
Wat ik zei over phonic is gewoon mijn mening. Natuurlijk was mijn reactie gigantisch overdreven maar het was ook niet serieus bedoeld. Meer metaforisch. Ik heb al eens met het merk phonic mogen pielen maar het bevalt me voor geen meter. Wat je zegt over die amp nou die ts-10's zijn 8 ohm die hysis van peavy kunnen 4 ohm kastjes zijn. Natuurlijk dat een amp dan warmer wordt maar ik ben zeker dat het vermogen dat uit een dynacord komt harder en beter is dan die phonic mits je er goed mee om gaat. als ik mijn behringer set met ep versterkers buiten zet dan hoor ik ook een mooi hard geluid zonder veel vervorming maar zet ik er mijn TSA/C-audio set naast dan hoor ik ten eerste mijn behringers niet meer en ten tweede het geluid wat eruit komt is tien keer transparanter en duidelijker. Harder komt meestal door het feit dat het geluid aan het vervormen is dan klinkt het harder ja en wat is mooi geluid. Dat ligt ook eraan wat je gewend bent. Als ik versterkers of boxen koop dan zorg ik er eerst voor dat ik alles in de prijsklasse en daarboven en daaronder beluisterd heb en dan maak ik een keus. Ik ga niet in boekjes snuffelen en zeggen van goh kijk daar die amp levert zoveel volgens hun en kost maar dat. Dat is de meest foute keus die je kunt maken. Je oren zijn nog altijd het beste testmiddel in combinatie met de handleiding en een beetje gezond verstand.
En als jij tevreden bent met je amp dan is dat alleen maar goed. Die phonic versterker is niet van mij dus ik hoef er niet mee te leven alleen wil ik je uitleggen dat voor het geld dat je neertelt bij feedback voor phonic apparatuur je bij andere winkels wel wat mooiers krijgt. Feedback verkoopt phonic omdat ze een paar heel lucratieve contracjes hebben kunnen sluiten en ze zijn hier ook importeur van of zoiets weet het exacte er niet meer van. Wat die verkoper in de winkel zegt hierover moet je maar met een heeeeel groot korreltje zout nemen. Maarja die phonic amp is nog altijd beter dan mijn BST amp die ik drie jaar geleden gekocht heb sad :(
Olé Olé heb nu ok AD!
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
9-7-2003 16:10

Tom schreef:

Er zijn veel te veel variabelen, als je in twee verschillende auto's met twee verschillende setjes aan de gang gaat, en dan gaat vergelijken.
Klopt ook maar het was ook maar een voorbeeld dat het vaak aan de gebruiker ligt ipv aan de app.
Vandaar dat bij een goedkope draaitafel op een grote PA de grootste problemen krijgt. (feedback, rumble, bromgeluid)
Twerwijl je het bij een klein setje niet hoort.
Klopt ook als een bus. Heb het gehad met gemini draaitafels. De bas moest best wel wat terug gedraaid worden om de feedback eruit te krijgen. wat weer resulteerde in een kut geluid.
FF Quote-less
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
11-7-2003 17:49
Over enkele maanden ga ik nieuwe boxen aanschaffen (waarschijnlijk wharefedale evps15 of behringer 1520's) en dan zal ik mijn reactie posten hoe dit klinkt met mijn Phonic amp. Maar ik ben nu op vakantie dus ik heb iig niet veel tijd om te reageren op dit onderwerp. Maar iig ben ik tevreden met mijn amp, en ja dat michael wel s een probleempje heeft gehad met zn eerste mixer (van phonic) laugh :D....
Waar zit de cut op dit apparaat?
VinçonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2003
Laatste: 6-3-2004
Berichten: 40
11-7-2003 20:48

Victor Junior schreef:

Over enkele maanden ga ik nieuwe boxen aanschaffen (waarschijnlijk wharefedale evps15 of behringer 1520's) en dan zal ik mijn reactie posten hoe dit klinkt met mijn Phonic amp. Maar ik ben nu op vakantie dus ik heb iig niet veel tijd om te reageren op dit onderwerp. Maar iig ben ik tevreden met mijn amp, en ja dat michael wel s een probleempje heeft gehad met zn eerste mixer (van phonic) laugh :D....
Ik heb ook gekeken naar de Wharfdale EVPS15, maar de verkoper gaf mij aan, dat dit meer zang speakers zijn, erg mooi midden, goed hoog, goede bas. Voor DJ spul met wat meer egale muziek, heavy bas, waar mensen minder luisteren maar meer dansen, vond hij maar zonde van de speakers, hij raad mij dan andere aan. shocked 8O Waarom jij dan wel de Wharfdale? wellicht kan ik jouw tip gebruiken. Ik was zelfs erg enthousiast, box ziet er naast het geluid, sterk en mooi uit. happy :)
DJ Vinçon
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
11-7-2003 21:26
Evps 15 goeie box voor zang? Goed mid uit een 15 inch speaker? Goeie bas uit een fullrange kast? Knap...

Vast weer zo'n verkoper die niet weet waar hij het over heeft....
Door internet beperkt
DzjarrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 21-8-2016
Berichten: 49
23-9-2003 23:07
Hmm, ik lees op zich niet de beste reacties op phonic, maar ik vraag me af of er veel mensen zijn die het ook echt gebruikt hebben. Ik heb zelf vandaag een Equalizer, crossover en een effectprocessortje. Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft?
Ik zeg maar zo: Ik zeg niks...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)