Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuwe top 12" / dubbel wave guide.

(43 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-7-2007 00:48
Deze die je dan met een harpje ertussen aan je vliegoog vastmaakt kan ook. Verlengen kan nog met ketting of een steeltje.

Achterop de kast zou je misschien nog een klein vliegpunt kunnen maken, zoals bijvoorbeeld deze of een sjorring zoals deze. Deze is geveerd dus zal ook niet gaan rammelen (dit soort ringen al op meerdere professionele fabriekskasten tegengekomen).
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-7-2007 12:57

Webbie schreef:

Valt overigens niet mee om een bedrijf te vinden die ze ook daadwerkelijk kan leveren, iemand een idee waar ik ze kan bemachtigen?
Mocht je er niet uitkomen, dan kun je me mailen. Penn heeft redelijk wat (gekeurd) vliegmateriaal in het assortiment.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-7-2007 12:53
Webbie:

inmiddels de toppen klaar en je eerste klussen mee gedaan?

wat zijn je bevindingen?
waarmee stuur je ze aan? en wat heb je eronder staan als laagkast, (en)?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-7-2007 13:13
Hallo Watt-Xtra,

Klussen zullen er weinig mee gedaan worden, hoogstens een keer een musical uitversterken op school.
Kasten zullen de meeste tijd aan het plafond hangen bij ons in de woonkamer, ondersteund door 2 subs (w-bin gedeelte van een Peavey SP-1, waar ik de mid/high hoorn van af gesloopt heb).
De w-bins worden ook nog even onderhanden genomen, met name de bracing van de kast zelf. Overigens ben ik nu bezig een "Studiereis over Internet" aan het voorbereiden over "bracing", met name die van hoorn en bassreflex kasten.

De kasten met de SA componenten zijn bijna klaar, wil van de week de laatste hout-bewerkingen gaan doen.
Moet nog wat freeswerk doen voor de handvaten en nog een extra bracing plaatsen (waar ik rekening mee heb gehouden tijdens de volume berekening). Alléén over de plaats van die extra bracing zit ik nog even mee in mijn maag.
De verdere vorderingen kun je hier vinden.

Tijdens de voorbereidingen van het "Studiereis over Internet: Bracing" topic (wat ik vandaag ga posten), kwam ik nog al wat tegenstrijdige meningen tegen van mensen waaronder die van "onze" Rademakers.
Te veel om hier even neer te schrijven.

Wil overigens ook nog een topic maken "van hoe een box te bouwen", dus een topic wat wat dieper ingaat welke problemen je kan verwachten tijdens het daadwerkelijk bouwen van je ontwerp en natuurlijk handige tips.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)