Forum > Licht

hq power verticale rookmachines

(122 reacties. Pagina 5 van 13)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-5-2007 16:27

Maarten-square schreef:

Snel dalende en verdwijnende rook? Niet bepaald de bedoeling toch, als je een fogjet gebruikt. wink ;) Dan wil je toch juist dat je rook hoogt komt en daar blijft.
Maarten
Nee, vergelijk het maar met een CO2 jet. Spuit effect wil je, niet een zaal vol rook. Je wilt binnen 10 seconden toch een paar shots gedaan kunnen hebben zonder je tent gelijk vol rook te hebben.

Leuke chases programmeren met 4 van die dingen, helemaal leuk!
Light Image
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
1-6-2007 14:11
kreeg net volgend antwoord van Highlite ivm de output va de Fog-Jet:

"Tussen de 4-5 meter. Heb dit zelf getest.
Gr
xxxxxxxxxxx

Highlite International BV
Technical Department / Quality Check"

Dré, klopt dit met jou bevindingen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
1-6-2007 14:14
Ik weet niet hoe hoog de stand was (volgens mij minstens een meter of 4). Hij kwam in ieder geval boven die stand uit (niet tijdens de "gaap, waar gaan wij rookdeeltjes nu eens naartoe nu we eenmaal zoveel vrijheid hebben" fase maar tijdens de "zo zeg, die machine wil ons graag kwijt; wegwezen..." fase).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-6-2007 18:01
is het mogenlijk om de fogjets onder dansblokken te plaatsen (60cm hoog) of zijn ze daar te krachtig voor en word het dus vervelend als je erbovenop staat?

denk zelf dat het prima kan als ik zie dat er kids met hun hoofd voor een pro2000 kunnen hangen
martijn dacht van niet en ben voordat ik het wil toepassen wel benieuwd naar jullie mening
nog 10 berichten en ik word VIP!!
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
4-6-2007 00:01
Als je nagaat dat je er gewoon op danst dan zit er nog een meter of 2 tussen voor dat je in het gezicht van iemand zit. Maar een beetje dronken persoon zal hier en daar liggen, en dan lijkt mij 60cm erg dichtbij. Ik zou niet mijn gezicht voor de rookmachine houden met 60cm ertussen. Misschien kun je kijken of je er ergens een kan lenen (huren) en kan je zelf even proefpersoon spelen
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
4-6-2007 00:09
De hitte van de rook lijkt me het probleem niet zo. Ben ook wel eens voor mn eigen 1500Watter gaan zitten terwijl deze op volle kracht stond en dat gaf geen noemenswaardige hitteproblemen (wel warm, maar toch zeker niet heet). Wat me een groter probleem lijkt is van "Stel DAT" er iets fout gaat in die rookmachine, dan kan er wel eens kokendhete vloeistof richting die voeten spuiten. Bovendien wordt er op die dansblokken bier, sigarettenas gemorst e.d. en zal dat voor een deel ook in je rookmachine komen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
4-6-2007 12:08
Ik heb ze besteld, echter schiet de levering niet echt op sad :(
Als ik ze heb zal ik er wel wat foto's van maken.
Focus on the customer and the rest will follow.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
4-6-2007 13:31
Het is voor ons schoolfeest, en op school zijn zowel alcohol als sigaretten verboden... (jammer, maar helaas). Hitte lijkt me niet zo zeer het probleem, je kan je hand redelijk dicht op een rookmachine houden voordat het echt te warm wordt. (60cm is bij de wat stevigere machines geen probleem) Het probleem is inderdaad mocht er iets mis gaan, maar aan de andere kant, heb je dat niet altijd? Als hij op de rand van een podium staat heb je evenveel kans op een regenstraal... en al helemaal als hij direct het publiek in blaast. Dan lijkt het mij onder je voetzolen nog het meest veilig... Of denken jullie daar anders over?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
4-6-2007 14:19
Ik denk dat het risico dat er iets mis gaar een stuk groter is, doordat er een hoop troep in kan komen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
4-6-2007 15:13

DJ Delay schreef:

Het is voor ons schoolfeest, en op school zijn zowel alcohol als sigaretten verboden... (jammer, maar helaas). Hitte lijkt me niet zo zeer het probleem, je kan je hand redelijk dicht op een rookmachine houden voordat het echt te warm wordt. (60cm is bij de wat stevigere machines geen probleem) Het probleem is inderdaad mocht er iets mis gaan, maar aan de andere kant, heb je dat niet altijd? Als hij op de rand van een podium staat heb je evenveel kans op een regenstraal... en al helemaal als hij direct het publiek in blaast. Dan lijkt het mij onder je voetzolen nog het meest veilig... Of denken jullie daar anders over?
Ik zou me toch het meest zorgen maken over de problemen die je waarschijnlijk gaat krijgen met je machine. Allerlei viezigheid kan in de nozzle terecht komen en voor dat je het weet zit ie verstopt. En het probleem van drankjes is natuurlijk niet dat er alcohol inzit maar dat je vloeistoffen op je machine krijgt en dat is ook niet altijd even handig.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)