Forum > Off-Zone

Time-Out Gemert

(71 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
29-3-2007 13:45
Ik ben totaal niet bekend met dit systeem maar waarom is een dmx signaal dmv sleepcontacten dan niet ideaal?
En is een draadloos dmx signaal niet storinggevoelig (andere afstandbedieningen, mobieltjes, wisselende afstand, rook e.d.)
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
29-3-2007 15:15
Just a theory... Het DMX signaal zou ook via de sleepcontacten van de stroom kunnen lopen... Net zoals de babyfoons vroeger werkten en sommige huidige LAN "stekkers".
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
29-3-2007 15:54
Ik wist toevallig dat ik ongeveer een jaar geleden (18 mei om precies te zijn) hier al een keer een bericht gepost had met foto's. Zoekfunctie leverde het volgende op:

RobbieB schreef:

Laatst weer eens in de time out geweest. Die nieuwe zaal die ze daar hebben.. NONDEJU!.. echt absurd wat daar aan licht hangt. Ik zal straks eens kijken of ik wat foto's kan vinden op die site en ze hier ff posten.. (als er iemand een filmpje van heeft is het helemaal mooi), maar daar is echt vet veel geld in gestoken (helaas dat het er niet zo druk is..)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Die grote truss-constructies die eruit zien als Moving-Heads werken dus ook zo. Het mooiste ervan is dat de ronde truss waar die 8 'truss-mh's' aan bevestigd zijn ook nog eens rond kan draaien. :S. In het midden hangt nog een kleine ronde truss die op en neer kan. Hier zitten iets van 16 mh's aan bevestigd. Aan de achterzijde hangt een grote matrix met 108 scanners. Deze hangt op de meeste foto's verticaal, maar kan ook opgetild worden en dan horizontaal boven het podium hangen (op 1 foto hangt hij volgens mij schuin achter de dj booth). Er hangen ook nog 4 grote windmachines waaraan 8 confettiknallers zitten bevestigd. Het is gewoon absurd voor woorden. Je moet het eingelijk gewoon zien :)
Edit: kmerk net dat de foto's niet meer werken :P
En ik hoorde dat het goed klonk..
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
29-3-2007 16:10

sound-impulz schreef:

Er zijn geloof ik iets teveel mensen die zomaar wat roepen...
Als je er niet geweest bent kan je niet echt goed oordelen denk ik.
Er hangt een constructie gebouwd door Techno-Construct.
Het zijn 6 armen in ronde vorm. Een soort rad. dit rad kan 360 graden draaien en elke arm kan ook een stuk naar boven en naar beneden waardoor je hoogte verschillen kunt creëren. aan elke arm hangt een arm van truss (yoke) waarin een vierkant van truss inhangt. beide (yoke en vierkant) kunnen draaien en snel ! hierin hangen indd 4 mh’s in, 8 scans, 4 pin spot fourbarretje en 2 of 4 atomics. Hierdoor krijg je 8 grote ronddraaiende constructies met een hele berg licht laugh :D laugh :D Totaal zal indd wel rond 20 ton wegen indd wink ;)
Als het idd exact is zoals je hier beschrijft is er sinds 10 jaar (start van Zillion) qua inventiviteit niks verandert bij Techno-Construct, wat de LJ's van Time-Out ook mogen roepen...
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
29-3-2007 16:54

SebasVD schreef:

Toch benieuwd hoe dat gedaan wordt dan met de stroomtoevoer naar de fixtures in het draaiende grid. Neem aan dat het maar een bepaald aantal graden kan draaien dan, ivm kabels voor stroom? Of hebben jullie dit anders opgelost (sleepcontacten oid)?
Quote(uit een ander forum) van Nils Berens, GMA operator in Time out (al weet ik niet dat dit nu nog zo is)
Allles is hard bekabeld, vanaf de GMA lan naar nsp's, vanaf nsp's naar boosters, van boosters naar lampen in totaal 25 lijnen dmx
de spin draait een toer (lees: 1) alle bewegingen worden aangestuurd door servo motoren
dus geen sleepcontacten
geen WLAN
exit night into LIGHT
DjSjerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2006
Laatste: 6-4-2021
Berichten: 10
29-3-2007 21:37

luc2366 schreef:

sound-impulz schreef:

Er zijn geloof ik iets teveel mensen die zomaar wat roepen...
Als je er niet geweest bent kan je niet echt goed oordelen denk ik.
Er hangt een constructie gebouwd door Techno-Construct.
Het zijn 6 armen in ronde vorm. Een soort rad. dit rad kan 360 graden draaien en elke arm kan ook een stuk naar boven en naar beneden waardoor je hoogte verschillen kunt creëren. aan elke arm hangt een arm van truss (yoke) waarin een vierkant van truss inhangt. beide (yoke en vierkant) kunnen draaien en snel ! hierin hangen indd 4 mh’s in, 8 scans, 4 pin spot fourbarretje en 2 of 4 atomics. Hierdoor krijg je 8 grote ronddraaiende constructies met een hele berg licht laugh :D laugh :D Totaal zal indd wel rond 20 ton wegen indd wink ;)
Als het idd exact is zoals je hier beschrijft is er sinds 10 jaar (start van Zillion) qua inventiviteit niks verandert bij Techno-Construct, wat de LJ's van Time-Out ook mogen roepen...
Dat systeem in de Zillion was echt ongelofelijk mooi. Vooral icm die geheel bewegende dansvloer.
Na zoiets te hebben meegemaakt, vallen alle andere discotheken in het niet.

Kwa inventiviteit denk ik dat tc meer de ideeen van de opdrachtgever realiseerd. Kijk maar naar de Versuz, daar hangt weer een totaal ander systeem kwa ontwerp.
ZildjianStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2008
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 1
13-7-2008 16:51
Hey iedereen,

Via google kwam ik op dit oude topic. Ik ben een jaar lang lightjockey geweest in "The Sub" in de time-out. De zaal draait met 1 lightjockey. hieronder een samenvatting...

In “the sub” beschikken we over 2 trussconstructies. Op het podium hangt een rechthoek tegen de muur. Die dmv takels horizontaal tegen het plafond getakeld kan worden. In deze rechthoek zijn 108 scans geplaatst in een matrix van 6 hoog en 18 breed.
Boven het podium hangen 2 Fresnells van 2 kW en 2 profielen 1 kW voor het frontlicht op dj's en danseressen. 2 Hazers (en nog 1 boven dansvloer) zorgen voor de nevel tijdens de show.
Boven de dansvloer hangt de “spin”. Dit is een constructie met een buitencirkel, binnencirkel en 8 armen. De buitencirkel omringt de gehele constructie en reikt van balkon tot balkon. Hier zijn afwisselend scans, wash- en spot movingheads gehangen.
De binnencirkel hangt in het midden van de spin. Hierin hangen wash- en spot movingheads. De gehele binnencirkel kan zakken tot 2,5 meter boven de dansvloer.
De armen hangen tussen de cirkels in. Deze kunnen per 4 zakken en omhoog. Aan het eind van elke arm hangt een vierkante truss wat zowel een pan als tilt beweging kan maken (zelfde principe als een movinghead. De vierkante truss is aan beide kanten voorzien van licht. Er hangen scans, moving heads (spots), atlassen, astro's, color changers, stroboscopen en pinspots in. Tussen de armen hangen ook nog vier takels voor het laten vliegen van danseressen.
De gehele contructie met armen en cirkels is ook nog 540 graden roteerbaar. Dit is alles is HARD bekabeld!
Tussen de dansvloer en het podium hangen vier ventilatoren die kunnen zakken en stijgen. Voor deze ventilatoren zijn 16 confettishooters gemonteerd, deze kunnen in groepen van 4 afgeschoten worden, elke pot bevat 1 kilo snippertjes.
Het licht wordt aangestuurd met een grand-ma full size. Deze is met een ethernetwerk verbonden met 2 nsp’s (network signal processor). Deze sturen in totaal meer dan 4000 dmx kanalen uit. Ook wordt gebruik gemaakt van een midikeyboard om zo het aantal direct beschikbare excecutors uit te breiden. De takels en confetti worden met een apart paneel aangestuurd en de armen van de spin met een aparte computer. De gehele lichtshow is ook getekend in Grand Ma 3D, hierdoor kan de hele show geprogrammeerd en afgespeeld worden zonder dat er 1 lamp aan hoeft te staan. Daarnaast zijn er nog twee zwembakken aan het plafond voorzien van ledlights en bubbels (te besturen door de lj).

Kortom: 1 grandMA + 2 nsp's, meer dan 350 moving lights, veel specials (confetti, paaldans, zwembaden, vliegende danseressen). Gewoon gaan kijken dus!

Deze constructie is ontworpen door Techno-construct, deze heeft in Belgie en in Denemarken ook nog een exemplaar van deze "spin" hangen. De spin in time-out is echter de grootste en de snelste en bevat de meeste lampen.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
19-7-2008 23:30

zildjian schreef:

Deze constructie is ontworpen door Techno-construct, deze heeft in Belgie en in Denemarken ook nog een exemplaar van deze "spin" hangen. De spin in time-out is echter de grootste en de snelste en bevat de meeste lampen.
... en ook nog ergens in Wit-Rusland
LightingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2009
Laatste: 10-2-2010
Berichten: 5
17-1-2009 04:58
mocht het zijn dat iemand echt wil weten hoe het werkt in time out .......er staan nogal wat foutjes in dit topic.

Informatie is pas waardevol als je het uit de eerste hand hebt

Lighting
Let there be lights and a lot of them ..............VL's PLEASE!!!! this line is powered by GMA TOO
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
17-1-2009 10:40
Altijd leuk om te horen hoe het nou precies wel geregeld is. Als ik het goed heb ben jij dus de eerste hand waaruit we informatie kunnen krijgen? Misschien een update met correcte info mogelijk?
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)