Forum > Licht

Twijfels over laser output

(87 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
14-10-2008 04:33
Het verhaal is nog niet ten einde.
Om een of andere reden vindt meneer Laserworld dat zijn lasers toch echt de juiste output geven.

Er stond een typenummer op de diode in de 2000G. Eerste informatie levert op dat het een 500mW diode zou betreffen. Dat zou helemaal een mooie boel worden!
Of er moet 1500 bedoeld worden... fijn verlies dan van 900mW op de schone spiegels. Welke van de 2 zullen we kiezen? Lijkt me beiden niet hoopgevend.
Owja op de diode zat ook een sticker waar de output op was doorgestreept met een stift. Ik kan nog vaag dpss lezen en iets van 500mW. Ik had stille hoop dat er nog een '1' voor had gemoeten.

Nog een mooie reactie was dat ik wellicht beter bij de concurrent kon gaan kopen.
Zoiets idioots vraag ik toch ook weer niet? Ik confronteer ze alleen met onze metingen.
Heb ze gevraagd of ik langs kan komen en ze me ter plekke kunnen laten zien dat de diodes de juiste output geven.
Ik vrees echter het ergste, vooral gezien hun laatste reactie waarin ze allerlei compleet irrelevante zaken in de discussie te betrekken. Om eens iets te noemen: 'waarom koop je zoveel lasers?', 'andere zaken aan de units zijn wel goed'.

Dit kan nog vrij vervelend worden en ik vrees dat ik toch echt aan het kortste eind ga trekken, ook al zou ik gelijk hebben.
pom pom
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
14-10-2008 13:28
Op naar de consumentenbond!
I Love House Music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-10-2008 14:41

Mifex schreef:

Op naar de consumentenbond!
De consumentenbond is er (zoals de naam toch wel een beetje doet vermoeden...) voor consumenten. Als je zelf iets bestelt bij een groothandel in plaats van via reguliere kanalen dan ben je op dat moment geen consument meer (maar een afnemer).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
14-10-2008 19:14
Oh ik dacht dat laserworld gewoon een winkeltje was.
I Love House Music!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-10-2008 21:21
Is het ook. Maar zoals Dré zegt is de consumentenbond er voor consumenten. Niet voor ondernemers onderling. En lasers (behalve de dingen van 4 tientjes bij de elektroboer) zijn nu eenmaal niet echt dingen voor consumenten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
15-10-2008 07:08
Het betreft toch echt een consumentenkoop.
Het product op zich hoéft daar niets aan af te doen. Iedereen kan die apparaten eigenlijk aanschaffen.

Maar goed zie dit maar tot een goed einde te brengen.
Het juridisch loket zou ik ook eens kunnen bellen voor informatie.
Ik weet niet exact hoe Duits recht geregeld is, wel dat het veel lijkt op dat van NL, wat wil je met de EU regels.

Een ding is zeker, ik ben op dit moment best de lul.
De units zelf doen het niet naar behoren en de kans is vrij groot dat ik bepaalde klussen mis zal lopen als er niet snel een oplossing komt. En gezien de reactie van Laserworld vrees ik het ergste.
pom pom
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-10-2008 09:10

Paulus0013 schreef:

Het betreft toch echt een consumentenkoop.
Het product op zich hoéft daar niets aan af te doen. Iedereen kan die apparaten eigenlijk aanschaffen.
Ben jij een consument of een bedrijf dan?
Een ding is zeker, ik ben op dit moment best de lul.
De units zelf doen het niet naar behoren en de kans is vrij groot dat ik bepaalde klussen mis zal lopen als er niet snel een oplossing komt. En gezien de reactie van Laserworld vrees ik het ergste.
Klussen loop je als particulier niet mis, dat kan uiteraard alleen als ondernemer. Hoe je dan denkt te kunnen blijven volhouden dat het een consumenten-aanschaf was..

Alle waar voor je geld, en als je wat verder had gezocht op internet had je dit soort praktijken (stift-maskering van specificatie-stickers, vreemde antwoorden op vragen naar de ECHTE output en problemen) van Laserworld al vaker voorbij zien komen.

En wat betreft die klussen: Als ik een defect of planningsprobleem of wat dan ook met een van de lasers heb zal ik ook moeten inhuren. En da's geen enkel punt aangezien ik mijn klant zeer gemiddelde prijzen doorbereken. Klanten/klussen daadwerkelijk mislopen door een defect apparaat is vrees ik echt het resultaat van eigen prijsstunten (en of dat bij jou van toepassing is weet ik niet!).
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-10-2008 09:36

Paulus0013 schreef:

Het betreft toch echt een consumentenkoop.
Dus in de factuur wordt jouw bedrijfsnaam (indien van toepassing) niet genoemd? Al zal daar ook maar iets staan (zoals "pietje puks roadshow") dan gaat het al om een zakelijke aankoop. Niet voor niets wordt dat veld "company name" of "bedrijfsnaam" genoemd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
15-10-2008 17:54
Waarom hameren jullie zo op het punt consumentenkoop of niet?
pom pom
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-10-2008 17:56

Paulus0013 schreef:

Waarom hameren jullie zo op het punt consumentenkoop of niet?
Omdat daarvan afhangt wat voor garantie en rechten je hebt?
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)