Droogijs als lichteffect
(56 reacties. Pagina 5 van 6)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 8-10-2007 16:31 |
Bassie Rassie schreef: Rookmelders kan je mooi afplakken met een stukje plastic. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Bassie RassieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2006 Laatste: 21-3-2016 Berichten: 189 | 8-10-2007 16:32 |
Tom schreef: Bassie Rassie schreef: Rookmelders kan je mooi afplakken met een stukje plastic.Bij ons op school is het goedgekeurd door de brandweer. Aangezien dit de enige oplossing was om een rookmachine te gebruiken. | |
Freelancer in de noordelijke provincies | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 8-10-2007 16:51 |
Kans dat iemand het weer vergeet te verwijderen is vrij groot. Kans dat het gaas van de detector (afhankelijk van type) verstopt raakt door de lijmresten is vrij groot. Kans dat de brandweerman die de tip gaf een idioot is of gewoonweg niet bestaat is vrij groot. Niet doen dus! Daarnaast zal het de verzekering een worst zijn wat de brandweerman zei. Als ze er al wat mee zouden willen doen dan willen ze het op papier (maar kans is groot dat ze bij brand zullen zeggen "foute installatie, ga maar de boom in met je schadeclaim"). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 8-10-2007 16:58 |
Ik zou altijd door de brandweer in kwestie dan het systeem uit laten schakelen, ofwel: zelf brand ik er mijn handen niet aan . | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 8-10-2007 17:54 |
ik heb nog nooit problemen gehad met shoolfeesten en rook. Van te voren wordt dit overlegd. De brandweer is op de hoogte van het schoolfeest en de melders blijven gewoon aan! rare capriolen uithalen als melders afplakken, omzeilen of uitzetten slaat helemaal nergens op!! Watje. verder snap ik jouw beredenering van de thema's ook niet meer. A je wilt eerst een helloween sfeer creeren.. Door gebrek aan creatie en fantasie schuif je dit grotendeels van de baan en kiest voor iets anders. B je wilt wel weer een laaghangend rookeffect hebben! C je kiest voor 4 thema's waarbij elk thema een uurtje duurt.. Dit is naar mijn idee zeer omslachtig en ben dus erg benieuwd hoe je dit gaat oplossen en invullen kwa aankleding | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
DeWitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 15-10-2018 Berichten: 648 | 8-10-2007 18:41 |
Om op die brandmelders terug te komen... afhankelijk van het type melder en installatie laat ik de opdrachtgever de betreffende zones overbruggen, mits er een voor die ruimte aanvaardbaar aantal handmelders zijn... e.e.a. uiteraard in overleg met de (hoofd)bhv'er op locatie en met de lokale brandweer. Die laatste altijd even in (laten) seinen dat er een feest is, zodat ze bij een melding eerst telefonisch verifiëren en niet met de hele reutemeteut op de stoep staan | |
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 9-10-2007 10:16 |
deWit schreef: zodat ze bij een melding eerst telefonisch verifiëren en niet met de hele reutemeteut op de stoep staanVergeet het maar, er word altijd uitgerukt, die 4 minuten voor verificatie kan precies het verschil tussen leven en dood betekenen. Zeker in een volle feestzaal. Mijn ervaring is dat de brandweer (regels) alleen maar strenger worden, en dat ze steeds kiezen voor de zekerheid. Het komt de laatste tijd steeds meer voor dat er geen rook gerbruikt mag worden. Een valse melding met een uitruk kost tegenwoordig ook geld. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
RNAStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-9-2006 Laatste: 30-12-2008 Berichten: 49 | 9-10-2007 13:34 |
Tom schreef: deWit schreef: zodat ze bij een melding eerst telefonisch verifiëren en niet met de hele reutemeteut op de stoep staanVergeet het maar, er word altijd uitgerukt, die 4 minuten voor verificatie kan precies het verschil tussen leven en dood betekenen. Zeker in een volle feestzaal. Mijn ervaring is dat de brandweer (regels) alleen maar strenger worden, en dat ze steeds kiezen voor de zekerheid. Het komt de laatste tijd steeds meer voor dat er geen rook gerbruikt mag worden. Een valse melding met een uitruk kost tegenwoordig ook geld. | |
DeWitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 15-10-2018 Berichten: 648 | 9-10-2007 14:49 |
Ja dat doen ze, anders dan had ik het niet gepost Is overigens niet in alle zalen zo, alleen in zalen/bedrijfshallen waar een brandmelding direct opgevolgt wordt door de brandweer, en niet door een particuliere centrale/beveiliger | |
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 9-10-2007 15:46 |
Dat laatste is ook logisch (aangezien in het geval van een particuliere centrale de centralist daarvan het pand in kwestie belt alvorens alarm te slaan bij de brandweer). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |