Forum > Off-Zone

Centraal Examens 2006

(208 reacties. Pagina 5 van 21)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
12-5-2006 12:44
Succes allemaal, ik weet nog hoe ik "per ongeluk" slaagde.
Stond na mijn VWO tentamens 5x onvoldoende en twee keer een 6.
Leren deed ik al niet meer, had toch geen zin en orienteren op een vervolg opleiding al helemaal niet. Het stond voor mij allang vast dat ik 6VWO zou doubleren. Ik maakte me al op voor een lekker makkelijk jaar (een dubbel jaar lijkt mij erg makkelijk)

Examens 1996 waren misschien de makkelijkste ooit, want DannyK was dus toch geslaagd en niet alleen tot mijn eigen verbazing, ook ouders, leraren en rector snapten er niets van.

Tjee zeg, 10 jaar geleden alweer.
Ik zou het zo over doen allemaal!
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
12-5-2006 13:17
haha,

hier ook alweer paar uurtjes wakker, examen roes uitgeslapen :P Gisteravond examenfeest nummer 1 gehad, was wel geslaagde avond. Nu nog even een weekje goed leren/alles doornemen en 'ff' het papiertje ophalen..
alleen jammer dat ik allemaal 5,6jes en 5,8jes sta.. razz :p maar moet wel gaan lukken
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-5-2006 15:45

DannyK78 schreef:

Tjee zeg, 10 jaar geleden alweer.
Ik zou het zo over doen allemaal!
Inderdaad, pas als je echt een beetje gewerkt hebt weet je pas hoe fijn het was die schooltijd......

Overigens, als ik het over MOCHT doen zou ik wel wat beter mijn best doen, als ik dat toen ook had gedaan had ik nu niet meer in de schoolbanken hoeven zitten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
12-5-2006 19:47

Reind schreef:

René Eppink schreef:

Soms had ik gewild dat ik wat minder 'slim' was, zodat ik wel meteen vanaf het begin gewend was om ervoor te moeten werken... wink ;)
Snel iets op pikken heeft naar mijn mening niet heel veel met slim te maken, wat is tenslotte de definitie van slim? Iemand die een groot probleem oplossend vermogen heeft? Of iemand die dat probleem oplossend vermogen pas deels bereikt na er jaren voor gestudeerd te hebben?
Daarom had ik voor de gelegenheid ook even aanhalingstekens om de slim gezet, misschien had ik er beter neer kunnen zetten "het vermogen dingen snel op te nemen" ofzo maar...You got the point. wink ;)
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
12-5-2006 20:27
Ik heb vorig jaar CSE gedaan (Havo). Als ik nu zo eens terugkijk, dan zou ik o zo graag terug willen. Die goeie tijd dat je af en toe eens wat doet voor een toets, en dan een voldoende halen. Als je dan eenmaal op 't HBO zit, dan is ut allemaal niet zo makkelijk meer....

Het verhaal van Reind herken ik mijzelf ook wel in. Dingen met twee vingers in je neus doen, nooit iets aan school doen e.d. 't enige is dat ik gelukkig niet ben gaan werken, maar gewoon verders gaan leren ben. Maar ik herken het wel hoor, geen zin hebben om iets aan een opleiding te doen, als je weet dat je een tentamen toch wel gaat halen. En als je dat weet dan doe je er ook niets meer aan.

Mijn tip voor examenkanditaten, maak je niet te druk. Als het goed is heb je alles al een keer gehad en gehaald. Je krijgt er echt niets nieuws. Bereid je goed voor, doe het op je gemak, en laat je niet gek maken ;-)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
13-5-2006 17:51
Ben ik het helemaal met DeWit eens, die leraren maken jullie gek, zeggen dat het moeilijk is zeggen dat je veel moet leren en zeggen dat je superveel krijgt etc. Uiteindelijk is het examen makkelijker dan tussendoorse proefwerken of so's. Ik zeg niet dat je niet moet leren, uiteraard je best doen hoe beter je cijferlijst is hoe eerder je aangenomen word op de volgende school!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 1856
13-5-2006 18:48
Mijn ervaring omtrent school is gewoon, mits je er hard voor werkt het prima lukt. Ben afgelopen jaar Cum laude geslaagd voor het VMBO. En hierna toch maar besloten Havo erachteraan te plakken, zo gezegt zo gedaan. Over 4 weekjes zit het school jaar er weer op en dan hoop ik volgend jaar mijn Havo diploma ook op zak te hebben.

Blijft voor mij alleen nog 1 grote onbeantwoorde vraag over, en dat is dat ik ik nog steeds niet weet wat ik hierna moet gaan doen wink ;).
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
13-5-2006 18:54
Ik heb m'n diploma in 2x gehaald, mede door schuld van mijn school.

Ik heb in de 3e ongeveer een half jaar geen natuur/scheikunde gehad wegens ziekte lerares en daar was geen vervanger voor, maar dat was wel een verplicht vak voor mij en daar moest ik ook examen in doen.

Jaar erop dus, niks geen half jaar ingehaald, dus je mist gewoon een half jaar natuur/scheikunde. Toch examen erin gedaan en op 2/10e punt gezakt op u raad het al: natuur/scheikunde. Kon ik dus een compleet jaar overdoen dankzij die 2/10e punt.

Jaar erop dus wel geslaagd, schade grotendeels ingehaald. Daarna meteen aangemeld bij het uitzendbureau, dag later aan het werk, maand later een jaarcontract, ondertussen investeren in Melo-G, na dat jaar gekapt met het werk en een andere baan gevonden (alles binnen 3 dagen), en nu is Melo-G zover dat KvK toch wel aan de orde komt en ik nog maar even ga bekijken wat ik met mijn huidige werk ga doen.
Vergeet niet te lachen
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
13-5-2006 19:12
Vmbo Havo Mbo Hbo?

welk diploma?
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
13-5-2006 19:38
Ik moet/mag dit jaar ook examens gaan doen, maar moet geen probleem zijn denk ik zo. Ik sta overal een 6 voor (jah behalve voor letterkunde, daar sta ik een 5 voor en dat is geen examenvak (dit vak kent waarschijnlijk de helft van de forumleden niet eens)).

En het is idd wel druk met de feesten, maarja, na me examen lekker veel feesten is ook nie erg.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)