Forum > Geluid

dj gear samenstelling

(90 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
15-3-2006 11:08
Aha. Het is dus wel mogelijk alleen zal ik er dus iig een verloopje bij moeten kopen. En dat idee van de mixer op de pc aansluiten is natuurlijk top en dat ga ik ook vast een keer doen.

Nu ben ik alleen nog benieuwd naar advies voor een mixer die je als hardstyle dj 't best kan gebruiken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-3-2006 11:09
Hoe ga jij met de faders om?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
15-3-2006 11:13
Ik heb geen idee dre. Dit is de eerste gear die ik ga aanschaffen. Ik heb hiervoor op mijn pc gemixt met BPM studio en PCDJ, maar dat is natuurlijk een ander verhaal dan analoge. Wat ik wel weet is dat ik door het mixen op de pc al een bepaalde stijl ben gaan creeren en ik houd er van om niet alleen een degelijke overgang na bv 5 minuten te maken, maar ik vind het ook leuk om loops te maken (ik noem het dan 'een voorproeje geven'.
Ik denk niet dat ik met die faders ga raggen (al weet ik niet precies wat dit inhoud: snel mixen, veel mixen of ongecontroleerd en zonder beleid met je faders omgaan.

greetz
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-3-2006 11:30

ronald bus schreef:

Ik denk niet dat ik met die faders ga raggen (al weet ik niet precies wat dit inhoud: snel mixen, veel mixen of ongecontroleerd en zonder beleid met je faders omgaan.
Dat laatste.

In dat opzicht heeft je muziekstijl helemaal niks te maken met de mixer. Dat is hoogstens van toepassing als je serieus gaat scratchen e.d.
Verder zijn er dj's met voorkeur voor lange of korte faders, maar als je nog nooit met een mixer hebt gedraaid, kun je nog makkelijk aan allerlei lengtes wennen.
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
15-3-2006 11:41
Oke dus als ik het zo bekijk is de Vestax PCV 275 gewoon een perfecte mixer in zijn prijsklasse en zeker goed bruikbaar voor mijn muziekstijl.
Samen met de 2 Acura's leveren ze goede prestaties...?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-3-2006 11:45
Als je geen faderragger bent dan heb je aan de PCV-275 een erg mooie mixer. Ben je wel een faderragger (het type waarbij de mixer van plaats verschuift als het "talent" in kwestie z'n kunstjes uithaalt) dan kun je beter een mixer nemen met stevigere faders. Alleen heb je dan wel, in vergelijkbare prijsklasse, te maken met een mixer die verder van mindere kwaliteit zal zijn dan de PCV-275.

Laat ik het concept nog maar eens aanhalen. Als je 100 centjes hebt die je kunt stoppen in de onderdelen van de mixer en je stopt daarvan 80 centjes in de faders, dan hou je dus 20 centjes over voor de overige onderdelen. Stop je 50 centjes in de faders dan heb je véél meer centjes over voor de overige componenten (en goede componenten zijn nu eenmaal duurder dan minder goede componenten)).

Vandaar ook dat ik dit topic met enige verbazig volg. De ene keer wordt er gesproken over een mixer van 139 euro (de Q-D6), de andere keer over een mixer die fiks duurder is (de PCV-275). De gedachte dat er in de mixer van 139 euro betere faders zouden zitten dan in de PCV-275 is een voor mij nogal vreemde gedachte (maar wellicht is dat mijn tekortkoming).

Simpel gezegd: Bij een mixer zoals de Q-D6 (in een super budget prijsklasse) zijn we gewoon HEEL blij als hij niet in ons gezicht ontploft bij het aansluiten. Alles extra is mooi mee genomen. Bij een mixer in de prijsklasse van de PCV-275 leggen we de lat uiteraard hoger en zullen we dus ook genuanceerdere uitspraken doen. En ik denk dat dit laatste niet bij iedereen even goed aankomt.

Ter verduidelijking: De faders van de PCV-275 zijn verschrikkelijk vergelijkbaar met de faders van de DJM-600 en de Denon DN-X1500. Wat de PCV-275 zo'n mooie mixer maakt is het feit dat hij HEEL goed klinkt, een goede toonregeling heeft, betrouwbaar is EN waardevast is.

Oftewel: Geen faderragger: PCV-275. Wel een faderragger: De SMX-501 (om maar eens een voorbeeld te noemen). De toonregeling van de SMX-501 is bagger, rest van de mixer is vergelijkbaar met een 200 euro mixer (centjes waren op!!!) maar de faders van de SMX-501 zijn super. Overigens is de SMX-501 totaal uit de gratie gevallen sinds de komst van de Nuo 3 (want die heeft EN goede faders EN een goede toonregeling).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Stiems4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 16-6-2010
Berichten: 16
15-3-2006 11:54
Waar zouden we zijn zonder Dré... wink ;)
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
15-3-2006 12:14
Oke Dré,
na het lezen van je zeer informatieve berichtje heb ik besloten (omdat ik mijzelf in de 'niet-faderragger-catogarie' plaats) om voor de Verstax PCV-275 te gaan samen met de 2 Akiyama DJ-4000 Acura's.
Voor de eerste aanschaf door een beginnende dj met alleen digitale ervaringen vind ik dat ik mijzelf hiermee zeer verwen :)

Ik vind het ook belangrijk om een zeer degelijke koptelefoon te kopen, omdat (zoals het mooi op de site staat) je oren zo'n beetje het belangrijkste zijn dat je hebt. Ik wil hier niet in besparen.

Daarnaast heb ik nog dingen gehoord over speling verwijderen en elementen. Hiervan heb ik weinig verstand, behalve dan dat ik wat dingen gelezen heb op dit forum.

Is de Stanton DJ PRO 2000 als HP aan te raden?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-3-2006 12:40
Ik zou zeggen gebruik, de zoekmachine, het halve forum is al over deze koptelefoon volgeschreven.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
15-3-2006 12:47

ronald bus schreef:



Is de Stanton DJ PRO 2000 als HP aan te raden?
Nee dat apparaat heeft puur Dré's Choiche omdat die gele letters mooi bij de foto passen.

En de lovende reviews in de webshop( handige functie ), zijn er puur omdat wij daar geld voor krijgen van Stanton. En de tientallen topic's op dit forum zijn slechts om het geheel wat vullender te maken.

shocked 8O

Terug naar forum Reageer (zonder quote)