Forum > Geluid

geluidsetje keuren

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-2-2006 13:15

Frank76 schreef:

Mijn PA subs klinken thuis ook niet lekker, zet ze in een grotere ruimte of buiten en het klinkt prima. Ook BR kasten.
Bij mij ook niet, maar die subs (BR) zijn ook 1000watt per stuk, die werken pas lekker bij een bepaald volume.

Thuis draaien ermee is wel mogelijk, maar dan moet je het volume en de EQ aanpassen op de ruimte. (en dan blijft er weinig meer over)
Echte "druk" opbouwen is niet mogelijk, vandaar ook dat ik melde dat mijn 2x 6" in een fatsoenlijke kast meer en betere bas levert. (en die is buiten ook ruimschoots aanwezig)

Dit is eigenlijk ook de reden dat sommige bandjes/disco kiezen voor het bijplaatsen van slechts 1 sub.

Martin.
kvm entertainment
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
7-2-2006 17:25
Bij kleine ruimtes zit je natuurlijk wel veel meer met de plaatsing van het geheel, reflecties met bijbehorende versterking en demping op bepaalde plaatsen in de ruimte hebben bij een kleine ruimte veel meer invloed. In mijn eigen kamer (6x3m) staan de 2 subs aan de linkermuur op 1/4 van de lengte en aan de rechtermuur op 1/3 van de lengte, hierbij worden knopen en buiken zoveel mogelijk over elkaar geschoeven (in mijn geval). Staan ze opgestapeld in een hoek dan haal ik op bepaalde plekken veel meer spl maar er is ook een plek (waar mijn bureaustoel staat) waar de basweergave toen nauwelijks aanwezig was. Is op zich niet zo erg aangezien ik genoeg headroom heb maar voor de rest van het huis is het niet fijn. Als ik nu voor mijn deur sta hoor ik bijna geen sublaag en 2 stappen verder in mijn kamer is alles wel goed voelbaar :)
Jeroen87Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 13-4-2007
Berichten: 40
7-2-2006 18:40
hoe zou het setje:
2x k 112
2x ax 15b

zich trouwens gedragen in een ruimte van
35 m2
70 kuub,
of kan ik beter voor zo'n ruimte een monitorsetje pakken om in een grote ruimte te zetten?
syrincs m3-220 DT
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
7-2-2006 20:21
Ik weet niet hoe een Syrincs M3-220 in een ruimte van 35 m2 presteerd, maar bij mij thuis (5 bij 5 ofzo) kan hij zo hard dat je elkaar onmogelijk verstaat. Dus ik denk niet dat een Syrincs het zwaar zal hebben in jouw 'ruimte'.

(had ik al gezegd dat de Syrincs lekker klinkt?)
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
Jeroen87Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 13-4-2007
Berichten: 40
8-2-2006 11:40
5x5 is toch ook 25 m2 :P
scheelt maar 10 m2 dus zal wel meevallen.
ik kan m bijna even proefluisteren net als de combi

k112 + ax15b en ax12 + ax15b (ax18b)
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
10-2-2006 08:55
Mocht je in de buurt van Nederweert wonen dan zou ik misschien eens met mijn setje jouw kant op kunnen komen om het te testen.

Als je intresse hebt, mail me maar.

Groetjes,
Peter
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2006 23:04

petertyuh schreef:

Ik weet niet hoe een Syrincs M3-220 in een ruimte van 35 m2 presteerd, maar bij mij thuis (5 bij 5 ofzo) kan hij zo hard dat je elkaar onmogelijk verstaat. Dus ik denk niet dat een Syrincs het zwaar zal hebben in jouw 'ruimte'.
Ik woon op 35m2 (weliswaar met schuin plafond vanan 1,30m) en kan mijn Syrincs set hier bij lange na NIET vol open gooien zonder dat er stukjes plafond naar beneden komen.
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
12-2-2006 22:06
Hey Syl,

Jij had toch de 'oude' versie? Ik heb namelijk de DT versie.

Ik meen dat ik hier heb gelezen dat de DT niet zo hard kan als de oude, maar zou het dan zo veel vermogen zijn wat ingeleverd is? Ik heb mijn bas instelling gewoon op 'Line' staan, ik neem aan dat jij dat ook hebt. (en de mixer op 0 dB uitsturen natuurlijk)

Aangezien ik er niet vanuit ga dat jouw plafond helemaal bagger is, dat met een beetje geluid de stukken er al uit vliegen, ben ik toch benieuwd waar dat verschil vanaf komt.
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-2-2006 22:31
Ik heb inderdaad de oude versie. Bas staat precies op "lin". Mijn NUO 5 kan wel wat meer hebben dan 0dB, maar ik kom daar eigenlijk bijna nooit boven en thuis al helemaal niet.

Toen ik eens midden in de nacht naaiend pissed was op mijn aso-onderbuurmeisje die meestal doorfeest totdat ik naar mijn werk ga, heb ik de set een peut gas gegeven die zo ernstig was dat de overburen de politie belden. En dat was niet vanwege de herrie van mijn teerbeminde huisgenote.

Mijn plafond is trouwens wel bagger, lek enzo. Er is niet echt wat naar beneden gekomen hoor, behalve wat kluiten stof, maar alles wat in mijn kamer los zit en mee kon trillen (ramen, deuren, keukenkastjes) deed dat ook.

Ik heb ook wel eens gelezen dat de nieuwe versie minder hard kan, maar heb geen idee hoeveel minder en weet ook niet of iemand dit heeft gemeten. Dré zou het kunnen meten, want die heeft thuis de oude versie staan (en volgens mij ook in de loods), en verkoopt natuurlijk de DT versie. Maar ik denk niet dat dit zo interessant is. Ik heb namelijk begrepen dat ook de DT versie hard zat kan voor normaal monitor of ander thuisgebruik, het setje is nou eenmaal niet bedoeld voor disco-feestjes of pesterijen tussen buren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
13-2-2006 10:27

petertyuh schreef:

Hey Syl,

Jij had toch de 'oude' versie? Ik heb namelijk de DT versie.

Ik meen dat ik hier heb gelezen dat de DT niet zo hard kan als de oude, maar zou het dan zo veel vermogen zijn wat ingeleverd is?
De afstemming is zo gewijzigd dat je een beetje laagste laag hebt in geleverd waardoor de onvervormde maximale output hoger werd. Hoe iemand dat kan vertalen in "de DT kan minder hard" is mij volledig onduidelijk...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)