Forum > Geluid

Final scratch?

(100 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-7-2004 15:54
1 x bewerkt. Laatst door DJ Tim op 4-7-2004 15:56

QuincMan schreef:

Vraag me af of je in clubs makkelijk terecht kunt met FS, want niet iedereen stelt het op prijs dat je die amp enzo aangaat sluiten tussen TT en mixer. Vaak zit de boel dan ook ingebouwd, en dan zal je toch een beetje moeten kl*ten om de hap aan te sluiten.
Dat probeer ik dus al die tijd al te vertellen wink ;) Het is wat anders als idd een club fs ondersteund, en ze zullen er wel zijn, maar ik zou niet weten welke, die amp is niet zo'n probleem om weg te stoppen, maar waar zet je je laptop neer? En dan wel te verstaan op een fatsoenlijke plek waar die niet kan kukelen en waar je netjes op je scherm je mp3's kan aanklikken, dus iets hoger danwaar je tt's zich bevinden?

Het klinkt lullig, maar ik denk dat het nog steeds het beste is om als club dj (mits je heel bekend bent) het op cd's of vinyl te houden. En cd's is dan al een hele stap in de vooruitgang + dat je (wat ik nu al heel vaak heb gezegd volgens mij) meer functies hebt en het lekkerder werkt, want nog steeds lijkt het me een probleem als je een stofje onder je naald hebt oid.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
4-7-2004 15:55
Mja probleem wat ik bedoel: alles zit vaak ingebouwd en clubeigenaren gaan niet graag de helft er uitsnokken om dat jij met FS aankomt zetten. Ok ben je bekende dj, dan kan ik t begrijpen dat eigenaren t wel doen maar toch... Als beginner? Nah.. Dan is het op evenementen als sensation veel makkelijker niks zit ingebouwd... Maar staat los op een podiumdeel of ander bouwsel.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-7-2004 15:59
Precies, dan kunnen ze vantevoren al rekening houden met je wensen, zelfs bekendere dj's draaien maar af- en toe met fs, het is niet zo dat ze dit standaard doen, Michel de Hey draait bijv. ook daarnaast nog met platen en cd's. Als je op grote schaal naar bekendere dj's kijkt wordt het denk ik niet heel vaak gebruikt.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
4-7-2004 20:48

DJ Tim schreef:

Precies, dan kunnen ze vantevoren al rekening houden met je wensen, zelfs bekendere dj's draaien maar af- en toe met fs, het is niet zo dat ze dit standaard doen, Michel de Hey draait bijv. ook daarnaast nog met platen en cd's. Als je op grote schaal naar bekendere dj's kijkt wordt het denk ik niet heel vaak gebruikt.
Uiteraard, mocht ik dit aanschaffen, zou ik daarnaast gewoon met platen/cd's doorgaan. Vind het alleen een ontzettend leuk speeltje. Zit ontzettend goed in elkaar, en voor thuis en feestjes bij vrienden vind ik het al met al een leuke gadget!

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-7-2004 00:24
Mwah, ik ga niet voor gadgets, mits ik de geldpest heb (en dan moet ik eerst een heel rijke vriendin vinden, een bank beroven of de loterij winnen waar ik niet aan mee doe) dus ik denk dat het een beetje zonde geld is, met cd's kun je toch ook alle muziek draaien? Het enige voordeel wat ik in fs zie is dat je een heleboel muziek op je laptop kan meenemen en dat je niet meer hoeft te branden en archiveren, maar daar is ook echt alles mee gezegd.. Als je dan toch nog cd's en platen erbij wil doen zie ik er al helemaal het nut niet van in, zeker omdat platen en cd's nog altijd betrouwbaarder zijn en lekkerder werken en ik denk dat het laatste tevens het belangrijkste is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-7-2004 15:39
Hoe zit het eigenlijk met wanneer je analoge vinyl platen gebruikt en mp3's tegelijk. Kan dat met dit systeem wel, dat je op 1 of andere manier switched tussen de signalen, want die kabels die uit de adapter komen gaan neem ik aan in de 'line' ingang van je mixer.

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
7-7-2004 17:40
Draaitafel kunnen naar de FS box EN daarna door naar de mixer. Andere uitgangen van FS gaan naar de line-in. Zet je de ingang van het kanaal in kwestie op line dan wordt de draaitafel een mp3 speler. Zet je hem op phono dan is het gewoon een draaitafel.

(Zie ook handleiding e.d.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-7-2004 18:18

Dré schreef:

Draaitafel kunnen naar de FS box EN daarna door naar de mixer. Andere uitgangen van FS gaan naar de line-in. Zet je de ingang van het kanaal in kwestie op line dan wordt de draaitafel een mp3 speler. Zet je hem op phono dan is het gewoon een draaitafel.

(Zie ook handleiding e.d.).
ok top! dat maakt t allemaal wat helderder, na lang zoeken de manual gevonden.

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
7-7-2004 19:37
Waar? Dan zet ik hem er even bij in de shop namelijk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
7-7-2004 19:41
Van de 1.0 versie:
Installation manual: www.finalscratch.com/manuals/installmanual.pdf
User manual: www.finalscratch.com/manuals/usermanual.pdf
Quick start: www.finalscratch.com/manuals/FSQuickStartV2.pdf

Was niet zo moeilijk te vinden hoor.
-- Let's do it my way and get it right the first time --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)