Forum > Newbie Forum

Koptelefoon goed hoorbaar?

(60 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-9-2005 22:37
In kleinschalige jeugdhonk-jongeren-subsidie-achtige-circuits kan ik me toch voorstellen dat 70 euro net wat te veel kan zijn. Dan zal sneller gekozen worden voor een goedkopere twin. Bij commerciëlere evenementen mag je er inderdaad vanuit gaan dat er iets fatsoenlijks wordt neergezet.

Goedkopere draaitafels dan de SL vind je volgens mij niet eens in de verhuur, dus dat is al wat makkelijker.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
6-9-2005 23:36
Je begreep me even verkeerd denk ik. Ik bedoel dat het soms mogelijk kan zijn om als deejay te beslissen welk materiaal je echt wil (als je de enige dj bent die dat echt eist) Ik heb bijvoorbeeld al vaak gehad dat drie dj's de hele avond allround draaiden op twee cdj100's en een rodec maar dat er dan wel voor mij twee technics sl's stonden, een monitor (die ik ook gevraagd had) en een djm600. Op evenementen waar namen draaien die veel bekender zijn als ikzelf heb ik juist niks in de pap te brokken. Snap je? Ik wil zeker niet beweren dat een specifieke stijl deejay meer mag eisen dan een allround deejay. Maar ik ken hier verschillende keten waar ze met een oude dubbele cd speler van jb systems even goed hun ding kunnen doen als met een cdj1000 van pioneer. De pitch wordt simpelweg toch niet gebruikt en Marco Borsato mixen met een nieuw marginaal hollands hardcore nummer wordt ook al helemaal niet gedaan. Het gaat er gewoon om dat allerlei muziek aan bod komt. Een dj die echt een specifieke stijl draait laat immers geen nummer gewoon draaien maar is constant bezig met het pitchen van nieuwe platen, samplen, effectengebruik, equalizer gebruik, fadertrucjes, ... En dan mag je het wel helemaal vergeten als er kutmateriaal staat.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-9-2005 00:05
Ik begreep je wel, maar wilde gewoon wat nuance aanbrengen wink ;) .
Hardstyle dudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2005
Laatste: 3-1-2007
Berichten: 5
9-9-2005 07:57
om nog even terug te komen op het mixen in discotheek. met 2 cups werkt niet echt als je de Sehnnheiser HD25 hebt want die sluit bijna volledig het omgevingsgeluid af.

ik heb ook meegedaan met dj contest en het is zeker wennen aan de apparatuur als je zelf thuis goedkoper spul hebt staan. Voeld anders aan.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-9-2005 09:03

Hardstyle dude schreef:

om nog even terug te komen op het mixen in discotheek. met 2 cups werkt niet echt als je de Sehnnheiser HD25 hebt want die sluit bijna volledig het omgevingsgeluid af.
Klopt, en juist daarom is de hd25 zo geschikt voor 2 cup... ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-9-2005 09:25

Hardstyle dude schreef:

met 2 cups werkt niet echt als je de Sehnnheiser HD25 hebt want die sluit bijna volledig het omgevingsgeluid af.
Huh? Wat?

Dus jij mixt graag met 2 cups met een koptelfoon waar al het omgevingsgeluid doorheen lekt? Weet je zeker dat je wel eens in een live-omgeving hebt gedraaid?
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-9-2005 12:11
Uhm kan ook zijn dat hij Dré's 2 cup methode bedoeld. (dus de nieuwe plaat door koptelefoon. En dan het omgevingsgeluid erdoor heen laten lekken.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
9-9-2005 12:54
Nou... Da's niet echt mijn 2-cup methode. Ik heb al sinds jaar en dag de oude en de nieuwe op de PFL, beide schelpen op m'n kop en, indien nodig, mid van nieuwe aangedikt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-9-2005 15:07

Dré schreef:

Nou... Da's niet echt mijn 2-cup methode. Ik heb al sinds jaar en dag de oude en de nieuwe op de PFL, beide schelpen op m'n kop en, indien nodig, mid van nieuwe aangedikt.
Ow toch... dacht dat jij het altijd anders deed.

Zoals jij het deed heb ik ook lang gedaan. MAar ik merkte dat ik met deze manier niet uit de voeten kwam op locaties/feesten waar het volume in de booth té hard stond. Maar ik kan me ook wel indenken dat die 2cup mixing beter gaat met een goed dempende hd25 ipv een niet dempende dj2000.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
BombermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 26-8-2006
Berichten: 18
9-9-2005 21:16

Dacide schreef:

Dré schreef:

Nou... Da's niet echt mijn 2-cup methode. Ik heb al sinds jaar en dag de oude en de nieuwe op de PFL, beide schelpen op m'n kop en, indien nodig, mid van nieuwe aangedikt.
Ow toch... dacht dat jij het altijd anders deed.

Zoals jij het deed heb ik ook lang gedaan. MAar ik merkte dat ik met deze manier niet uit de voeten kwam op locaties/feesten waar het volume in de booth té hard stond. Maar ik kan me ook wel indenken dat die 2cup mixing beter gaat met een goed dempende hd25 ipv een niet dempende dj2000.
En hoe doe je het nu dan? happy :)
cdj800-powerrr

Terug naar forum Reageer (zonder quote)