Forum > Geluid

Ontploffende cd's

(62 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
17-5-2005 17:29
hier een stukje (inc. filmpje) over ontploffende cd's
De laatste doet het licht uit
TrancemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 41
17-5-2005 18:22

GoTMoRe schreef:

Kan me eerste brandertje nog goed herinneren met pakje Maxel cd's. Kon ik ook zo mooi doorheen kijkenlaugh :D

Dit zegt dus helemaal NIKS over kwaliteit van cd's.
En kun je ze nog wel afdraaien??

Ik heb hier cd's liggen uit mijn eerste brandertje, allemaal cdrot niet meer te lezen.
begint altijd aan de buitenkant te verkleuren.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-5-2005 18:31

trancemaster schreef:

Ik heb hier cd's liggen uit mijn eerste brandertje, allemaal cdrot niet meer te lezen..
Is dat een ziekte ofso voor cd-roms? shocked 8O laugh :D CD-rot. Goeie cd-s verkleuren niet zo snel lijkt me...(tenzij je ze op het fornuis legt ofso)
I'll take you to the KoffieShop...
TrancemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 41
17-5-2005 18:34

Powerbeat schreef:

trancemaster schreef:

Ik heb hier cd's liggen uit mijn eerste brandertje, allemaal cdrot niet meer te lezen..
Is dat een ziekte ofso voor cd-roms? shocked 8O laugh :D CD-rot. Goeie cd-s verkleuren niet zo snel lijkt me...(tenzij je ze op het fornuis legt ofso)
Als je ze gebrand hebt met een 1 speed brandertje, dan liggen ze der ook al een paar jaar wink ;)
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
17-5-2005 18:55

trancemaster schreef:

GoTMoRe schreef:

Kan me eerste brandertje nog goed herinneren met pakje Maxel cd's. Kon ik ook zo mooi doorheen kijkenlaugh :D

Dit zegt dus helemaal NIKS over kwaliteit van cd's.
En kun je ze nog wel afdraaien??

Ik heb hier cd's liggen uit mijn eerste brandertje, allemaal cdrot niet meer te lezen.
begint altijd aan de buitenkant te verkleuren.
Me eerste brandertje is van eind 03 razz :p

Asus 52x. Prima ding fik dr nu nog mee.

En jij moet je cd's s proberen niet in de zon te leggen ( slecht voor cd's wink ;) *hint )
Soms..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-5-2005 20:11

trancemaster schreef:

Als je ze gebrand hebt met een 1 speed brandertje, dan liggen ze der ook al een paar jaar wink ;)
Mijn cheap ass No Name 2-speed CDR's van ikweetniethoeveel jaar geleden (maar toen de 2-speed branders nét uit waren) doen het nog steeds prima.
TrancemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 41
17-5-2005 20:12

GoTMoRe schreef:

trancemaster schreef:

GoTMoRe schreef:

Kan me eerste brandertje nog goed herinneren met pakje Maxel cd's. Kon ik ook zo mooi doorheen kijkenlaugh :D

Dit zegt dus helemaal NIKS over kwaliteit van cd's.
En kun je ze nog wel afdraaien??

Ik heb hier cd's liggen uit mijn eerste brandertje, allemaal cdrot niet meer te lezen.
begint altijd aan de buitenkant te verkleuren.
Me eerste brandertje is van eind 03 razz :p

Asus 52x. Prima ding fik dr nu nog mee.

En jij moet je cd's s proberen niet in de zon te leggen ( slecht voor cd's wink ;) *hint )
Die cd's zitten toch allemaal in een koffer hoor. Na verloop van tijd krijg je daar toch last van wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
18-5-2005 23:26

PimW schreef:

bron??? ben ik toch wel erg benieuwd naar, aangezien ik een keer een test heb gelezen waarin de life-tech cd's van de Aldi erg goed naar voren kwamen!
Aaah... Testen... Zo heeft er in de PCM ooit een keer een lovend stuk gestaan over de A-Open 40 speed CD-Rom speler (toen hij net op de markt kwam). De schrijver van het stukje schreef dat hij een kwartje op de rand had geplakt en nog steeds stabiliseerde de CD prima in de speler (volgens de schrijver). Vreemd genoeg was het resultaat bij 2 A-Open eigenaren die deze test herhaalden (de gekken) totaal anders. CD-Rom drive ging stuk, spindle motor sloeg krom. Bron: Zoek nl.comp.hardware nieuwsgroep.

In het blad van de consumentenbond stond een keer een test over de verschillen tussen 50Hz tv's en 100Hz tv's. De uitkomst was dat er geen verschil was...

Testen... Groot manco is dat het resultaat vaak afhangt van wat de onderzoekers willen dat het resultaat zal zijn...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
18-5-2005 23:33

OmErta schreef:

Klinkt natuurlijk mooi hé als je kan uitpakken met "leuke" informatie die nog niemand weet. Maar het zou nog leuker zijn mocht die informatie correct zijn. Hoeveel foute persingen moeten er dan wel niet zijn bij die 'andere merken' denk je dan dat ze niet eens naar hun techniek zouden kijken mochten ze zoveel foute persingen hebben?
Jammer maar helaas... Het is wel de praktijk. Bekend voorbeeld hiervan is Philips. CD-R dics die niet voldeden aan de Philips "kwaliteit" werden in het verre oosten verkocht (ook onder de naam Philips alleen was er bespaard op de drukmachine zodat ze herkenbaar waren aan de slechte bedrukking). Slimme dozenschuivers kochten deze rotzooi weer op en dumpten ze "sans scrupules" op de Nederlandse markt. Heeft de naam Philips toentertijd (is wel wat jaartjes geleden namelijk) niet echt goed gedaan.

De grote fabrikanten (Mitsui, Tayo Yuden, Kodak e.d.) kunnen wel degelijk verschillende kwaliteitsgradaties hebben. Zo vreemd is het verhaal dus niet.

Sommige dozenschuifmerken staan er inderdaad om bekend dat ze (bijvoorbeeld) restpartijen opkopen en die voorzien van hun eigen bedrukking. Je kunt dan de ene keer toevallig een goede spindle hebben MAAR net zo goed een stapel zeer nutteloze onderzettertjes (ze absorberen namelijk voor geen meter en er zit ook nog eens een gat in het midden).

Daarom: Gewoon een goed merk nemen (zijn amper duurder). Ik vind het persoonlijk ook zo onlogisch om hiervoor van die goedkope rotzooi te gebruiken. Denk je eens in hoe de tranen je over de wangen zouden rollen als je toevallig die ENE UNIEKE kans kreeg in een club te draaien en er daar achter kwam dat je discjes voor geen meter werken in die Pionon speler (de tekst "maar ze doen het prima in mijn taaikossie walkman" zal dan namelijk geen enkel resultaat hebben).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
18-5-2005 23:36

GoTMoRe schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Nog even iets, pak een livetec cd en hou die recht voor je ogen. Daar kun je doorheen kijken, pak nu een verbatim o.d. cd en probeer daar maar eens door te kijken.

Bron vermelding heb ik niet, omdat dit al een best oud art. is en dus niet meer op i net staat...
Kan me eerste brandertje nog goed herinneren met pakje Maxel cd's. Kon ik ook zo mooi doorheen kijkenlaugh :D
Same here. Mooie goudkleurige CD's. Van de 100 werden er 20 direct ornamenten. De andere 80 van de 100 namen die status gaandeweg over een periode van 2 jaar aan. Heb menig keer m'n haren uit het hoofd getrokken omdat een bepaalde Denon speler geen zin meer had in die discjes...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)