Forum > Algemeen Forum

Ontwikkeling platendatabase. Welke features??

(174 reacties. Pagina 5 van 18)
Moderator(s): Dré
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
19-4-2005 10:34
wat dacht je van links tussen artiesten. Zoals nummer die door bij voorbeeld armin en tiesto gemaakt zijn. klik op de naam en je ziet de nummers die de personen afzonderlijk gemaakt hebben. Dit zit ook in discogs en werkt echt ideaal.

Hoe link je labels naar sub labels? Blackhole als hoofdlabel en blackhole avanti, blackhole wildlife als sub labels? (hoe los je dit datatechnisch op?)

heb je de discogs import functie al aan de praat? en een exportfunctie?

groet

MutZ
niet nodig
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-4-2005 12:15

mutz schreef:

wat dacht je van links tussen artiesten. Zoals nummer die door bij voorbeeld armin en tiesto gemaakt zijn. klik op de naam en je ziet de nummers die de personen afzonderlijk gemaakt hebben. Dit zit ook in discogs en werkt echt ideaal.

Hoe link je labels naar sub labels? Blackhole als hoofdlabel en blackhole avanti, blackhole wildlife als sub labels? (hoe los je dit datatechnisch op?)

heb je de discogs import functie al aan de praat? en een exportfunctie?

groet

MutZ
Hey Mutz, het wordt geen bibliotheek met informatie over de artiesten en wat zij allemaal gemaakt hebben. In principe is dat ook al op te vragen met behulp van de searchquery. Als men bij artiesten bijv. Gouryella invoerd, dan kan men daarachter de onderliggende artiestennamen zetten > "Gouryella (Ferry Corsten Vs. DJ Tiesto)". In dat geval kun je gewoon zoeken op artiest en wordt gouryella ook meegenomen als je op een bepaalde artiest zoekt.

Hangt er dus vanaf hoe de gebruiker het invoert. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar dan moet ik best veel doen, terwijl het niet zo heel veel toevoegd. Laat de gebruiker het zelf maar uitvogelen ;)

Labels worden gewoon allemaal 1x apart ingevoerd. Vervolgens zijn ze continu op te vragen. De importfunctie heb ik nog niet en ik weet ook niet of ik daaraan begin. Misschien ooit in een update ofzo. Zo goed ben ik nu ook weer niet met VB, maar aldoende leert men ;) Exporteren ga ik uiteraard wel doen, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
19-4-2005 12:19
Doe mij eens een mailadres waar ik veel vb code en formulieren naar kan pompen, dan hoef je niet veel meer te programmeren, want zoals ik al zei, ik heb hier veel voor je liggen. (wel even de naam van ons bedrijf eruit halen, anders ben ik de bok )
niet nodig
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-4-2005 14:17

mutz schreef:

Doe mij eens een mailadres waar ik veel vb code en formulieren naar kan pompen, dan hoef je niet veel meer te programmeren, want zoals ik al zei, ik heb hier veel voor je liggen. (wel even de naam van ons bedrijf eruit halen, anders ben ik de bok )
Hey Mutz, kun je e-mailen naar jos . morsch @ quicknet . nl (zonder spaties)? Thnx!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
19-4-2005 20:50
Hmm.. bestaat er ook zoiets voor CD's of MP3's? sneaky :V
Daar ben ik ook we in geinteresseerd wink ;)
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een programma dat nummers kan sorteren, en dan in groepen verdelen en branden.
Zo kan ik mijn muziek ook een beetje ordenen wink ;)
0900-DJDS
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
19-4-2005 22:22
Voor mp3 heb je bijvoorbeeld Advanced mp3 catalog (misschien handig om hier wat futures van af te kijken als je toch t mp3 pad op zou gaan).
Verder, leuk intitiatief en houd ons op de hoogte wink ;)
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
19-4-2005 22:41
wat ook kan is een functie om inderdaad je mp3 te implementeren
heb deze functie zelf ook eens geschreven:

with application.fileseach
.newsearch
.lookin (foldername)
.subfolder (true)
.execute
if not .foundfiles = 0 _
then
for i =1 to .foundfile
'lijst afgaan en stees na de streep nieuwe tekst toevoegen tot de volgende steep in de filename , gewoon zoals de normale opbouw is van de mp3 filename
'een collega heeft hetzelfde een keer gedaan maar dan met het uitlezen van de tekst in de mp3 ,ik zal je de code toesturen! (herinner me er wel even aan)
next i
end with

groet

MutZ

PS: let niet op de layout, die werkt niet lekker in t forum
PPS: veel succes en we mailen
niet nodig
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
20-4-2005 01:40

DJDS schreef:

Hmm.. bestaat er ook zoiets voor CD's of MP3's? sneaky :V
Daar ben ik ook we in geinteresseerd wink ;)
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een programma dat nummers kan sorteren, en dan in groepen verdelen en branden.
Zo kan ik mijn muziek ook een beetje ordenen wink ;)
Voor mp3's denk ik dat iTunes wel genoeg mogelijkheden heeft?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
20-4-2005 07:24
@DJDS wat jij wil lijkt me perfect te lukken met WMP?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2005 10:05
CD's zouden er in de toekomst zomaar bij kunnen komen ;) Ik heb meer plannen met deze applicatie namelijk.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)