Forum > Newbie Forum

Gevraagd: Tips voor beginnende DJ

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
29-3-2005 21:33

mutz schreef:

Aristoteles is een van de eerste filosofen.
Hij liet mensen tot besef komen dat ze niet zoveel weten als ze denken door vragen aan hen te stellen. Juist niet door antwoorden te geven. Door vragen te stellen moet je er zelf over nadenken, waardoor het besef sneller gaat.

Echter Aristoteles werd om zijn methoden niet erg gewaardeerd en op een gegeven moment veroordeeld tot de gifbeker, omdat hij verbannen werd zijn stad maar weigerde deze ter verlaten.
Sorry dat ik je zo laat quote Mutz, maar er staat een ernstige fout in je verhaaltje. Degene over wie je het hebt is niet Aristoteles, maar Socrates.

FF een klein verhaaltje ter verheldering,

In het begin van de filosofie waren er zeg maar drie grote Westerse filsofen. De niet-westerse filosofen zijn buiten mij kennis. Die drie waren in chronologische volgorde Socrates, plato en als laatste Aristoteles.

Socrates wordt ook weleens de eerste filosoof allertijden genoemd. Het verhaaltje wat jij vertelde gaat voor deze meneer op. In de tijd dat Socrates leefde, had hij een paar studenten zoals plato. Plato deelde de wereld in twee stukken. Aan de ene kant de zintuiglijk waarneembare wereld en aan de andere kant de transcedente wereld. Volgens Plato hebben we allemaal bepaalde ideen omdat die zijn vastgelegd in de transcedente wereld. In die wereld zitten wij voordat we hier op aarde komen. Daar leren we allemaal bepaalde dingen die we hier op aarde zijn vergeten en die we steeds 'herleren' door te leven. Sommige 'herleerden' meer dan de ander en daar zat de plezier van filosoferen voor plato in. Dit verhaal heeft Plato verduidelijkt aan de mensen in Athene door uit te gaan van een grot, waar allemaal mensen zitten vastgebonden vanaf het begin van hun leven. Vanuit de grot schijnen er lichtstralen naar binnen die allemaal schaduwen veroorzaken op de muren. De vast gebonden mensen zien hun hele leven alleen die schaduwen. Totdat er een iemand ontsnapt uit zijn gevangenschap. Hij gaat naar buiten en ziet de mooiheid van de wereld. Daarna gaat hij terug naar de grot om die andere vastgebonden mensen alles te verhelderen. Die mensen geloven hem niet en uiteindelijk vermoorden ze hem. Hiermee verwijst Plato naar de dood van Socrates (zijn leermeester), die ook het gevolg was van dat bepaalde mensen hem niet geloofden en hem dus kwijt wilde.
Begrijp wel dat deze ideeen allemaal voor Christendom, Islam, Jodendom waren en dat is uniek te noemen.

Aristoteles was weer de student van Plato. Hij geloofde wat Plato zei, maar ging een tikkeltje verder en was daar zo excentriek in, dat hij ook tot een van de grotere filosofen behoorde in die tijd. Hij had onder andere het aspect natuur en aarde in zijn filosofie behandelt en dat was ook uniek te noemen.

Zo, ik hoop dat je het nu een beetje snapt.

VRAAG
Voor de mensen die nu afvragen hoe ik ooit in de DJ-wereld ben terechtgekomen?

ANTWOORD
Ik interesseerde me een tijdje geleden erg veel in filosofie, maar uiteindelijk kwam ik er ook niet uit, zoals zo velen en ben toen er helemaal mee gestopt omdat ik bijna gek werd. Maja.........das ook weer een ander verhaal en heb nu al wel genoeg geschreven.

Groeten,

Sucksir
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
29-3-2005 22:26
Hey Gozer ik ben echt zwaar onder de indruk... sneaky :V

Petje af!
(nog 1 opmerking, anders hoort deze topic weer onder een ander catogorie shut up :X )

Einstein, froid etc al die wetenschappers en filosofen waren altijd voor gek verklaard!

Totdat ze in veel opzicht gelijk bleken te hebben. Nostredamus had het over 2 vogels en 2 torens, over vechten en kruid wat 1e, 2de en (ik hoop het echt niet) de derde wereld oorlog blijkt te zijn.
Wat ik wil zeggen is misschien had je gewoon door kunnen gaan met filosofie en lekker draaien tussendoor! wink ;)
Release in the Dance!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
29-3-2005 22:33
sad :(

Sucksir

Mijn intens nederige excuses! JE hebt helemaal gelijk ,ik voel me nu echt een RUND. Ik bedoelde met mijn verhaaluiteraard Socrates met als leerling Plato maar heb in mijn warrige grijze massa de namen door elkaar gehaald.

Bedankt voor het verbeteren. sad :(
niet nodig
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
29-3-2005 22:39
Hey Rio, weet je wat het is, ik vond het in het begin heel leuk, om te zien hoe andere 'rare' mensen over dit onderwerp dachten. Ik ben moslim opgevoed, maar heb nu mij hele familie kwijt doordat ik openlijk tegen ze heb gezegd dat ik niet gelovig ben. Ik had geen zin meer in die eeuwenoude hypocriete gedoe en probeerde eerlijjk te zijn. Maarja.......nu ben ik een beetje alleen en heb toen juist meer zitten lezen over filosofie, heb zelfs veel boeken gelezen. Zelfs een tijdje lid geweest van Filosofie Magazine (proefabbonement ;), lekker goedkoop). Ik probeerde mezelf steeds te ontwikkelen. DJ-ing was een beetje tot een stop gekomen behalve mijn wekelijkse avond in de discotheek.

Maar een tijdje geleden werd ik werkelijk gek en snapte ik het allemaal niet meer zo goed (filosofie heb ik het over). Ik dacht ook na over mijn toekomst en dacht dat dit geen brood op de tafel gaat brengen en ben er gewoon mee gestopt. Dat denken hield me zelfs 's nachts wakker. Vooral de vraag: Wat is er in het hiernamaals?, hield me wakker. Maar zoals je kunt raden ben ik er niet uitgekomen en dwaalde ik alleen maar af en uiteindelijk stopte ik ermee, omdat zelfs mijn nachtrust werd verstoord zoals al gezegd.

Maja....ben toen weer begonnen aan school en aan mij grote aardse liefde-----> DJ-ing

"misschien klinkt dit allemaal wel heel raar maar, cultuurverschillen en moeilijke omstandigheden binnen je eerstegraadse familiekring kan je erg ver brengen. Maar voor de rest ben ik gewoon een normale jongen hoor."
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
29-3-2005 22:44

mutz schreef:

sad :(

Sucksir

Mijn intens nederige excuses! JE hebt helemaal gelijk ,ik voel me nu echt een RUND. Ik bedoelde met mijn verhaaluiteraard Socrates met als leerling Plato maar heb in mijn warrige grijze massa de namen door elkaar gehaald.

Bedankt voor het verbeteren. sad :(
Nee joh, je hoeft je niet te excuseren. Ik vergis me ook zoveel in die filosofen, want veel van die filosofen hebben ook andere dingen gedaan zoals wiskunde en astronomie en vandaar haal ik ze dus door de war.
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
29-3-2005 22:53
[offtopic]

Hey Sucksir

Ik ben zelf met filosofie grootgebracht, vooral veel aan gedaan op school.
Mag ik jou een vreselijk mooi boek aanraden?
Als ja-> De wereld van Sofie
Als nee-> jammer sad :(
Echt een geweldig boek.

Ben zelf zeer geinteresseerd in de moslin en hindoestaanse cultuur. Heb zelf vrienden in Egypte. Een andere wereld met een ander wereldbeeld. Toch kan ik me niet voorstellen dat in deze cultuur niet gefilosofeerd kan/mag worden.
[/offtopic]

Rio,

wens je echt het beste qua draaien en vooral het plezier wat je erin moet krijgen. WAs laatst op pad in Hengeloo. Wat ik daar hoorde was niet altijd qua overgangen even best.Terwijl er toch een gerespecteerde DJ aanwezig was. De muzziek keue maakte wel veel goed, maar toch ook niet alles. Maar je een DJ hoort gewoon alles.
houdt er rekening mee dat voor publiek mixen anders is dan een cdtje mixen. Bij een cd moet alles zo vloeiend/mooi mogelijk. bij een publiek is het soms ook prima om snel even een kort fragment van het komende nummer te laten horen. Even 'teasen', je publiek scherp houden.

nogmaals veel succes
niet nodig
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
29-3-2005 23:07
Ja dit boek ken ik en heb hem zelfs ook.

De wereld van Sofie is nu een beetje zo'n commercieel boek geworden dat in romanstyle een beetje geschiedenis van de filosofie probeert uit te leggen. Dit boek is bedoelt voor mensen die pas net beginnen te lezen over filsosfie. Maar als je zelf erover nadenkt en schrijft, dan heb je nix aan dit boek. Maar toch bedankt voor je advies. Voor de rest een goed boek hoor. Heb zelfs de filmversie gezien, een keertje op NOS. Leuk concept, van die twee verschillende meiden in twee werelden. Mooi geschreven, maar kun je weinig kennis aan opdoen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-3-2005 23:29
Edit Mod: Sylvia: euh mensen: MSN?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)