Forum > Newbie Forum

Gevraagd: Tips voor beginnende DJ

(47 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:21
Jongens ik heb gezocht via uitgebreid zoeken, heb de gehele topic stuk voor stuk gelezen maar nergens kom ik deze topic tegen.

Als die toch bestaat dan zie ik graag de link hier....als iemand deze voor me heeft.

Ik heb voor het eerst een gig, hier heb ik naartoe gewerkt, dit is wat ik wil.

Stel ik ben 1 van de 4 of 5 dj's. Ik draai als eerste, das leuk, bepaal waar ik mee begin maar als ik als 2de, 3de of 4de moet beginnen heb ik genoeg tijd om te cue-n? Moet ik alvast mijn platen ergens daar plaatsen?

Ik heb al van Mutz een tip gekregen dat ik daar van te voren aanwezig moet zijn zodat ik effe kan wennen aan de boel en het apparatuur.

Wat zijn de tips, suggesties, moet doen en vooral niet moet doens?

Watvoor sfeer zal ik aantreffen, het is idd afhankelijk van het soort feest, maar de sfeer achter de schermen is toch hetzelfde, toch?

Is het normaal dat ik zenuwachtig ben en dat die kleine foutjes nu zo groot doen lijken?

Hoe is het bij jullie gegaan?
Release in the Dance!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
27-3-2005 22:24
Kun je iets meer informatie geven?

Geef eens antwoord op de volgende vragen:
- hoe lang draai je nu
- waar draai je
- welke stijl
- ben je er al een eerder geweest
- ken je de andere DJ's
- hoeveel vinyl heb je
- heb je eigen vinyl die echt top zijn

eerst antwoorden van jou, dan die van mij razz :p
niet nodig
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:32
Ik draai al een jaartje of 2 voltime.

Daarvoor was het echt puur aanproefen, meedoen, meegaan met gappies van me als ze ergens gingen draaien maar we zijn nu met z'n 5e gewoon uit elkaar gegroeid, de 1 is terug gegaan naar Spanje ed. en hebben geen contact meer dat waren de enige CLOSEST dj's die ik ken. DJ's die nu gaan draaien ken ik niet.

Mijn vrienden (nu) vinden dat ik prachtig draai... Het zijn alleen party animals en geen dj's.

Ik heb mijn platen niet geteld maar ik gebruik van mijn hele collectie slechts 90 stuks max. Als ik ga draaien dan neem ik max 60 platen mee, mijn gewone en reserve koptelefoon that's it.
Release in the Dance!
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:34
Ik heb gewoon lekker vinyl het klinkt lekker happy en draai voornamelijk lekker groovy, funky afro beats en platen die een mooie melodie in de bass hebben. Lekker te dansen platen...
Release in the Dance!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
27-3-2005 22:35
een hele collectie met 60 stuks?
Het kan opzich genoeg zijn, maar dan moeten het wel allen knallers zijn.
Ik heb nog steeds geen antwoord op welke stijl je draait.

Hoe nieuw is je vinyl?
Waar draai je thuis mee?
Wat voor feest ga je draaien?
niet nodig
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:36
Ik ken de plek niet en ben er nooit geweest! Trouwens..

Nu ben jij aan de beurt sneaky :V ik luister!
Release in the Dance!
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:38
Volgens mij praten we door elkaar laugh :D

Hoe nieuw is je vinyl? Mijn collectie bestaat uit veel platen maar gebruik max 90 hedendaagse platen en koop elke maand een stuk of 12 tot 30 platen

Waar draai je thuis mee? Ik heb 2 reloops rp4000 staan driect

Wat voor feest ga je draaien? Ik moet het nog zien maar het is gewoon een house feest
Release in the Dance!
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:41
2 x bewerkt. Laatst door Rio op 27-3-2005 23:12
De platen zijn trouwens wel vette klaners Mutza (ik heb echt smaak)

Zulke platen.
Release in the Dance!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
27-3-2005 22:42
(Aristoteles leerde mensen nieuwe dingen door de juiste vragen te stellen,...)

Nou de tips:

Ik zou sowiezo even contact opnemen met de organisatoren, om de apparatuur door te nemen.
Ik zou ook nog eefjes langs de platenzaak gaan om nog een dijk aan nieuwe leuke plaatjes in te slaan. Vooral 3 of 4 knallers die nu bekend zijn om er zeker van te zijn dat je in het begin de mensen op de dansvloer krijgt, daarna kun je je andere plaatjes erin gooien.
Zorg dat je alles plaatjes uit je hoofd kent, intro's etc. Dit voorkomt foutjes als je daar staat.
Zorg dat je een aantal overgangen geoefend hebt, zodat je weet dat je na 1 plaat even een andere kunt pakken

Zorg dat je niet op het zaalgeluid gaat mixen, dit werkt wel om het tempo te pakken, maar niet om te mixen. Doe die op de monitors of op je koptelefoon.
niet nodig
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
27-3-2005 22:52
Een dijk aan goeie platen heb ik inmiddels staan, niet vermeld in de charts maar ze zijn gewoon hedendaags, ik zal trouwens wel een dijk halen wat jij zegt dan heb ik tenminste meer keus dan wat ik nu heb staan. Maar 60 platen om mee te nemen is toch genoeg? ik draai den kik hooguit een uurtje of 1,5, 2.

Mooie knallers en geen hitjes. Ik heb al eerder een setje gehoord van (effe op naam komen) die draaide platen die ik nu weg wil doen. platen '99, 2001 ik heb echte bommers en ik ben wel goed up to date (denk ik,-hoop ik)

Maar niet gaan op het geluid van de zaal is een goeie, is het zo erg? gaan de overgangen dan anders dan zoals normaal. Mijn overgangen zijn gewoon goed en klinken lekker soepel...Ik heb inmiddels de fase van de echte beginnende dj gepasseert en zit nu bij de next level.
Release in the Dance!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)