Forum > Licht

Het echte verschil tussen verschillende TRUSS-merken ?

(108 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-11-2024
11-1-2006 16:33
Volgens mij wel, de zwakste zal de zwakste blijven. Maar het gebruik van verloopkoppelingen, zou ik niet doen. Ik snap het nog steeds niet helemaal. Je koopt truss, je wilt uitbreiden, dan koop je toch het zelfde merk weer? En als je bij moet huren, en jou merk is niet te huur, waarom huur je dan niet alles? En zo lang je met losse trussen werkt, dus zonder hoeken, kun je toch van je eigen truss een stuk maken en de rest van het andere merk. Nee koppelen van verschillende merken, zie ik de handigheid niet van in.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
11-1-2006 16:51

klunz schreef:

Nee koppelen van verschillende merken, zie ik de handigheid niet van in.
tenzij je truss moet gaan bijhuren.
exit night into LIGHT
MR TStandaard Lid
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
11-1-2006 21:15
Graag had ik even een bijkomde vraag willen stellen, die volgens mij zekker in dit topic thuis hoort.

Ik zie op 2de hands pagina's regelmatig Truss te koop van verschillende merken. Waaraan kan ik nu herkennen welk merk truss het is, en of dit overeenkomt met het opgegeven merk ?
don't forget --> The sky is the limit
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
11-1-2006 21:26

stekelvarke schreef:

tenzij je truss moet gaan bijhuren.
Een beetje truss kost je de kop ook niet.
Vele verhuurbedrijven hebben enkel rechte stukken in huis.
De dure hoekstukken huurt men los bij (indien nodig).
Men kiest echter dan wel voor een merk waarvan ook losse hoekstukken te huur zijn.

Martin.
kvm entertainment
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
11-1-2006 21:34
Ik heb het hier over kleine showtjes die bv een truss van 4 meter hebben en een grote opdracht krijgen en daarvoor een truss van 8m nodig hebben, indien zij truss hebben die je kan combineren met prolyte(deze vind je toch het meest in de verhuur). Natuurlijk kan je dan ineens ook 8m huren dat kost je dan maar een paar euro meer.
exit night into LIGHT
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
11-1-2006 21:52

stekelvarke schreef:

Ik heb het hier over kleine showtjes die bv een truss van 4 meter hebben en een grote opdracht krijgen en daarvoor een truss van 8m nodig hebben,
Het ligt er natuurlijk aan wat voor opdracht.
En of het in de toekomst vaker nodig zal zijn.
Dan is huren jammer en kan je het beter zelf aanschaffen.

De vraag is dan ook nog of dat kleine showtje geschikte stands heeft.

Martin.
kvm entertainment
DJFretAccount Geblokkeerd
Sinds: 24-11-2005
Laatste: 18-1-2006
11-1-2006 21:56
daarom voor iedereen die nog truss wil aankopen, kijk eerst rond wat de verhuurbedrijven in je omgeving hebben en stem daar je truss op af, kun je makkelijk bijhuren!! En past het ook. Hier in de omgeving is namelijk eurotruss makkelijk bij te huren en prolyte veel minder.
heb nog nix
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
11-1-2006 21:56
Ik heb het zo gedaan, een grote verhuurder hier in Almelo doet in Prolyte H30V, daar heb ik mijn truss ook weg. Ik heb hier nu 3 meter liggen, komt nog 9 meter bij, en een paar VMB statieven erbij. Als ik dan ooit een klus aanpak waar ik meer truss voor bij moet huren, kan ik dat gewoon uit hun assortiment pakken, omdat zij ook H30V gebruiken. Hoekstukken kan ik dus gewoon aankoppelen, rechte stukken geen probleem.

Ik had ook afgekund met Global Truss Triangle, waarschijnlijk net zo goed, maar waar ga ik dan bijhuren in Almelo als het nodig is?

Mijn keus voor H30V is niet genomen omdat het verhuurbedrijf dat ook heeft, maar dat is wel meegenomen in het eindbesluit. happy :)
Vergeet niet te lachen
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
12-1-2006 09:49

MR T schreef:

Graag had ik even een bijkomde vraag willen stellen, die volgens mij zekker in dit topic thuis hoort.

Ik zie op 2de hands pagina's regelmatig Truss te koop van verschillende merken. Waaraan kan ik nu herkennen welk merk truss het is, en of dit overeenkomt met het opgegeven merk?
Aan de hand van de sticker die op de truss zit en/of het merk dat in de truss is geslagen. Zit de sticker er niet op dan zou ik zwaar overwegen de truss niet te kopen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlunzVIP Lid
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-11-2024
12-1-2006 14:22

stekelvarke schreef:

Ik heb het hier over kleine showtjes die bv een truss van 4 meter hebben en een grote opdracht krijgen en daarvoor een truss van 8m nodig hebben, indien zij truss hebben die je kan combineren met prolyte(deze vind je toch het meest in de verhuur). Natuurlijk kan je dan ineens ook 8m huren dat kost je dan maar een paar euro meer.
Dit bedoel ik nu net, als het om zulke kleine stukjes gaaat, ga je toch niet lopen klooien met verschillende merken! Je huurt dan gewoon de volledige lengte voor een paar euro meer. Je bent veiliger, weet wat er aan mag en het past beter wink ;) Nee hoor, ik snap het koppelvraagstuk afgezien van eventuele financiële overwegingen nogsteeds totaal niet. Wat kost truss in de verhuur? € 5,00 per meter gemiddeld? Als je dan zoals in bovenstaand voorbeeld € 40,00 of € 20,00 aan huur moet betalen om en klus te gaan doen die toch al groter is dan je eigenlijk standaard doet, anders had je die truss immers zelf wel. Heb je als je het eerste bedrag niet kan betalen, gewoon heel erg verkeerd gecalculeerd! shut up :X

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)