Forum > Algemeen Forum

HEELLLUUUPPP!!!

(90 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
12-5-2004 12:08

Victor schreef:

En zoals je in de eerste post van dit topic kan lezen bestaat er wel degelijk een Galaxy drive-in show (onderdeel van Facilitaire Audio Nederland) die die bescherming heeft. Ik heb dit nagetrokken bij het BMB, en inderdaad hebben zij de vereiste inschrijving. Coolen zit dus helaas fout met zijn drive-in naam.
Misschien moet ik jouw als advocaat nemen.
Zoals je misschien weet gaat het om eerste gebruik en niet om eerste registratie. En aangezien die gasten denkan dat ze al 27 jaar bezig zijn. Blijft hun bewijs stekken bij 4 jaar terug. Daarnaast mochten zij een bewijs hebben dat ze al 27 jaar bestaan, is er voor ons de mogelijheid om de belastingdienst in te schakelen voor een naheving.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-5-2004 19:14
erg volwassen bezig zijn hoor angry collega's aangeven bij de belasting shocked 8O
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
12-5-2004 19:28
Nou mouse, je kan het natuurlijk ook anders zien,
Ik bescherm coolen hier niet, MAAR het is ook niet leuk als er al een drive in bestaat met die naam..?
In dat geval zou ik toch voor de belastingdienst kiezen..
Jij zegt nou wel dat Coolen niet zo moet n#aien, MAAR ik zou me ook gen#ait voelen als iemand de zelfde naam had als mij (ik neem het op voor niemand.. dit is in het algemeen..)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DuffieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 9-10-2017
Berichten: 6
12-5-2004 20:09
1 x bewerkt. Laatst door Duffie op 12-5-2004 21:47
Als ze al 27 jaar werken onder deze naam dan weet de belastingdienst dit al. De belastingdienst hield vroeger ook de kranten,folders etc in de gaten. En de mensen die hun inhuurde deden dat niet zwart dus er zijn rekeningen etc.

Ja ik werk bij de belastingdienst.
Als er zon verhaal binnenkomt wordt er even in dossier gekeken en als elk jaar trouw wordt aangegeven, wordt er niks met zo'n brief gedaan.

Dirk
Techneut bij RSH.
Hoezo radio ....
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-5-2004 20:36

LJ DaAn schreef:

MAAR ik zou me ook gen#ait voelen als iemand de zelfde naam had als mij
Zoiets HOEFT natuurlijk niet met opzet te gebeuren.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-5-2004 20:43
het kan inderdaad met opzet zijn omdat drive in 1 een goede naam heeft en drive in 2 daar op wilt meeliften.
maar dit hoeft zoals silvia al aangaf niet zo te zijn.
ik heb echt geen idee of er in zeeland een mouse drive in show bestaat net als ik dat niet weet over friesland of weet ik veel waar.
mij zou het opzich niet zo veel uitmaken als er iemand deze naam zou willen gebruiken/gebruikt
maar dat is natuurlijk heel persoonlijk wink ;)

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
12-5-2004 22:02

J.S. Coolen schreef:

Misschien moet ik jouw als advocaat nemen.
Zoals je misschien weet gaat het om eerste gebruik en niet om eerste registratie.
Dit is *niet* juist. Het gaat om de eerste inschrijving bij het Benelux Merkenbureau. Ik heb dit vorig jaar helemaal uitgezocht.
is er voor ons de mogelijheid om de belastingdienst in te schakelen voor een naheving.
1. Zoiets heet een navordering, geen naheving
2. Ik heb geen enkele reden om eraan te twijfelen dat Facilitaire Audio Nederland netjes bekend is bij de belastingdienst
3. De belastingdienst staat volledig buiten de naamsbescherming. Je zou een concurrent erbij kunnen lappen, als je weet dat ze niet of te weinig belasting betalen. Maar voor het gebruik van de naam schiet je daar niets mee op.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
13-5-2004 10:34
Nog even (wat mij betreft als afsluiting) een stukje van de site van het Benelux Merkenbureau www.bmb-bbm.org/nl/pages/index.htm:
het recht op een merk ontstaat niet door het eerste gebruik. De gebruiker van een teken, dat daadwerkelijk een merk is, maar niet als zodanig is gedeponeerd, geniet geen bescherming. Met andere woorden : zonder depot, geen recht.
daarenboven wordt het uitsluitend gebruiksrecht van het merk verkregen door het eerste depot verricht bij het Benelux-Merkenbureau: 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.
Zonder depot kan men zelfs in het geheel niet optreden tegen derden die een identiek of soortgelijk teken gebruiken voor dezelfde of soortgelijke waren of diensten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
13-5-2004 22:22

sylvia schreef:

LJ DaAn schreef:

MAAR ik zou me ook gen#ait voelen als iemand de zelfde naam had als mij
Zoiets HOEFT natuurlijk niet met opzet te gebeuren.
Nee Sylvia, dat snap ik..
Had ik er misschien even moeten bijzetten..
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-4-2005 21:23
Zo, sorry voor de grote kick, maar mij is nu ongeveer hetzelfde gebeurd.

Ik wordt zojuist opgebeld door de mensen achter "the royal music" met de mededeling dat ik mijn "bedrijfsnaam" maar moet veranderen. Zoniet, dan gaan ze gerechterlijke stappen ondernemen, aldus de beste man. Nu kleemde hij dat hij dit wel zou winnen aangezien hij in stond ingeschreven bij de KVK (niks gezegd over bmb).

Net als Peter baal ik hier enorm van, aangezien het net de goede kant op aan het gaan was, het werdt rustigaan tijd voor de grotere feesten, proffesionele apparatuur, volledig legale muziekcollectie en heb binnenkort een gesprek met de kvk om het ook op dit gebied netjes te regelen. Kortom, het begint serieuzer te worden

Nu gebruik ik de naam RoyalMusic (en dus ook www.royalmusic.nl (nieuwe site is in de maak)) en hij the royal music (en dus ook www.theroyalmusic.nl). Hij is alleen regio Almere actief, en ik kom niet boven Eindhoven.

Over de telefoon was er geen redelijke oplossing mogelijk, ik moest m'n naam maar veranderen, anders ging hij naar de rechter. Nu vroeg ik me af, wat is wijsheid? Ik voel er weinig voor om m'n naam te veranderen, maar ik heb het idee dat het m'n enige keus is!
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)