Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 47 van 61)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-11-2003 00:46
met die computer ga je appels met druiven vergelijken. je MOET wel een andere computer kopen omdat anders je nieuwe leuke programma's niet meer goed kunnen werken.

en plaat blijft een plaat. voor een goede beatmix heb je GEEN hogere draaikracht nodig dan die de SL1200 bied. (tenzij je zo lompe hand hebt)

over de vestax ben ik het met je eens.

als de gewone oem bakken nou eens de platterdemping en de tone-arm en torque weten te evennaren, hebben ze een grote kans op slagen.

maar dan nog, clubs enz gaan niet kijken naar een alternatief! vanwege de eenvoudige reden dat de SL1200 tot nu toe een standaard is omdat deze draaitafel als eerste op de markt kwam voor DJ gebruik. meer heb je eigenlijk niet nodig, alleen een lagere prijs.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-11-2003 00:48

nijhuisr schreef:

meer heb je eigenlijk niet nodig, alleen een lagere prijs.
En zolang er geen concurrentie is zal de prijs nooit lager worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-11-2003 00:55

Dré schreef:

nijhuisr schreef:

meer heb je eigenlijk niet nodig, alleen een lagere prijs.
En zolang er geen concurrentie is zal de prijs nooit lager worden.
precies, en die komt er voorlopig ook niet. omdat er geen echte reclame word gemaakt voor draaitafels. het is meer mond tot mond reclame.

ALS er TV reclame komt voor de super OEM bak op TV moet panasonic zich wel 2 keer moeten bedenken omdat dat niet te doen.

hoe worden deze OEM draaitafel eigenlijk aangeprijsd? volgens mij door forums, internet ed.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-11-2003 00:58

nijhuisr schreef:

hoe worden deze OEM draaitafel eigenlijk aangeprijsd? volgens mij door forums, internet ed.
Vraag mij niet naar marketing... Totaal geen kaas van gegeten en ook nog eens een pesthekel aan (omdat marketing in de praktijk neerkomt op liegen (jammer maar helaas)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-11-2003 01:10
nou, dan heeft de SL1200 de minste liegpartijen in de specs staan. zij geven een torqe van 1,5. en die super oem bak 4,5.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
5-11-2003 11:17
Schijnbaar kloppen die specs van de OEM toch wel, ze zijn zelfs hoger dan die 4,5 als je Reind mag geloven.
Hij heeft volgens mij de review geschreven op aboutdj.tk

Mijn indruk op het moment is gewoon dat dit ding gewoon fijner draait dan een SL, maar misschien zou ik er dan wat langer op moeten draaien.
Dré vermeld in zijn stukje bij de gebruikerservaringen dat hij de lagers pas na afstelling soepel zijn. Ik weet niet of dat dat al was gebeurd bij die tafels waar ik op heb gedraait, maar IMO was er geen verschil met een MK2.
Ook de arm van de TTX voelde voor mij goed aan, maar als ik een keer flink scratch-te sloeg ie toch sneller over, maar als je normaal draait is deze arm ook voldoende.

en dan de demping... misschien dat je de motor hoort als je de platter van snelheid veranderd, maar dat je niet bij de plaat die het publiek hoort.
Dus geen echt minpunt denk ik zo.

Wat me wel opvalt is dat je vrij veel over de OEM in Nederland hoort, maar in het buitenland.....
Op een forum waar ik op zit kende bijna niemand dit ding en ook op de dj gear shops in het buitenland wordt er geen speciale aandacht aan besteed.

Ik denk dat deze tafel de SL ook niet zomaar weg krijgt, maar dat dat wel zal gaan gebeuren als ze er reclame mee gaan maken via enkele grote DJ's.
Ik vind het vreemd dat Tiësto er nog geen reclame voor maakt, hij maakt immers al reclame voor de Stanton koptelefoon en in zijn winkel, de magik store, staan er 2 Stanton STR8-150 op de toog, 1 in de vitrine naast een TTX. Geen SL in die vitrine, alleen waar de klanten de platen op mogen luisteren staan 4 SL-1210MK2.

Echter is het natuurlijk wel zo dat wanneer Stanton er reclame voor gaat maken, dat veel DJ dan toch gaan voor één van de andere merken omdat die simpelweg goedkoper zijn en dat ze er niet veel baat bij zullen hebben.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2003 12:44
De enige reclame die er is gemaakt voor de OEM bak is volgens mij de review van mij die iedereen in NL en belgié ondertussen wel gelezen heeft. Al is dat geen reclame maar meer onder de mensen brengen.

Ik denk dat een hoop mensen de OEMér nu wel kennen want voor het plaatsen van de review stond mijn netstat tellertje op 300 ofzo -> Dat zijn er nu 7634 en dat ik een 2,5 maand tijd :)(en alleen de review die ie telt) vind ik niet slecht (ik ken zat webmasters die dit zouden willen).

Het leuke is dat als je het op al die verschillende fora leest dat mensen er eerst heel huiverig voor zijn en hiet niet geloven en nog steeds blijven roepen -> Technics is de beste en d rest is kut hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat juist die mensen vaak wel ineens omslaan als een blad aan de boom. Heb het tenminste al op veel forums zien gebeuren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
5-11-2003 13:32
Dan zul je vanaf vandaag wel een hoop/een aantal bezoekers krijgen die vanaf tranceaddict.com/forums/BLAAAAAAAT komen.
check maar is.

Ik heb daar een topic geopend over deze tafels.

Overigens zijn daar veel TT-X1 voorstanders.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2003 14:11
Ja eigenlijk zou ik de hele review ook even in het engels moeten plaatsen. Maarja mijn engels schrijven is nog belabberder als mijn Nederlands razz :p dus dat besteed ik liever uit aan iemand die dat goed kan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-11-2003 18:33

nijhuisr schreef:

nou, dan heeft de SL1200 de minste liegpartijen in de specs staan. zij geven een torqe van 1,5. en die super oem bak 4,5.
Heb je de tekst van de SL-1200 wel eens gelezen? Volgens Technics is de SL-1200 "constantly under quartz control". Dus ook als de pitch NIET op 0 staat. Nou kennen wij beiden redelijk goed het schema van de SL-1200. Mag jij mij vertellen welke referentie de SL-1200 gebruikt als je gaat pitchen...

PS: De specs van de Acura komen behoorlijk overeen met metingen in het veld (van diverse gebruikers). Helaas heb ik het zelf niet kunnen meten (mijn mislukte torquemeter gaat niet verder dan zo'n 3.5kg(f)cm EN de zuignap werd door de motor letterlijk van het plateau gerukt).

Ik krijg nog steeds een smile van oor tot oor als ik een OEM Super bak afstel!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)