Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 46 van 61)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-10-2003 18:29
De RP-4000 M3d (geborstelde aluminium bovenplaat in plaats van een verchroomde bovenplaat) zal volgens de laatste berichten zo'n 259 euro gaan kosten (net zoveel dus als de RP-4000MKIII tot gisteren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
1-11-2003 18:18
aha dus eigenlijk is ie alleen wat mooier geworden happy :) (minder poetswerk wink ;) )
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
4-11-2003 23:02
zomaar een vraagje.
Op welke manier wordt de snelheid bij zo'n TTX uitgelezen. Vanaf de pich slider of vanaf de platter.
Ik mag hopen op de laatste manier en dan is het dus ook zo dat je het getal of het display ziet veranderen als je de tafel versnelt of vertraagt.

Klopt dat?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-11-2003 23:07

DJ Raúl schreef:

Klopt dat?
Nee. De electronica vertelt de motor hoe snel hij moet draaien en PROBEERT daarna deze snelheid ook constant te houden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
4-11-2003 23:11
het getal op je display verandert niet als je de platter tegenhoud.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
4-11-2003 23:30
Dan hoop ik dat het display reageert op de slider en de motor op het display, want als de motor reageert op de slider en het display reageert niet meer netjes op de slider kun je niet waarnemen of de platter ook daadwerkelijk veranderd van snelheid. Er zit immers geen strobe op de platter!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
4-11-2003 23:34
de motor reageerd op de pitchfader en het display ook, het diplay geeft de instelling aan. niet de actuele draaisnelheid.

je gaat toch niet de hele tijd naar de dots zitten kijken??

volgens mij geeft het display de pitch waarde ook aan als de platter stil staat.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
4-11-2003 23:44
Nee, natuurlijk niet, je gaat natuurlijk op het geluid af.
Maar af en toe kijk ik wel naar die dots, zeker rondom het nulpunt omdat ie daar maar amper iets doet.

En als je zo'n TTX hebt, is het toch heel verleidelijk om op dat display te gaan kijken hoeveel je aan het (het verschil van) pitchen bent. Dat lijkt mij ook en ik lees op DJ forums ook wel eens dat DJ's zich dit aanwennen.

Tevens heb ik ergens een discussie over de OEM of dat deze de standaard gaat worden. Of dat de clubs en discotheken het aandurven om er geen technics neer te zetten.

hoe denken jullie hierover.

Ik heb ze vorige week ergens geprobeerd, en shit wat is die motor sterk!!!
Corrigeren is echt geweldig, arm stabiel.

Omdat Dré bij de gebruikerservaringen zei dat de motor wat van zich laat horen heb ik hier op gelet, maar het is wel minimaal. Bij de MK2 is dit idd niet/nauwelijks.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
4-11-2003 23:54
ik begrijp je niet wat de pitch betreft.

NIEMAND mixt op de dots of kijkt ernaar, er staat een schaalverdeling bij je pitch fader. en display is niet nodig want zo nauwkeurig hoef je de waarde niet te weten. bv bij een SL1200 komen de dots en de pitch waarde niet overeen (alleen bij 0% pitch)

de reden waarom clubs, discotheken enz een sl1200 aanschaffen omdat het toch een standaard is geworden. en kijken al helemaal niet op 100 euro. ze nemen de sl1200 omdat ze dan zeker weten dat het een goede keuze is.

al die andere merken zijn meer gericht op thuis DJ's. met een SL1200 kom je bijna altijd goed uit de verf (ook al zijn ze duur)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2003 00:17

nijhuisr schreef:

ik begrijp je niet wat de pitch betreft.

NIEMAND mixt op de dots of kijkt ernaar, er staat een schaalverdeling bij je pitch fader. en display is niet nodig want zo nauwkeurig hoef je de waarde niet te weten. bv bij een SL1200 komen de dots en de pitch waarde niet overeen (alleen bij 0% pitch)
Zoiets is alleen makkelijk voor luie dj's zoals ikke die een set voorbereiden en dan de pitch standen gewoon op de hoes schrijven. Maarja dan heb je wel weer een draaitafel nodig die ook een display heeft als je in de club moet draaien. Natuurlijk kan ik het ook wel zonder display maarja liever lui dan moe hé wink ;)
de reden waarom clubs, discotheken enz een sl1200 aanschaffen omdat het toch een standaard is geworden. en kijken al helemaal niet op 100 euro. ze nemen de sl1200 omdat ze dan zeker weten dat het een goede keuze is.
Waarom kochten computer leken voor 5 jaar terug alleen maar intel en geen AMD -> puur en alleen omdat ze het niet kenden als alternatief. Das gelukkig tegenwoordig wel anders geworden en ik denk dat met de huidige ontwikkelingen in dj land dit ook wel een klein beetje zal gaan gebeuren bij de draaitafels. Gunstig voor de marktwerking en de prijzen en fabrikanten worden zo als het ware gedwongen om steeds met iets nieuws te komen. Want meneer panasonic heeft de afgelopen 25 jaar wel makkelijk geld verdiend met die SL1200MKII of niet dan.
Neemt niet weg dat de SL nog steeds een prima draaitafel is (nearly perfect) en dat er nu toevallig 1 fabriek is die aan dozenschuivers een goede draaitafel levert.
Het zal niet van de ene op de andere dag gebeuren dat mensen zo maar overstappen en een ander merk accepteren. Wat een boer niet kent vreet ie niet en in princiepe zijn alle dj's gewoon een stel boeren wink ;)
al die andere merken zijn meer gericht op thuis DJ's. met een SL1200 kom je bijna altijd goed uit de verf (ook al zijn ze duur)
En Vestax en Numark dan? Naja dat zijn natuurlijk een beetje ondergeschoven kindjes wat dat betreft. Al moet er wel bij gezegd worden dat Numark nog nooit een nummer 1 product voor een bepaalde doelgroep heeft afgeleverd in draaitafel land. Vestax had zijn PDX2000 als nummer 1 voor de scratchers.

Wat ik gelukkig de laatste tijd wel merk is dat er steeds meer mensen hun oogjes openen en in durven te zien dat er meer is als een SL en dat je van een SL echt niet beter gaat draaien dan dat je op een Q20 van JB zou doen. En steeds meer mensen vinden die OEM superbak eigenlijk ook best wel fijn en das ook wel leuk en er word veel naar gevraagd (ik krijg tenminste veel mailtjes van mensen nadat ze de review hebben gelezen -> Zoveel dat ik zelfs al een standaard mail heb voor dat onderwerp. razz :p )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)