Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 44 van 63)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
5-12-2005 16:06
inderdaad, same here, ik merk evengoed een verschil van 1/2 Db
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-12-2005 20:08

Lassy schreef:

Dan zal ik 'm gelijk vervangen, kijken of het scheelt.
Maar welke heb je er dan in zitten nu? Bij de los bijgeleverde VCA fader werkt een aantal van die crossfaderfuncties (waaronder dat kleine xf off-potje) niet, staat ook in de handleiding.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-12-2005 22:28

Lassy schreef:

ik gebruik dat ding echt nooit.
Trek hem dan gewoon los en berg hem goed op zodat wanneer je hem nodig hebt hem er zo weer in kan zetten. Kwestie van 6 schroefjes en 1 stekkertje los trekken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LassyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-10-2009
Berichten: 18
5-12-2005 22:52

Reind schreef:

Lassy schreef:

ik gebruik dat ding echt nooit.
Trek hem dan gewoon los en berg hem goed op zodat wanneer je hem nodig hebt hem er zo weer in kan zetten. Kwestie van 6 schroefjes en 1 stekkertje los trekken.
Ja, dat kan natuurlijk ook, maar bij een apparaat van rond de 1000 euro zou je iets beters kunnen verwachten, zonder het ding uit elkaar te moeten schroeven...
Het is al heel wat als je kunt fietsen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-12-2005 23:33
Tsja van een ferrari hoef je ook niet te verwachten dat je er een maxi cosi achter in kwijt kan......

X fader kan maar echt uit op 1 manier en das de stekker los trekken. Als je hem toch niet gebruikt snap ik het probleem er omheen niet helemaal. Of je moet je er graag dood aan ergeren maar dan zijn we dus een oplossing aan het aandragen voor jan met de korte achternaam ;-)

X fader kan totaal uit op kanaal 1, 4 en 5. Op 2 en 3 blijft ie schijnbaar bij andere dan mijn Nuo5's toch iets werken. Nou dan is de oplossing heel simpel en das stekker los

Als je je ergert aan een x fader trek je toch gewoon de stekker er af, hoef je niet eens je mixer voor uit elkaar te slopen. Je kunt zelfs kiezen of je de onderkant of bovenkant los wil schoeven om erbij te kunnen.
Ik zou overigens de bovenkant nemen want dat scheelt 2 schroefjes.

Kan zijn dat ik het niet helemaal snap hoor maar als iemand me dan even kan vertellen waar ik helemaal de mist in ga ;-)

Je kunt ook nog wel een mixer kopen waar ie echt op uit kan zoals de Dateq Vibe maar ach dan kom je wel weer ergere dingen tegen om je druk over te maken sneaky :V
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
6-12-2005 00:02
Mij maakt het persoonlijk geen drol uit hoor wink ;) maar ging het toch even proberen aan de hand van jullie verhaal.
Ik mag gelukkig nog vaak met de crossfader spelen. happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-12-2005 00:24

Reind schreef:

Je kunt ook nog wel een mixer kopen waar ie echt op uit kan zoals de Dateq Vibe maar ach dan kom je wel weer ergere dingen tegen om je druk over te maken sneaky :V
Da's waar.

En toch was een aan/uit-knop fijn geweest. Gewoon omdat ik er nu nog niks mee doe, maar ooit misschien wel. Ik wil graag kunnen proberen om te scratchen zonder dat ik daarvoor de mixer open moet klauwen. Maargoed, de crossfader kan dus wel "uit" via een omweg en ik vind het wel even prima zo.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-12-2005 03:05
Maar als je gaat scratchen dan sluit je de stekker weer aan en dan laat je hem waarschijnlijk aan staan.

En weet je wat je ook nog kunt doen..... (voor de mensen met ballen) de x fader zo modden dat ie door middel van een schakelaar aan en uit kan. Moet je alleen wel ff een extra gat in je deckplate boren maar dan heb je wel een schakelaar om hem uit te zetten.

Komop mensen het zijn 4 lullige schroefjes die met 2 slagen los zijn en 1 stekkertje..... waar hebben we het in vredesnaam over!!!

Tegen de tijd dat ik me om zulke dingen druk kan gaan maken en me aan zulke dingen kan ergeren laat ik een t-shirt drukken met de tekst, Ik ben profesioneel azijnpisser eersteklas ;-)
Ik heb namelijk nog wel een lijstje met punten voor de Ecler liggen waar ie verbeterd op zou kunnen worden en daar staat de x fader niet bij. ;-)

Als puntjes zoals dit trouwens criteria's zouden zijn voor reviews op mijn site ben ik bang dat geen enkele fabrikant het meer aan durft om een apparaat naar me op te sturen. Wat zeg ik, ik weet wel zeker dat ik niets meer zou krijgen.... in dat geval zouden ze me liever op de brand stapel gooien ben ik bang ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
6-12-2005 07:34
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 6-12-2005 14:39

Lassy schreef:

Ja, dat kan natuurlijk ook, maar bij een apparaat van rond de 1000 euro zou je iets beters kunnen verwachten, zonder het ding uit elkaar te moeten schroeven...
Bij Ecler hebben ze er wss jaren over gedaan om zo'n goede crossfader te ontwikkelen. Het ding kost 150 euro en is zo goed dat ze er maar liefst 5 jaar garantie op geven. Een prachtig stukje techniek en dan zijn er mensen die hem niet gebruiken, en zelfs klagen dat i niet uit kan laugh :D
LassyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-10-2009
Berichten: 18
6-12-2005 09:55
Men hoeft hier niet gelijk op z'n achterste benen te gaan staan als er iemand een puntje van kritiek heeft, damn! shocked 8O

Een Ferrari koop je trouwens niet om kinderen mee te vervoeren, daar neem je een station voor, of als het echt moet, een Ferrari 456 wink ;)
Het is al heel wat als je kunt fietsen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)