Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 41 van 58)
Moderator(s): Dré
VaffunculoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2004
Laatste: 22-10-2005
Berichten: 30
12-9-2005 14:54
Nog ff een vraagje: Als de 1ste plaat speelt op 0% pitch, moet je dan de 2de plaat ook op 0% zetten?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
13-9-2005 07:39

vaffunculo schreef:

Nog ff een vraagje: Als de 1ste plaat speelt op 0% pitch, moet je dan de 2de plaat ook op 0% zetten?
Ik zou zeggen... ga gewoon eens kijken wat er gebeurd. Je hoort toch zelf wel of iets goed klinkt ja dan nee?

Koop gewoon twee dezelfde platen, ga die lekker strakleggen. Zet de ene op 0% pitch, de ander op +100000 voor wat mij betreft. Als je de plaat strak gaat leggen, kom je uiteindelijk toch op de 0% pitch uit.

Kom op zeg... durft men tegenwoordig niets zelf meer uit te zoeken?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
17-9-2005 12:48
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond
-- Pardon my French, I'm Dutch --
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-9-2005 17:30
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 19-9-2005 12:28

mr_jows schreef:

vaffunculo schreef:

Nog ff een vraagje: Als de 1ste plaat speelt op 0% pitch, moet je dan de 2de plaat ook op 0% zetten?
Ik zou zeggen... ga gewoon eens kijken wat er gebeurd. Je hoort toch zelf wel of iets goed klinkt ja dan nee?

Koop gewoon twee dezelfde platen, ga die lekker strakleggen. Zet de ene op 0% pitch, de ander op +100000 voor wat mij betreft. Als je de plaat strak gaat leggen, kom je uiteindelijk toch op de 0% pitch uit.

Kom op zeg... durft men tegenwoordig niets zelf meer uit te zoeken?
Misschien omdat ze bang zijn om te falen?

Ik blijf er bij. Oefenen, oefenen en oefenen.

Ik ben 2 maanden onderweg, ik heb de nodige frustraties gehad, maar ik heb door experimenteren, platen te luisteren, patronen te ontdekken en veel met snelheden te kloten, mijzelf aangeleerd om 2 platen nagenoeg gelijk te leggen en door soms erg strak in elkaar te mixen.

Heb ik talent? Niet meer dan de ander, maar omdat ik 6 a 7 jaar bezig ben met dance, heeft dat zeker zijn voordelen.

Het is een kwestie van luisteren en op wat je hoort moet je anticiperen. Komt plaat 1 te snel dichtbij, dan weet je dat de pitch van plaat 1 drastisch omlaag moet.

Ik mix waarschijnlijk heel anders dan anderen, maar uiteindelijk bewandelen we allemaal dezelfde weg.

Oefenen, oefenen. En vooral belangrijk: plezier hebben.
Edit Mod: Dré: Post aangepast.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
20-9-2005 23:28
Ik geef met mijn ene voet altijd de beat weer van de plaat die opstaat. En dan luisteren ik de andere plaat door mijn koptelefoon met 1 oor. En probeer ze zo gelijk te krijgen.

Natuurlijk Cue ik de eerste bas van de maat.

50% van de mixjes gaat al wel goed , maar miss iemand anders een beter idee dan dat ik de hele avond met mijn voet sta te stampen laugh :D
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
21-9-2005 15:32
Pff ik draai vooral d'n'b de laatste tijd, je zou daarbij zowat gescheurde pezen krijgen bij de "voet-bpm" methode wink ;) . Je ziet veel mensen die muziek met breaks draaien iig (of dat nou bewust is of niet) vaak hun hoofd als een kip bewegen op de maat van de muziek (met je hoofd op elke maat een keer vooruit 'pikken').
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
21-9-2005 19:34
Kontje wiebelen zie ik ook wel eens (een van m'n medewerkers hanteert die methode). Hoofdschudden kan ook, voet tappen ook (eigenlijk doet iedereen wel iets op de een of andere manier (hoe subtiel soms ook)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VaffunculoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2004
Laatste: 22-10-2005
Berichten: 30
23-9-2005 16:47
Ik heb nog ff een vraagje: Hoe hebben de meeste dj's hun faders ingesteld? ik bedoel je kunt de fader long en cut instellen bij mij. Wat is et beste qua geluid?
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-9-2005 17:03
(beetje kort door de bocht:)
Het "beste" is qua fader cut instellen niet aan de orde, het ligt eraan of je je muziek hakkelig door elkaar wil "cutten" a la hiphop zeg maar (faders dus zoveel mogelijkop cut zetten)OF je ze rustig in elkaar wil laten overlopen a la trance laten we zeggen (dan moeten de faders zo "smooth" mogelijk staan).
Kortom wat je zelf wil/mooi vind.

ZOLANG je je gain maar goed afstelt zodat je je uitangssignaal rond de 0 DB houdt. Anders overstuur je het geluid en dat kan schadelijk voor je apparatuur zijn.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
23-9-2005 18:24
Ik wil binnenkort de Numark Cdn-35 aanschaffen, maar ik weet nog geen mixertje voor erbij (budget 200 euro). Nu heb ik een klein vraagje:
Stel je bent in een grote zaal aan het draaien en je wilt een plaat inmixen. Dan luister je dus met je ene oor naar de zaal (de spelende plaat) en met je andere oor luister je naar je koptelefoon waardoor plaat 2 te horen is. Stel dat de platen voor je gevoel gelijk lopen, is dat dan wel zo? Het lijkt mij dat je het nummer in de zaal een fractie te laat hoort. Door bijvoorbeeld de echo ofzo. Hierdoor kan het misschien zijn dat de platen NET niet helemaal gelijk lopen, ook al hoor je dat niet voordat je de fader van plaat 2 openzet. Begrijpt iemand wat ik bedoel?
Klopt dit? Zo ja; is het dan zo dat je de koptelefoon helemaal op moet zetten (zodat je het geluid van de zaal niet meer hoort) en er een knopje op het mengpaneel zit waarmee plaat 1 en plaat 2 alleen in je koptelefoon kunt faden?

mvg,

Jerome

Terug naar forum Reageer (zonder quote)