Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 40 van 63)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
24-4-2005 21:13
De ecler nuo 2,3 en 4 hebben een potmetertje voor de curve in te stellen van de line faders.

Over die send en return functie spreek ik me niet uit.

Mvg
Bjorn
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
25-4-2005 10:30

dj sonic schreef:

ik heb ook een vraagje,
en voor de effecten: is er geen on of knopje? of moet je die draaiknop gebruiken?(en dan telken helemaal open zetten?)
Het senden kan op 2 manieren:
Pre = onafhankelijk van de fader, zoals de PFL
Post = wel afhankelijk van de stand van de fader

Wanneer je de Return gebruikt komt alles wat je send automatisch bij de master. Tenminste dat begrijp ik uit het blokschema, in de handleiding wordt er over de werking niet gesproken.

Wil je bijvoorbeeld een filter effect gebruiken dan doe het het volgende:
- draai de send dicht
- zet de send van het gewenste kanaal op Pre
- Draai de sendknop langzaam open en schuif tegelijk de fader van het kanaal omlaag
- bedien het filter

Wil je daarna weer terug naar het gewone signaal dan moet je de send dicht draaien en de fader van het kanaal weer omhoog schuiven. Dit werkt volgens mij niet echt handig en zo kan je effecten ook nooit voorbeluisteren (of het effect apparaat eerst de BPM laten bepalen oid).

Het lijkt me beter om ipv de Return dan maar een line-ingang te gebruiken. Bijvoorbeeld het middelste kanaal. Dan regel je de return gewoon met een fader.

Zoals die laatste optie werkt de send-return op de Xone's ook. Ik vind het heel onhandig maar het kan wel. Op de Nuo5, DJM600 nieuwe Vibe etc is de send-return iig een stuk beter!

@ Dré, de handleidingen staan op de website van ecler. Ik zag dat er in de webshop alleen nog een brochure was toegevoegd bij de Nuo3/2.
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
25-4-2005 21:41
dus als ik post fader gebruik, wat mij het beste lijkt, kan ik bv alle send knopjes open laten, zodat ze allemaal altijd via den effectenbak gaan(beetke gelijk uwen effect op de master zetten), voor het voorbeluisteren vind ik het wel rot eigenlijk, maar als ik een pioneer-efx-500 koop dan kunde uw koptelefoon daarop aansluiten dacht ik om voor te beluisteren.(en voorbeluisteren is niet zozeer mijn gewoonte ik begin stillekes met effecten meestal), en die send-return functie is ook niet wat mij het meeste interreseert, het belangerijkste is dat ik weet dat ik degelijk materiaail onder handen heb(even degelijk als een mac40v, rodec, dateq of zoiets heb)
Ik vraag mij af of er een alternatief is dat even goede kwaliteiten heeft van componenten maar een gemakkelijkere effecten send/return systeem heeft?(geen dateq plz, ik ben belg en da zorgt voor genoeg problemen). dus een 3 a 4 kanaals met goede kwaliteit(a la rodec ecler etc..) met een effect send/return liefst rond de 500 a 600.

thx
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
25-4-2005 21:45
Ik zou gewoon de Nuo3 nemen. Send-return is helemaal niet zo belangrijk... een efx-500 kan ook prima tussen je mixer en versterker. Werkt super makkelijk, dan kan je ook effecten gebruiken tijdens het mixen en hoef je je nooit zorgen te maken over eventuele instellingen voor je een effect kan gebruiken.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 09:36

The INFAMOUS schreef:

ik heb hem nu ook een tijdje en ben er redelijk tevreden over alleen zit er wel ietsje vertraging in de upfaders
tis niet veel maar net genoeg om mij knettergek te maken
en voor wat ik wil idd misschien achteraf beter een battle mixer moeten kopen
maar zal het nu hier mee moeten doen en vraag me af wat er aan gedaan kan worden (misschien andere line-faders) ik ben zo technisch als een wortel namelijk happy :)
gewoon verkopen en een voor jouw geschikte mixer aanschaffen laugh :D
ohhhh,laat ik nou net op zoek zijn naar de nuo5 laugh :D laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-5-2005 14:00
Fred op zoek naar een andere mixer....

Ik denk alleen dat je niemand tegen zal komen die zijn Nuo5 wil af staan voor verkoop :P
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 17:13
word weer tijd wink ;)
centjes lopen weer laugh :D
en ik ben gestopt al tijden terug met ruilhandel en sjaggeren dus dan maar 1x in de zoveel tijd een leuke uitgave en weer een hele verbetering.
moet mezelf toch tevreden houden ashamed :$
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-5-2005 00:29
Ik ken het probleem..... tis een soort van verslaving die net zo erg is als drugs en drank. Zou je er ook van af kunnen kicken ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 430
14-5-2005 00:43

Reind schreef:

Ik ken het probleem..... tis een soort van verslaving die net zo erg is als drugs en drank. Zou je er ook van af kunnen kicken ;)
zal eens informeren op mijn werk. even de afdelingen verslavingszorg afbellen. laugh :D
The return of the BoomBap
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-5-2005 08:43

Reind schreef:

Ik ken het probleem..... tis een soort van verslaving die net zo erg is als drugs en drank. Zou je er ook van af kunnen kicken ;)
verkeerde vraagstelling!

gaat niet om het kunnen af kicken....maar t willen afkicken laugh :D

ik heb de oplossing voor ons beide Reind happy :)
word voor jou ook weer tijd namelijk wink ;)

jij koopt een ander mengpaneel,waardoor jouw zucht naar semi dj-drugs weer gestild is en ik zal dan met mn hand over mn hart strijken en jouw oude nuo dan wel overnemen zodat jij niet in de financiele problemen komt laugh :D

ff tussendoor-laat mij aub weten of de mixer wat is waar ik je over gemaild heb want diegene wil m eventueel tweede pinksterdag langs komen brengen.
en ik hou me even aan jou vast qua advies/kennis.

groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)