Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 40 van 289)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
16-5-2004 21:48
waarom schaam je je? omdat je minderjarig bent en 75 euro vraagt?
bart smit app. bij jouw naar mijn idee zeker niet! happy :)
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 21:50
Dat bedoelde ik niet lullig hoor. Het is gewoon een kwestie van alle waar voor zijn geld. Van kids van 15 hoef je normaliter niet te verwachten dat ze CDJ-1000MKII-spelers + Dateq Apollo hebben staan. En als ze dat al wel hebben (heel apart), dan zijn ze nog steeds net zo oud als dat ik jaren dj-ervaring heb.

Nogmaals, ik heb daar helemaal geen last van. Je moet ergens beginnen en er is niks mis met jong ondernemerschap. Klanten moeten zelf maar uitzoeken of zoiets de moeite waard is om in te huren. Persoonlijk denk ik dat het in geval van uitzonderlijk talent geen verkeerde keuze HOEFT te zijn, maar dat je wel een bepaald risico loopt als je er je bruiloft van af laat hangen. Een schoolfeest of verjaardag van de buurjongen is natuurlijk weer iets heel anders.
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
16-5-2004 21:56
Daarom doen wij ook geen bruiloften happy :)
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-5-2004 23:18

Max schreef:

nu weer wat reacties van mij happy :)

2\ wat betreft de veiligheid, we hadden express ruimte overgelaten voor de nooduitgang maar deze is op de foto niet te zien, helemaal aan de linkerkant was ca. 1 meter breed ruimte dus kon je zo naar buiten, wat veel mensen ook hadden gedaan om een luchtje te scheppen wink ;)

Bedankt voor de reacties !
Ja ja een luchtje scheppen wink ;) Veel gebruik van gemaakt?

Toch nog even ter info:
Op foto 1 is toch duideljk te zien dat er geen meter tussen de nooduitgang en de luidsprekerbox /lichtstand zit. Nooduitgang moet absoluut geheel vrij zijn!
Er zit echter een maar aan ...ik kan de situatie niet geheel inschatten, d.w.z. zijn er nog meer Nooduitgangen in die ruimte en hoeveel mensen zijn er binnen geweest. Dit is een dubbele deur en heeft dus een " veel hogere" capaciteit als nooduitgang dan een enkele deur.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 23:32
En dus zou een meter ruimte te weinig zijn. Stel je voor wat er gebeurt als de ruimte vol rook staat en iedereen in paniek naar die deur rent.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-5-2004 00:00

sylvia schreef:

En dus zou een meter ruimte te weinig zijn. Stel je voor wat er gebeurt als de ruimte vol rook staat en iedereen in paniek naar die deur rent.
Bij een dubbele deur is een meter zowiezo te weinig je maakt dan een omgekeerde "trechter" (smal pad naar brede nooduitgang) en dat is levensgevaarlijk. Vandaar dus mijn vorige opmerking, Nooduitgang moet absoluut geheel vrij zijn!

Maar ja, dan blijft de maar nog... De situatie veranderd als in die ruimte nog een dubbele deur zit en er b.v. 100 mensen zijn. Het ligt dus aan meerdere factoren, zo kan ik ook niet bepalen hoe breed de deuren zijn, en dat bepaald mede de capaciteit. En dan zou het alleen mogen na overleg.

Zelf sta ik ook wel eens voor een dubbele nooduitgang deur (na goedkeuring/ overleg brandweer) dat is echter een zaal met meerdere dubbele en enkele nooduitgangen waarvan de capaciteit van de nooduitgangen vele malen groter is dan de capaciteit van de zaal.

Martin.
kvm entertainment
AJBAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 16
17-5-2004 10:30
Sylvia,

Ik maak mij niet druk om martkverziekers, ik constateer dat ze hier zijn... Martkverzieking heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit dusdanig daalt dat pro's het alsnog mogen gaan opknappen. Dit is a) niet leuk voor een opdrachtgever, en b) verschikkelijk stressfull op locatie. Even duidelijk; ik zit niet in een of andere drive-in scene, ik ben moving light operator, en bevind me duidelijk niet in jullie tak van sport. Mijn dagprijs geef ik als vergelijking; jullie kunnen zelf niets overhouden op die manier (= gratis werk...)

Je opmerking; belasting betalen gebruik zoekmachine is natuurlijk vette b*llshit... Iedereen die zich profileert als professionele dienstverlener, danwel als een facilitairbedrijf, en zijn klanten hiervoor een vergoeding vraagt, is BTW plichtig... Ook moet je personeel netjes loonbelasting afdragen, moet je verzekerd zijn etc. !

Als sjonnie en klaasje de wit (fictief) met hun zooi voor 200 euro een drive-in show komen doen, met een truss een kroonluchter van de zaal naar beneden stoten, en dan beweren dt ze niet verzekerd zijn; wie betaald ??

Een klant heeft recht op een bepaalde kwaliteitsgarantie, en hobbyisten mogen dit simpelweg niet afgeven. Natuurlijk moet je oefenen; hiervoor zijn buurhuizen, familiefeestjes etc. Volgende stap is solliciteren als glazenhaler in de disco, valt de DJ eens uit kun jij het opvullen. Het duurt waarschijnlijk iets langer voor je carriere maakt, maar het is dan wel a) stabiel, en b) eerlijk tegenover je klanten.
Transfers light into emotion...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-5-2004 10:54

AJB schreef:

Ik maak mij niet druk om martkverziekers, ik constateer dat ze hier zijn... Martkverzieking heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit dusdanig daalt dat pro's het alsnog mogen gaan opknappen. Dit is a) niet leuk voor een opdrachtgever, en b) verschikkelijk stressfull op locatie. Even duidelijk; ik zit niet in een of andere drive-in scene, ik ben moving light operator, en bevind me duidelijk niet in jullie tak van sport. Mijn dagprijs geef ik als vergelijking; jullie kunnen zelf niets overhouden op die manier (= gratis werk...)
Je maakt je duidelijk wel druk.

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat niet IEDEREEN hier op het forum illegaal en onprofessioneel te werk gaat. Maar dat is kennelijk nog niet overgekomen.

AJB schreef:

Je opmerking; belasting betalen gebruik zoekmachine is natuurlijk vette b*llshit... Iedereen die zich profileert als professionele dienstverlener, danwel als een facilitairbedrijf, en zijn klanten hiervoor een vergoeding vraagt, is BTW plichtig... Ook moet je personeel netjes loonbelasting afdragen, moet je verzekerd zijn etc. !
Hoezo is de suggestie om de zoekmachine te gebruiken bullshit?. Wat ik hier mee bedoelde is dat deze discussie al vele malen vaker is gevoerd:
www.new-line.nl/forum/search/?str=belasting+kvk&b=0&f=0&df=10&usr=252

Hier vind je onder andere:

Victor schreef:

Als je op jaarbasis minder dan een bepaald bedrag (ik weet niet precies uit m'n hoofd hoeveel, maar het ligt in de buurt van de 1.300 euro) aan BTW zou moeten afdragen dan hoef je dat niet te betalen, maar mag je het houden. Een soort fooi voor kleine ondernemers.

*KNIP*

Het verschil tussen € 2.280 en € 1.045 is € 1.235. Dit zou ik moeten betalen aan de belastingdienst. Dit bedrag valt echter onder de kleine ondernemersregeling (KOR). Ik hoef het dus niet te betalen.

Eén grote maar: omdat ik dit bedrag niet hoef te betalen verhoogt het wel mijn winst voor de inkomstenbelasting. Ik moet dus wel inkomstenbelasting betalen over die € 1.235.

AJB schreef:

Als sjonnie en klaasje de wit (fictief) met hun zooi voor 200 euro een drive-in show komen doen, met een truss een kroonluchter van de zaal naar beneden stoten, en dan beweren dt ze niet verzekerd zijn; wie betaald ??
Heb je helemaal gelijk in. En mensen die hier op het forum rondlopen en op deze manier te werk gaan, proberen we dan ook op het rechte pad te krijgen.

AJB schreef:

Een klant heeft recht op een bepaalde kwaliteitsgarantie, en hobbyisten mogen dit simpelweg niet afgeven.
Dat ligt er maar net aan wat je verstaat onder een hobbyist. Het klopt dat er in het hobbycircuit een hoop prutsers rondlopen, maar d'r zijn er evengoed die hun zaakjes wel goed regelen. Probeer nou gewoon een tikke minder generaliserend te zijn en spreek die mensen aan waarvan je denkt dat ze echt zitten te prutsen, zodat ze nog wat van je kunnen leren.

Alleen maar een opmerking dat je hier 36 pagina's prutswerk ziet vind ik een beetje kort door de bocht, da's alles.
AJBAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 16
17-5-2004 11:04
Om in een kleine ondernemersregeling te vallen, zul je je toch echt eerst moeten inschrijven ! Ook betaal je keurig BTW, blijkt achteraf dat je amper iets hebt omgezet, krijg je je BTW terug... Verder hoef je je niet in te schrijven bij de KvK als eenmansbedrijf, een VAR en btw-nummer is voldoende. Op lightjockeys.nl heb ik hier een artikel over geschreven; zoek het op als je geinteresseerd bent.

@Sylvia; NEE ik heb die 36 pagina's niet allemaal gelezen, ik zal me daar gek wezen... Het valt mij op dit forum sterk op, dat er topics zijn waarbij 30, tot 150(!!!) pagina's met reacties zijn... shocked 8O De quote's verschillen van off-topic tot volkomen zinloos (uitzonderingen daargelaten), en ik vraag me dan ook sterk af welke moderatorteam hier op zit... sad :( Misschien iets strakker houden ? Lay-outs e.d. zijn prima voor elkaar, als je als forum dan ook nog een toegevoegde waarde wilt hebben, is het skippen van onzin best wel in de catagorie "belangrijk" te plaatsen...
Transfers light into emotion...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
17-5-2004 11:11

AJB schreef:

Martkverzieking heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit dusdanig daalt dat pro's het alsnog mogen gaan opknappen.
Dat ben ik met je eens. Eigenlijk helemaal niet zo verkeerd, toch?

AJB schreef:

Dit is a) niet leuk voor een opdrachtgever,
De opdrachtgever heeft dat aan zichzelf te danken. Hij heeft bewust voor een hobbyist gekozen, waarschijnlijk om goedkoper uit te zijn. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten...
Iedereen die zich profileert als professionele dienstverlener, danwel als een facilitairbedrijf, en zijn klanten hiervoor een vergoeding vraagt, is BTW plichtig... Ook moet je personeel netjes loonbelasting afdragen, moet je verzekerd zijn etc. !
Er lopen hier een heleboel 13 to 16-jarigen rond met een hobby showtje. Daarvoor geldt dit in de meeste gevallen niet.
Een klant heeft recht op een bepaalde kwaliteitsgarantie, en hobbyisten mogen dit simpelweg niet afgeven.
Waarom heeft een klant nou ineens recht op een kwaliteitsgarantie? Als iemand een hobbyshow boekt van 75 euro, waar heeft hij dan eigenlijk recht op? En wat voor kwaliteitsgarantie bedoel je? Dat de spullen goed werken? Dat het een gezellige avond wordt? Dat soort garanties kan niemand geven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)